  • 1. Data: 2007-06-28 16:37:42
    Temat: Re: Okres amortyzacji samochodu
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 28 Cze, 16:32, "PiotrB." <p...@n...pl> wrote:

    > ani ty ani ona. używany można amortyzować przez 30 miesięcy czyli 2,5 roku.

    Święta prawda! ;)

    A żeby nie miała wątpliwości, że tak jest naprawdę, podaj jej art. 22j
    ust. 1 pkt 2 u.p.d.o.f.

    Powinno jej to wystarczyć.

    Ale gdyby nie zależało Ci na kosztach, tylko na podatkach (są takie
    przypadki ;)), zawsze możesz wybrać sobie 5-cio letni okres
    amortyzacji ;>

    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 2. Data: 2007-06-30 16:43:57
    Od: Mariusz Witek <r...@...migrol.pl>

    Jagna wrote:

> [...]
    >
    > Ale gdyby nie zależało Ci na kosztach, tylko na podatkach (są takie
    > przypadki ;)), zawsze możesz wybrać sobie 5-cio letni okres

    A jak sie w to wbic to pisalo cos o osobowych i ciezarowych (klasyfikacja
    ST?) i pomimo ze niby uzywany (ponad 6 mies) to ciezarowy chyba byl w 36
    miesiecy. Nie wiem jak to sie ma do osobowego z kratka bo w sumie w
    dowodzie - ciezarowy.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-06-30 17:30:52
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Jun 2007 18:43:57 +0200, Mariusz Witek napisał(a):

> [...]
    > ST?) i pomimo ze niby uzywany (ponad 6 mies) to ciezarowy chyba byl w 36
    > miesiecy. Nie wiem jak to sie ma do osobowego z kratka bo w sumie w

    Ten art. 22j ust. 1 pkt 2 u.p.d.o.f. mówi:
    "dla środków transporu, w tym samochodów osobowych - 30 miesięcy"
    czyli i osobowe, i ciężarowe, i ciągniki, samoloty... full service!
    :)
    Zresztą polecam lekturę całego art. 22j, pownien rozjaśnić Twoje
    wątpliwości.

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 4. Data: 2007-07-02 07:09:34
    Od: Mariusz Witek <r...@...migrol.pl>

    Jagna wrote:

> [...]
    > :)
    > Zresztą polecam lekturę całego art. 22j, pownien rozjaśnić Twoje

    oo fajnie a juz sie martwilem, ze jednak zle zamortyzowalem (w 30)
    wierze na slowo bo oczy mam na zapalki -pracuje 7/7 24/24 full service ;( -a
    kasy brak

    pozdrawiam