  • Data: 2005-07-28 04:59:01
    Temat: Re: Opłaty bankowe
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "alterNative" <c...@g...WYTNIJ.pl> napisał w wiadomości
    news:dc89he$nl0$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > >

    > ...no to ja też będę bronił swojego zdania:
    >
    > po pierwsze, uważam, że zbyt literalnie trzymasz się przepisów
    > rozporządzenia:
    > idąc Twoim tropem, to "wyciąg bankowy" powinien nazywać się "dowód opłat
    > bankowych", bo jeżeli wg Ciebie dowód wewnętrzny lub polecenie
    > księgowania zawierające kwotę prowizji bankowej (nawet jednej) i podpis
    > odp. osoby, nie jest dowodem, więc dlaczego wyciąg bankowy ma nim być...
    >
    > a po drugie: jezeli bank wyśle Ci dokument który się nazywa "Zestawienie
    > opłat bankowych", to, wg Ciebie, nie możnaby go zaksięgować, ponieważ,

    owszem.
    :-)

    Co do zestawienia opłat bankowych wystawionych przez bank: jeżeli co miesiąc
    księguję pojedyńcze wyciągi bankowe a za jeden miesiąc dostanę zestawienie
    WYGENEROWANE PRZEZ BANK, to oczywiście to zaksięguję.
    Ja mówię o ZESTAWIENIU przygotowywanym przez podatnika a nie nt. dokumentu
    zewnętrzengo.

    Co by nie było dywagować możemy sobie tak bez końca, bo to, tak jak w życiu,
    nie jest ani białe ani czarne.

    Decyzję o wyborze rozwiązania niech każdy podejmie sam...

    Natomiast żeby nie być posądzony o całkowitą zapartość i ograniczenie mojego
    myślenia :-)
    wklejam mój komentarz sprzed kilku postów:

    > pomijam całkowicie fakt, że tak robi bardzo dużo osób i w większości
    > przypadków US przymyka na to oko,
    > ale jak zechce to się przyczepi...
    > :-))

    Myślę że to jest podobnie jak z parkowaniem na chodniku: nie wolno, ale jak
    nikomu innemu to nie przeszkadza, to można...
    ;-)

    A wracając do księgowania ZESTAWIEŃ: mam taką osobę, która non-stop jeździ
    prywatnymi autobusami - ma ok. 100 paragonów miesięcznie od 3 firm (a faktur
    na to nie jest w stanie otrzymać...)
    Robię miesięcznie 3 zestawienia i wszystkie paragony księguję 3-ma zapisami
    w KPIR.
    Czyli wracamy do chodnika...

    Z tym, iż mam świadomość, iż IMO (niech już Wam będzie IMO :-) ), upraszczam
    sobie życie nie w pełni zgodnie z przepisami.
    :-)

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński