eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOdzyskane tonery / kartridże › Re: Odzyskane tonery / kartridże
  • Data: 2007-02-22 15:40:57
    Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
    Od: t <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 22-02-2007 o 16:12:53 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

    >
    > Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:
    >
    >>> A o to, że masz prawo wpisać do księgi coś, co ma się nijak do
    >>> możliwości odliczenia w koszty danej operacji.
    >>> Wydatkiem to jest, kosztem już niekoniecznie.
    >>
    >> Aha ok, już rozumiem do czego pijecie :)
    >> Mogę sobie wpisać zgodnie z prawem KW do KPiR, jednak ponieważ
    >> sprzedawca ma obowiązek wystawić
    >> mi rachunek to powinienm księgowac zakupy na podstawie rachunku bo
    >> tylko wtedy będą kosztem?
    >> Tylko jak to się ma do:
    >> 1) Art 22 ust 1 pdof
    >
    > A konkretniej?
    > Zacytuj może, nie mam pod ręką (w ogóle pdof mnie średnio interesuje), a
    > Ty jak podajesz takie numerki zapewne masz.

    "
    1. Kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia
    przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z
    wyjątkiem
    kosztów wymienionych w art. 23. Koszty poniesione w walutach obcych
    przelicza się na złote według kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy
    Bank Polski z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień poniesienia
    kosztu.>
    "

    Nie ma podanych inych warunków zaliczenia kosztu.

    >
    >
    >> 2) Syuacji szczególnej, w której faktycznie ponosisz koszt natomiast
    >> sprzedawca robi lewiznę
    >> i nie chce Ci nic wystawić? Kasę wydałeś, masz towar, chcesz go
    >> sprzedać, ale nie możesz się
    >> doprosić rachunku ani zwrotu kasy.
    >
    > Proste, nie wydawać kasy, dopóki nie ma się rachunku w ręku.
    > Albo kupować o tyle taniej, żeby rachunek nie był istotny.

    Najprościej, ale co jeśli juz człowiek się wpuścił w maliny?
    Przecież towar został zakupiony, zapłacony, trzeba więc zaksięgować w KPiR.

    Mam taką koncepcję jak to zrobić: zaksięgowac na podstawie zestawienia,
    zgodnie z

    "
    § 16. 1. Otrzymanie materiałów podstawowych i pomocniczych, zwanych dalej
    "materiałami", i towarów handlowych musi być potwierdzone na dowodzie
    zakupu datą i podpisem osoby, która je przyjęła. 2. Jeżeli materiał lub
    towar handlowy, którego zakup - zgodnie z przepisami rozporządzenia -
    dokumentowany jest fakturami dostawców, został dostarczony do zakładu lub
    dokonano nim obrotu przed otrzymaniem faktury, należy sporządzić
    szczegółowy opis otrzymanego materiału (lub towaru handlowego), podając
    imię, nazwisko (firmę) i adres dostawcy, ilość i
    rodzaj oraz cenę jednostkową i wartość materiału (lub towaru handlowego) i
    dokonać zapisu w księdze na podstawie opisu. Opis musi być potwierdzony w
    sposób określony w ust. 1 oraz przechowywany jako dowód zakupu i połączony
    z nadesłaną następnie fakturą. Ewentualna różnica w stosunku do wartości
    podanej w fakturze musi być wpisana do księgi (ewidencji) w dniu
    otrzymania faktury.
    "

    I dopiąć potem wyjasnienie że sprzedawca nie chciał wystawić faktury.
    Co myślicie? Przepisy spełnia, faktury sami siłą nie wydrzemy jak ktoś nie
    chce wystawić
    wbrew obowiązkowi.


    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne
    5-10-15%
    Policz ile Ci zostaje i spytaj swojego reprezentanta do władz: GDZIE SĄ
    MOJE PIENIĄDZE??
    DOŚĆ TEGO WARCHOLSTWA - PODATEK POGŁÓWNY NA REZYDENTA!

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1