    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Okulary w koszty?
    Date: Tue, 7 Mar 2006 18:20:42 +0100

    On Tue, 7 Mar 2006, Nixe wrote:

    > Lekarz (medycyna pracy jakby co) zalecił pracownikowi szkła korekcyjne.
    > Pracownik kupił okulary, przyniósł fakturę i pyta, czy może liczyć na zwrot
    > pieniędzy.
    > Pracodawca jak najbardziej się zgadza, ale nie wie, czy mu wolno i do jakiej
    > kwoty.

    IMO danie okularów przestępstwem nie jest, raczej trzeba sobie
    odpowiedzieć "w temacie podatków" na pytania:
    - czy dla pracodawcy to jest koszt
    - czy dla pracownika to jest przychód.

    Zauważcie, że danie okularów do użytku osobistego może być oczywistym
    kosztem dla pracodawcy.
    Bo to jest składnik wynagrodzenia.
    Tak samo jak dolicza się do wynagrodzenia np. szczepienia pracowników:
    oczywiście że to jest KUP. Ale pracownik dostał świadczenie i już!

    Inna sprawa, jak chcemy żeby JEDNOCZESNIE:
    - dla pracodawcy był to koszt
    - dla pracownika *nie był* to przychód.

    Ha, wtedy IMO tylko BHP wchodzi w rachubę.

    Bo laska, proteza nogi czy inna taka rzecz służy celom osobistym, a to
    że są również wykorzystywane przy pracy... no cóż.
    Tak patrząc nie widzę dlaczego z okularami miałoby być inaczej.
    Oczywiście przyjmując punkt widzenia Jarka: "ale osobne okulary
    TYLKO do pracy przy kompie"...

    Nie pytajcie mnie jakie są TYLKO do pracy przy kompie ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)