  • 1. Data: 2003-04-11 20:20:02
    Temat: Odsetki przychodem...?
    Od: "GreG" <g...@n...wp.pl>

    Witam.

    Czy w przypadku zaprzestania DG (tylko wyrejestrowanie z ZUS)
    musze ksiegowac dochod z odsetek na koncie firmowym ???
    Dodam, ze nie wyrejestrowuje sie z US i bede skladal co miesiac
    deklaracje.

    Aha, pani w ZUS tlumaczyla mi to 3 razy, ale nie moglem jej zrozumiec
    wiec prosze Was o wyjasnienie:
    Jesli zaprzestaje dzialalnosc z dniem 1 maja, to w maju nie skladam juz
    deklaracji za kwiecien i dalej za nastepne miesiace. Dlaczego nie
    skladam za kwiecien, skoro caly ten miesiac firma dziala ???

    I ostatnie: moze by tak wyrejestrowac sie jako podatnik z US? Czym to
    skutkuje? Musze wowczas wyrejestrowac tez firme z ewidencji?

    GreG

  • 2. Data: 2003-04-11 22:12:21
    Temat: Re: Odsetki przychodem...?
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "GreG" <g...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    >
    > Czy w przypadku zaprzestania DG (tylko wyrejestrowanie z ZUS)
    > musze ksiegowac dochod z odsetek na koncie firmowym ???

    No raczej musisz doliczyć do dochodu wyrejestrwanie z ZUS nie będzie miało
    nic do podatków

> [...]
    > deklaracji za kwiecien i dalej za nastepne miesiace. Dlaczego nie
    > skladam za kwiecien, skoro caly ten miesiac firma dziala ???

    Jeśli prowdziłeś firmę jednosobowo to za kwiecień już nie należy składać
    deklaracji ZUS i to dotyczy wszystkich.tak samo za kolejne miesiące jak się
    nic nie zminia to nie składa się deklaracji

    > I ostatnie: moze by tak wyrejestrowac sie jako podatnik z US? Czym to
    > skutkuje? Musze wowczas wyrejestrowac tez firme z ewidencji?
    Tutaj to nie bardzo rozumiem jeśli nie chcesz prowadzić działalności to ją
    wyrejetruj calkowicie US ZUS i ewidencja dział.
    Wiola

  • 3. Data: 2003-04-11 22:58:02
    Od: "GreG" <g...@n...wp.pl>

    Użytkownik "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl> napisał w wiadomości

    > No raczej musisz doliczyć do dochodu wyrejestrwanie z ZUS nie będzie miało
    > nic do podatków

    A zatwardzialy bank nie chce przyjac mojej czasowej rezygnacji z przyslugujacych
    mi odsetek.. :) Poniewaz zawsze moze splynac jakas kwota za zalegle faktury,
    bede musial w okresie zawieszenia dzialalnosci bawic sie w KPiR ?

    Ale tutaj niescislosc: jesli nie jestem platnikiem w ZUS-ie, tzn ze nie prowadze
    DG, bo gdybym ja prowadzil, mialbym obowiazek placic ZUS. Skoro wiec nie
    prowadze DG,
    to nie moge miec ani kosztow DG, ani przychodow z DG. Czymze u licha sa wiec
    nieoblozone przeciez "belkowym" odsetki na koncie firmowym ????

    > Jeśli prowdziłeś firmę jednosobowo to za kwiecień już nie należy składać
    > deklaracji ZUS i to dotyczy wszystkich.tak samo za kolejne miesiące jak się
    > nic nie zminia to nie składa się deklaracji

    I dalej nie rozumiem. Czy oznacza to, ze od kwietnia dla wszystkich 1-os DG
    koniec z PIT-5 do momentu az "cos sie zmieni"? Co to znaczy "jak nic sie nie
    zmienia" ??
    Bo przychody i rozchody sa zawsze, przychod - ot, nawet wtedy, gdy zaprzestaje
    dzialalnosci
    (rzeczone odsetki).

    > Tutaj to nie bardzo rozumiem jeśli nie chcesz prowadzić działalności to ją
    > wyrejetruj calkowicie US ZUS i ewidencja dział.

    Nie nie. Dzialalnosc prowadzic musze, ale nie pzez najblizsze 1 do X miesiecy
    (nie
    wiem dokladnie ile). Byc moze bedzie to miesiac, byc moze rok. Szkoda latac
    znow z papierami, gdyby sie okazalo, ze zaraz znow musze cala procedure
    zakladania
    DG powtarzac od nowa (oplaty?).

    GreG

  • 4. Data: 2003-04-12 12:16:33
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > musze ksiegowac dochod z odsetek na koncie firmowym ???
    > Dodam, ze nie wyrejestrowuje sie z US i bede skladal co miesiac

    To co za zaprzestanie DG, a z tego wielokrotnie opisywano na grupie nie ma czegoś
    takiego jak zawieszenie DG, możesz się całkowicie
    wyrejestrować ale ponowna rejestracja to cała procedura od początku no i koszty.
    Opisywana sytacja jest co najmniej dziwna, bo z
    jednej strony prowadzisz DG a z drugiej nie wywiązujesz sie z obowiązków i daniny na
    ZUS

> [...]
    > deklaracji za kwiecien i dalej za nastepne miesiace. Dlaczego nie
    > skladam za kwiecien, skoro caly ten miesiac firma dziala ???

    No to ja też nie rozumiem (abstrachuję od nowego przywileju że od kwietnia kto chce
    to moze nie składać DRA jak mu sie nic nie
    zmienia) ponieważ do 10 maja masz czas zapłacić składkę za KWIECIEŃ !! (składki na
    ZUS płacimy z dołu czyli "za minięty miesiąc" :).
    IMO, składki opłacasz .... a DRA to jak Frania woli :)

    > I ostatnie: moze by tak wyrejestrowac sie jako podatnik z US? Czym to
    > skutkuje? Musze wowczas wyrejestrowac tez firme z ewidencji?

    IMO, dokładnie tak a jak Ci sie odmieni i znowu będziesz chciał DG to cała procedura
    rejestracyjna od początku (opłata rejestr,
    USkarb, UStatyst. ZUS) i skasuja też wg nowych stawek.

    Sark

  • 5. Data: 2003-04-12 12:24:53
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

> [...]

    > to nie moge miec ani kosztow DG, ani przychodow z DG. Czymze u licha sa wiec
    > nieoblozone przeciez "belkowym" odsetki na koncie firmowym ????

    A spójrz na to inaczej, tak napradę nie wyrejestroałeś DG a tylko zgłosiłes ten fakt
    w ZUS że jej nie będziesz prowadził przez czas
    nieokreśłony. Żeby byc konsekwenty powinieneś to zrobic także w US i innnych
    instytucjach. Myślę że pisząc to powyżej sam chcesz się
    do tego tekstu przekonać :)))

    Sark

    p.s. taka instytucja zawieszenia byłaby nawet niezła ale formalnie nie ma podstaw ...
    choc jak wieść niesie w różnych rejnach kraju
    jakoś się tam zawieszają :))

  • 6. Data: 2003-04-12 13:08:26
    Od: "GreG" <g...@n...wp.pl>

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "GreG" <g...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

    > A spójrz na to inaczej, tak napradę nie wyrejestroałeś DG a tylko zgłosiłes
    ten fakt w ZUS że jej > nie będziesz prowadził przez czas nieokreślony.

    Dokladnie. Skoro jednak wyrejestrowalem sie z ZUS, NIE WOLNO mi teraz prowadzic
    DG.
    Mimo to WOLNO MI nie wyrejestrowywac sie z US i ewidencji - tak mi powiedziano w
    US.
    Jestem wowczas de facto "zerowym" platnikiem podatkow. Nie wolno mi miec
    kosztow,
    nie wolno mi miec przychodow, bo to sa znamiona prowadzenia DG, tak?
    Wiec tu gladko wracam do tytulowych odsetek na koncie firmowym: czym one sa?

    > Żeby byc konsekwenty powinieneś to zrobic także w US i innnych instytucjach.
    Myślę że pisząc to >powyżej sam chcesz się do tego tekstu przekonać :)))

    Alez ja nie chce byc konsekwentny. Chce poruszyc jak najmniej trybikow, by
    osiagnac
    zamierzony efekt - czyli nie placic ZUS-u przez X miesiecy w zwiazku z
    nieprowadzeniem
    dzialalnosci !!!

    Pozdrawiam
    GreG

  • 7. Data: 2003-04-12 13:14:26
    Od: "GreG" <g...@n...wp.pl>

    > Opisywana sytacja jest co najmniej dziwna, bo z
    > jednej strony prowadzisz DG a z drugiej nie wywiązujesz sie z obowiązków
    > i daniny na ZUS.

    No masz... Nie bede prowadzil DG !!!!!!! Nie bede mial kosztow, nie bede
    wystawial
    faktur! Bede wysylal taki sam PIT-5 (chyba, ze nie trzeba, ale dalej nie wiem
    dlaczego i kiedy) i zerowy VAT-7.

    > IMO, dokładnie tak a jak Ci sie odmieni i znowu będziesz chciał DG to cała
    procedura rejestracyjna > od początku (opłata rejestr,
    > USkarb, UStatyst. ZUS) i skasuja też wg nowych stawek.

    Pani w US powiedziala wyraznie, ze nie musze sie wyrejestrowywac. Ze bede nadal
    platnikiem
    podatkow i juz.

    Pozdrowienia
    GreG

  • 8. Data: 2003-04-12 13:53:58
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie wolno mi miec przychodow, bo to sa znamiona prowadzenia DG, tak?
    > Wiec tu gladko wracam do tytulowych odsetek na koncie firmowym: czym one sa?

    No nie da sie ukryć że są przychodem z Twojej DG i mależałoby je wpisac w KPiR, czy
    jednak aby uprościć sprawę nie można tego konta
    zamknąć (choc troche to trwa i tak jeszcze z miesiąc po złożeniu wniosku jest
    aktywne) albo jeszcze prościej - wybierac bez żadnej
    zwłoki z konta każdą kwotę która sie tam pojawi ... chyba najprościej ?

    Sark

  • 9. Data: 2003-04-12 14:01:57
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    > Pani w US powiedziala wyraznie, ze nie musze sie wyrejestrowywac. Ze bede nadal
    > platnikiem
    > podatkow i juz.

    No to widzisz inaczej niz u mnie (a właściwie u kolegi) .... nie ma czegos takiego
    jak zawieszenie, może się pan wyrejestrować np.
    z kończem kwietnia ale i tak np. pit-5 trzeba składać do końca roku i kpir tez
    prowadzić z uwagi na roczne rozliczenie tego podatku
    (formalny zabieg).
    Nic Ci więcej nie poradzę ale skoro us wskazał na takie wyjście to działaj a z
    odsetkami to tak jak opisałem w innym wątku ....

    Sark

  • 10. Data: 2003-04-14 03:09:22
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od GreG -----###
> [...]
    > deklaracji za kwiecien i dalej za nastepne miesiace. Dlaczego nie
    > skladam za kwiecien, skoro caly ten miesiac firma dziala ???

    Nikt nie zwrócił dotąd uwagi to ja napiszę:
    faktycznie za kwiecień chyba nie musisz składać deklaracji (już mi się
    merda o tej porze więc głosu nie zabieram i wierze grupie, bo też mi się
    tak wydaje ;-) ) ale musisz złożyć deklarację za maj i zapłacić
    spełczene za 1 dzień oraz zdrowotne za cały miesiąc - co innego
    'zawieszenie' *z dniem* 1 maja a co innego zawieszenie *od dnia* 1 maja...

    AFAIK: jeśli zawieszasz w ZUS to min. musisz zawiesić w US (zgłosić, że
    nie prowadzisz lub zawieszasz działalność) - inaczej nie ma 'zawieszenia'...

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...