  • 21. Data: 2007-03-16 08:36:26
    Temat: Re: Opodatkowanie faktury do USA
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Feb 2007, my way wrote:

    > ale jesli się myle - to skąd u polskich podatników obowiązek potrącania tego
    > podatku w przypadku, gdy nabywaja licencje z usa?
    > czyżby umowa obowiązywała tylko jedna stronę? :)

    Czekaj, o którym podatku piszesz, bo ja się pogubiłem?
    PDOF? - to niby skąd miałby być przy zakupie?
    VAT? - to niby dlaczego miałby byc w USA, skoro tam VATu nie mają?

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2007-03-16 10:18:42
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Czekaj, o którym podatku piszesz, bo ja się pogubiłem?
    > PDOF? - to niby skąd miałby być przy zakupie?

    art.29 ?

  • 23. Data: 2007-03-16 19:10:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Mar 2007, gonia wrote:

    > art.29 ?

    Pomijam sprawę umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania
    (bo AFAIK jest) i sprawy czy dla PDoOF w tym momencie
    "miejsce dochodu" jest w Polsce, to czy mam rozumieć że
    jak ktoś kupuje od producenta z USA np. shareware drogą
    internetową, ma obowiązek pobrania podatku dochodowego?

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2007-03-17 10:45:10
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0703152200520.2816@athlon64...

    > Czekaj, o którym podatku piszesz, bo ja się pogubiłem?
    > PDOF? - to niby skąd miałby być przy zakupie?
    > VAT? - to niby dlaczego miałby byc w USA, skoro tam VATu nie mają?

    piszę o podatku dochodowym, oczywiście
    a dokładniej o tzw. podatku u źródła
    poboru podatku dokonuje podmiot *wypłacający* niektóre rodzaje nalezności na
    rzecz nierezydenta
    czyli - przy zakupie przez polskiego podatnika pewnych usług (i nie tylko)
    od zagranicznego dostawcy, który nie posiada na terenie RP siedziby ani
    zarządu (nieważne czy jest to OF czy OP), obowiązuje zasada potracania
    zryczaltowanego podatku dochodowego w RP
    jeżeli polski podatnik kupuje od zagranicznej OP - stosuje art.21 ust.1
    updop , jeżeli kupuje od zagranicznej OF - stosuje art.29 updof
    przepisy te stosuje się oczywiście z uwzględnieniem umów o upo

    tutaj ładnie to opisali:
    http://www.gofin.pl/6,278,1340,70540.html?PHPSESSID=
    13d5169e0dfd1ff23bead96dd526995f

    a co do tego, co jest licencją a co nią nie jest - nie będę się wypowiadać

    pozdrawiam

  • 25. Data: 2007-03-19 08:50:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Mar 2007, my way wrote:

> [...]
    > updop , jeżeli kupuje od zagranicznej OF - stosuje art.29 updof
    > przepisy te stosuje się oczywiście z uwzględnieniem umów o upo

    To mam na myśli.
    Czyli wywodzisz że jak ktoś (polski podatnik PDoOF, dajmy na to
    pracownik) kupi sobie shareware "ze strony www", ale zagranicznej,
    to ma od zakupu potrącić zaliczkę na podatek dochodowy?

    OK, idzie o goły fakt.
    Wygląda na kolejny absurd.

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2007-03-21 17:14:06
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0703171501490.2432@athlon64...
> [...]
    > pracownik) kupi sobie shareware "ze strony www", ale zagranicznej,
    > to ma od zakupu potrącić zaliczkę na podatek dochodowy?

    oceń sam:
    http://www.msp.money.pl/wiadomosci/prawo/artykul/pod
    atek;u;zrodla;z;tytulu;platnosci;za;korzystanie;z;op
    rogramowania;komputerowego,221,0,214493.html#

    i jeszcze cos od MF:
    DD7-033-320/TK/06-1089

    Zatem, przekazywane przez Spółkę opłaty z tytułu prawa do korzystania z
    oprogramowania komputerowego na własne potrzeby nie będą objęte dyspozycją
    art. 13 umowy polsko-amerykańskiej oraz art. 21 i 26 updop. Oznacza to, że
    Spółka dokonująca wypłaty takich należności na rzecz spółki amerykańskiej
    nie będzie obowiązana do potrącenia od nich zryczałtowanego podatku
    dochodowego.

    Brak obowiązku potrącenia przez Spółkę podatku od wypłacanej rezydentowi
    amerykańskiemu należności nie oznacza jednak, że Spółka nie będzie miała
    obowiązku złożenia formularza IFT-2R, czyli informacji o wysokości przychodu
    (dochodu) uzyskanego przez podatników podatku dochodowego niemających
    siedziby lub zarządu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Jak bowiem
    wynika z treści art. 26 ust. 3d ustawy, taką informację o wypłatach na rzecz
    osób zagranicznych należności z tytułów wymienionych w art. 21 tej ustawy
    sporządzają i przekazują do urzędu skarbowego podmioty polskie, które
    dokonują takiej wypłaty, nawet jeżeli na podstawie czy to ustawy czy umowy,
    nie są obowiązane do potrącania podatku.

    a z mojej strony tylko 2 uwagi
    - piszac o OF - nabywcach, powinnam była dodać "prowadzące DG"
    - ten przepis - 21.1.1) istnieje od początku obowiązywania updop, czyli od
    lat 15 i - porównując zmiany jakie w tym czasie dokonały sie w całej
    ustawie - mozna powiedzieć że wcale się nie zmienił
    załóże się, że w updof tkwi też od paru ładnych lat
    nie wiem więc skad to zdziwienie :)

    pozdrawiam