1. Data: 2005-07-19 10:55:55
Temat:Opłaty bankowe
Od:"Andrzej" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
KPir memoriał VAT
W trakcie miesiąca mam wiele wyciągów bakowych z kosztami np. prowizji
bakowej, opłat za wypłatę gotówki itp..
Pytanie:
1. Czy muszę te złotówki księgować w KPiR w dacie wyciągu bankowego - tj. ok
10 operacji w ciagu miesiąca czy tez mogę to w jednej pozycji zbiorczej na
koniec miesiąca wpisać w koszty.?
Pozdrawiam
Andrzej N.

2. Data: 2005-07-19 11:22:19
Temat:Re: Opłaty bankowe
Od:"Magdalena B" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ok
> 10 operacji w ciagu miesiąca czy tez mogę to w jednej pozycji zbiorczej na

IMO można na koniec miesiąca - ja wystawim dowód wewnętrzny i tak wypisuję
nry wyciągów bankowych, w których występują koszty z całego m-ca.

3. Data: 2005-07-19 11:26:24
Od:AlterNative <n...@g...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej napisał(a):

> Pytanie:
> 1. Czy muszę te złotówki księgować w KPiR w dacie wyciągu bankowego - tj. ok

NIE

> 10 operacji w ciagu miesiąca czy tez mogę to w jednej pozycji zbiorczej na
> koniec miesiąca wpisać w koszty.?

TAK

Ogólna zasada jest taka, że koszty muszą dotyczyć danego roku podatkowe,
więc nawet jeżeli zaksięgujesz wszystkie prowizje bankowe za cały rok
jednym dokumentem zbiorczym 31 grudnia, to nie będzie niepoprawne.

> Pozdrawiam
> Andrzej N.

AlterNative
http://grid.livenet.pl/news.php

4. Data: 2005-07-19 11:44:47
Od:"Andrzej" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AlterNative" <n...@g...wytnij.pl> napisał w
wiadomości news:dbio12$brg$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
> jednym dokumentem zbiorczym 31 grudnia, to nie będzie niepoprawne.
>
> IMHO koszty powinny być potrącone w rozliczeniu za okres w którym zostały
poniesione. Więc jak rozliczenie jest miesięczne to powinny być rozliczone w
danym miesiącu.
A skąd wynika ta "ogólna zasada"?

5. Data: 2005-07-19 11:52:16
Od:"Magdalena B" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na

> poniesione. Więc jak rozliczenie jest miesięczne to powinny być rozliczone

Z tego że co miesiąc wpłacasz tylko zaliczki na podatek. Rozliczasz się
ROCZNIE.
Poza tym wydawało mi się że pytasz o różnicę między rozliczaniem kosztów w
ujęciu dziennym a miesięcznym.

--
<><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
Pozdrawiam

[księgowość, podatki, wynagrodzenia, ZUS]

6. Data: 2005-07-19 13:20:46
Od:"Łukasz Kaliński" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena B" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Andrzej" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>

> IMO można na koniec miesiąca - ja wystawim dowód wewnętrzny i tak wypisuję
> nry wyciągów bankowych, w których występują koszty z całego m-ca.

A to źle...

w rozporządzeniu o KPIR nie ma mowy o miesięcznych zestawieniach kosztów
bankowych....

I niestety sumowanie kosztów, choć bardzo ułatwia życie, jest błędem.
:-)

pozdrawiam
Łukasz Kaliński

7. Data: 2005-07-19 13:41:07
Od:Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Łukasz Kaliński napisał(a):

> A to źle...
>
> w rozporządzeniu o KPIR nie ma mowy o miesięcznych zestawieniach kosztów
> bankowych....

a o wyciagach z banku mówi? ;-)
księgowanie prowizji z datą ich pobrania wymagałoby posiadania
potwierdzenia pobrania KAŻDEJ prowizji, a z reguły nikt tym nie
dysponuje. W przypadku wyciagu masz jeden dokument i jedną pozycje w KPiR.

M.

8. Data: 2005-07-19 14:06:19
Od:"Łukasz Kaliński" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> potwierdzenia pobrania KAŻDEJ prowizji, a z reguły nikt tym nie
> dysponuje. W przypadku wyciagu masz jeden dokument i jedną pozycje w KPiR.

Chyba nie przeczytałeś zapytania:

> [...]
> Witam
> KPir memoriał VAT
> W trakcie miesiąca mam wiele wyciągów bakowych z kosztami np. prowizji
[..]
> czy tez mogę to w jednej pozycji zbiorczej na
> koniec miesiąca wpisać w koszty.?

więc nie rozmawiamy nt. czy księgować pojedyńczą prowizję, ale: czy można
sobie zsumować wyciągi w miesiącu w przypadku gdy są generowane więcej niż 1
raz w miesiącu...

co by nie było rozumiem, iż się z tym zgadzasz:

9. Data: 2005-07-23 08:26:32
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 19 Jul 2005, Andrzej wrote:
[...]
> [...]
> poniesione. Więc jak rozliczenie jest miesięczne to powinny być rozliczone w

Przede wszystkim z "pytania Karola": jaka sankcja grozi za uznanie
kosztów później ?

--
pozdrowienia, Gotfryd
(KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

10. Data: 2005-07-23 08:39:45
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 19 Jul 2005, Łukasz Kaliński wrote:

>>> 1. Czy muszę te złotówki księgować w KPiR w dacie wyciągu bankowego
[...]

...zeznaję bez bicia że robię jak wyżej tyle że podając numery operacji.

> A to źle...

A to jest okazja do dyskusji na grupie dyskusyjnej :)

> w rozporządzeniu o KPIR nie ma mowy o miesięcznych zestawieniach kosztów
> bankowych....

Nie ma.
Ja już kiedyś pytałem czy i co ma być przeciwwskazaniem uznania
wszystkich opłat za wyciągi za JEDEN koszt.

Może uzasadnię podejście: od 1. do 8. danego miesiąca mam na koncie
2000 zł. Od 9. do 20. nie mam nic. Od 20. do końca miesiąca mam znowu
2000 zł.
Dostaję informację o naleznych odsetkach.
WIEM jak są liczone (wynika to z umowy).
Mam policzyć za każdy dzień z osobna, za dwa okresy za które je dostałem
czy "za całokształt" ?
No to teraz jest pytanie: czy jak mam kilka dokumentów źródłowych
dokumentujących jeden koszt opisany "koszty prowadzenia rachunku
bankowego w miesiącu lipcu" to coś zmienia i czy muszę koszty rozbić
na n pozycji ?

> I niestety sumowanie kosztów, choć bardzo ułatwia życie, jest błędem.
> :-)

Musiałbym się z tym zgodzić :) ale ja nie chcę sumować kosztów, tylko
posumować dane z dokumentów pierwotnych aby określić JEDEN koszt :)

Powiedzmy: jadę po towar handlowy transportem "zewnętrznym" (ale
nie zlecam przywozu).
Towar XXXXX zł, za przewóz XXX zł, za parkowanie X zł, za przejazd
autostradą XX zł...
Razem mam 5 kwitków na wydatki plus fakturę za towar.
Ile pozycji KPiR "koszty uboczne zakupu" wypełniam ?

> pozdrawiam

...wzajemnie - Gotfryd