  • 1. Data: 2007-02-26 08:23:19
    Temat: Opodatkowanie faktury do USA
    Od: t...@g...com

    Witam,
    Wystawiam klientowi z USA fakturę na licencję swojego oprogramowania.
    Klient twierdzi, że na podstawie polsko-amerykańskiego traktatu (US-
    Polish Treaty) - nie precyzując jakiego - musi wstrzymać 10% kwoty
    jako podatek (withhold tax). Dodatkowo twierdzi, że normalnie jest
    30%, a 10% dopiero po wypełnieniu formularza W4-BEN. Czy faktycznie
    coś takiego ma zastosowanie?

    Pozdrawiam,
    Tadeusz

  • 2. Data: 2007-02-26 12:55:36
    Temat: Re: Opodatkowanie faktury do USA
    Od: "question" <n...@p...wp.pl>

    tak, ale mało kto w USA o tym wie.

    <t...@g...com> wrote in message
    ps.com...

  • 3. Data: 2007-02-26 13:06:59
    Od: t...@g...com

    Czy to znaczy, że mogę odjąć te 10% od podatku płaconego w Polsce?

  • 4. Data: 2007-02-26 13:08:53
    Od: t <r...@o...pl>

    On 26 Feb 2007 05:06:59 -0800, t...@g...com wrote:

    >Czy to znaczy, że mogę odjąć te 10% od podatku płaconego w Polsce?

    Przeczytaj tą umowę - zapewne chodzi o umowe o unikaniu podwójnego
    opodatkowania z dodatkami, taką jak ta między PL a UK.
    Obstawiam że możesz, bo inaczej to by był rabunek, ale to tylko
    strzał, bo z US jeszcze tego nie przerabiałem.

  • 5. Data: 2007-02-26 13:22:26
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    question wrote:
    > tak, ale ma?o kto w USA o tym wie.
    >
    > <t...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Witam,
    > Wystawiam klientowi z USA faktur? na licencj? swojego oprogramowania.
    > Klient twierdzi, ?e na podstawie polsko-ameryka?skiego traktatu (US-
    > Polish Treaty) - nie precyzuj?c jakiego - musi wstrzyma? 10% kwoty
    > jako podatek (withhold tax). Dodatkowo twierdzi, ?e normalnie jest
    > 30%, a 10% dopiero po wype?nieniu formularza W4-BEN. Czy faktycznie
> [...]

    Piszesz zapewne o konwencji z 1974 roku.

    Ale czy jesteś pewien, że to dotyczy sytuacji kiedy firma z Polski albo
    osoba fizyczna (nie będąca rezydentem w US) wystawią fakturę za licencje
    lub usługi wykonywane zdalnie?

    Bo mnie się osobiście wydaje, że nie. Zaś kolega jest po prostu
    "ładowany" przez kontrahenta.

    Czy możesz zatem przybliżyć temat?

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 6. Data: 2007-02-26 14:10:08
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Piotrek wrote:

> [...]
    > lub usługi wykonywane zdalnie?
    >
    > Bo mnie się osobiście wydaje, że nie. Zaś kolega jest po prostu

    Jednak delikatnie się wycofuję :-) ze swojej opinii - może warto
    podrążyć temat.

    Na stronie ichniego IRS-u znalazłem instrukcję do wypełnienia druku
    W-8BEN: http://www.irs.gov/pub/irs-pdf/iw8ben.pdf

    Spytam znajomych i jak coś będę wiedział to dam znać.

    Piotrek

  • 7. Data: 2007-02-26 14:33:18
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik <t...@g...com> napisał w wiadomości
[...]
    ----------------------
    podatek, o którym piszesz to tzw."podatek u źródła"
    jest on pobierany w sytuacji, gdy dostawca niektórych rodzajów usług nie
    jest rezydentem podatkowym kraju odbiorcy usługi
    te usługi to m.in. udzielanie licencji, doradztwo, usługi ksiegowe,
    zarządzania
    podatek ten potrąca odbiorca usługi z kwoty nalezności za wykonaną usługę
    nie znam zasad opodatkowania tych usług w USA, ale tu masz treśc umowy o
    unikaniu podwójnego opodatkowania
    http://www.gofin.pl/5,198,38240,0.html
    licencji dotyczy art.13
    dokument, niezbędny do pobrania 10% zamiast 30% podatku - w naszym kraju
    nosi nazwę certyfikatu rezydencji i wydaje go własciwy urząd skarbowy

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2007-02-26 15:25:39
    Od: t...@g...com

    Dziękuję za informację

  • 9. Data: 2007-02-26 19:59:05
    Od: "Mateusz Dabrowski" <m...@p...pl>

    z tego co wyczytalem to chyba firma z usa moze pobrac owe 10% ale czy jest
    to konieczne?

    art.8 ust. 1
    1. Zyski z przedsiębiorstwa Umawiającego się Państwa powinny być
    opodatkowane tylko w tym Państwie, chyba że przedsiębiorstwo prowadzi
    działalność w drugim Umawiającym się Państwie przez położony tam zakład.

    art 13 - Należności licencyjne

    1. Należności licencyjne powstałe w jednym Umawiającym się Państwie i
    wypłacane osobie mającej miejsce zamieszkania lub siedzibę w drugim
    Umawiającym się Państwie będą opodatkowane w tym drugim Umawiającym się
    Państwie.

    2. W każdym razie takie należności mogą być opodatkowane także w tym
    Państwie, w którym powstały, i zgodnie z prawem tego Państwa, ale podatek w
    ten sposób pobierany nie może przekroczyć 10% kwoty należności brutto.

    Więc pobrać mogą tylko teraz pytanie czy muszą? Może ktoś coś wie więcej.
    Prawde powiedziawszy to swiadcze uslugi elektroniczne (projektowanie stron
    www) i jak dotad nik mi nie pobieral owych 10%.

  • 10. Data: 2007-02-27 06:56:56
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    t...@g...com wrote:
    > Dziękuję za informację

    Dostałem odpowiedź od księgowego jedenej z firm amerykańskich z którą
    współpracuję. Stanowisko było konsultowanej z urzędnikiem IRS-u.

    O ile jestes rezydentem w Polsce i firma jest zarejestrowana w Polsce
    *oraz nie masz rezydencji podatkowej w US ani Twoja firma nie ma tam
    oddziału* to nie ma obowiązku odprowadzania podatku w US.

    Tak więc wydaje się, że możesz zasugerować ażeby Twój kontrahent
    skonsultował swoje stanowisko z IRS-em, ponieważ podatek może nie być
    pobierany.

    Przecież lepiej te pieniądze przeznaczyć na "tanie państwo" ;-)

    Piotrek