  • 1. Data: 2004-06-04 15:00:16
    Temat: Odsetki naliczane od zaleglego czesnego
    Od: "Krzysztof Jankowski" <k...@d...pl>

    Witam,

    jestem studentem
    jak to kazdy student mam czasem zaleglosci

    uczelnia w regulaminie okreslila odsetki od zaleglosci w wysokosci 0,33%
    dziennie
    czy jest to mozliwe ? (patrzac rocznie to jest 120,45 % samych odsetek)

    wiem z serwisu money.pl ze odsetki skarbowe wynosza 13,5% a gospodarcze
    12,25% (w skali roku)

    stad moje pytanie, czy jest jakies ograniczenie odgorne na wysokosc odsetek
    od czesnego, czy tutaj jest wolna amerykanka ?

    Pozdr.
    K.

  • 2. Data: 2004-06-04 15:30:41
    Temat: Re: Odsetki naliczane od zaleglego czesnego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Jun 2004, Krzysztof Jankowski wrote:
    [...]
    >+ stad moje pytanie, czy jest jakies ograniczenie odgorne na wysokosc odsetek
    >+ od czesnego, czy tutaj jest wolna amerykanka ?

    Nie wiem czy jest jakieś "od czesnego", ale "tak w ogóle" to
    AFAIK nie ma.

    Niedawno była dyskutowana (rząd ? Sejm ?) sprawa czy by nie wprowadzić
    górnego limitu (K.C. *daje* upoważnienie rządowi !) - ale na razie
    nie ma. Taki limit jest zresztą obosieczny. Optimum to chyba sprawdzanie
    umów przed podpisaniem :(
    Jest w K.C. (trzeba by się sądzić cywilnie) zapis o wyzysku "przymusowego
    położenia" - ale sądzę że ani skromne (nie bić !:]) 120% odsetek ani
    fakt bycia studentem nie łapią się ani na "przymus" (co grozi za
    niestudiowanie ? :)) ani na "wyzysk"...ale prawnikiem nie jestem :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-06-04 15:45:18
    Od: "Opix" <f...@v...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Jankowski" <k...@d...pl> napisał w
    wiadomości news:c9q2v8$q19$1@nemesis.news.tpi.pl...

    1-podpisałeś umowę z uczelnią z chwilą umieszczenia cię na liscie
    studentów
    2-uczelnia jest podmiotem posiadajacym status przwny i ciążą na niej
    zobowiazania skladajace się również i z twojego czesnego -podatki od
    nieruchomości,koszty funkcjonowania stałe i nieprzewidywalne
    ,wynagrodzenia i podatki wraz z ubezpieczeniami ,ubezpieczenia majatkowe
    itd itd. jeżeli nie płacisz oznacza to ze uczelnia musi szukać innych
    źródeł pokrycia kosztów np w któtkoterminowaych kredytach które są
    róznie oprocentowane i nie maja niewiele wspólnego z ustalanymi
    odsetkami ustawowymi i od zaległosci podatkowych .
    zawierając kredyt ponosi się koszty nie tylkow postaci kosztu kredytu w
    odsetkach ale i w samej czynności obsługi administracyjno-prawnej
    uzyskania .

    Żyjemy w wolnym kraju -mogłeś umowy nie podpisywać ,możesz zrezygnować
    ze studiów lub wziąść kredyt na poczet opłat czesnego .To twój wybór.

    --
    pozdrawiam

    Opix

  • 4. Data: 2004-06-07 09:07:34
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > On Fri, 4 Jun 2004, Krzysztof Jankowski wrote:
    > [...]
    >

    > Nie wiem czy jest jakieś "od czesnego", ale "tak w ogóle" to
    > AFAIK nie ma.

    Niby nie ma, ale niedawno czytałem, że np. przed sądem takie odsetki są
    nie do wyegzekwowania.

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net