    From: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Okulary w koszty?
    Date: Tue, 07 Mar 2006 19:23:25 +0100

    In article <Pine.WNT.4.60.0603071813250.2804@athlon>,

    > IMO danie okularów przestępstwem nie jest, raczej trzeba sobie
    > odpowiedzieć "w temacie podatków" na pytania:
    > - czy dla pracodawcy to jest koszt
    > - czy dla pracownika to jest przychód.
    >
    > Zauważcie, że danie okularów do użytku osobistego może być oczywistym
    > kosztem dla pracodawcy.
    > Bo to jest składnik wynagrodzenia.

    Wkf - _jeśli_ jest :)

    > Tak samo jak dolicza się do wynagrodzenia np. szczepienia pracowników:
    > oczywiście że to jest KUP. Ale pracownik dostał świadczenie i już!

    Ze wszystkimi konsekwencjami (znaczy podatek trzeba zapłacić, a może i
    ZUS).

    > Inna sprawa, jak chcemy żeby JEDNOCZESNIE:
    > - dla pracodawcy był to koszt
    > - dla pracownika *nie był* to przychód.
    >
    > Ha, wtedy IMO tylko BHP wchodzi w rachubę.

    Tu pozwolę sobie się nie zgodzić i postawić prowokacyjne pytanie: a co
    zabrania wciągnięcia tych okularów do majątku firmy?

    > Bo laska, proteza nogi czy inna taka rzecz służy celom osobistym, a to
    > że są również wykorzystywane przy pracy... no cóż.
    > Tak patrząc nie widzę dlaczego z okularami miałoby być inaczej.
    > Oczywiście przyjmując punkt widzenia Jarka: "ale osobne okulary
    > TYLKO do pracy przy kompie"...
    >
    > Nie pytajcie mnie jakie są TYLKO do pracy przy kompie ;)

    Moment, tamto dotyczyło przypadku osobofirmy kupującej te szkła "w celu
    uzyskania przychodu" :)

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.