  • 11. Data: 2007-02-27 07:35:56
    Temat: Re: Opodatkowanie faktury do USA
    Od: t...@g...com

    Dziękuję, pewnie, że tak lepiej!

  • 12. Data: 2007-02-27 14:39:05
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości
> [...]
    > *oraz nie masz rezydencji podatkowej w US ani Twoja firma nie ma tam
    > oddziału* to nie ma obowiązku odprowadzania podatku w US.

    do tej pory żyłam w błogim przekonaniu że jest dokładnie odwrotnie
    ale jesli się myle - to skąd u polskich podatników obowiązek potrącania tego
    podatku w przypadku, gdy nabywaja licencje z usa?
    czyżby umowa obowiązywała tylko jedna stronę? :)

    > Tak więc wydaje się, że możesz zasugerować ażeby Twój kontrahent
    > skonsultował swoje stanowisko z IRS-em, ponieważ podatek może nie być
    > pobierany.

    jestem ciekawa, co oni na to
    może Tadeusz da znać jak się ta sprawa skończy

    pozdrawiam

  • 13. Data: 2007-02-27 14:57:25
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    my way wrote:

> [...]
    > podatku w przypadku, gdy nabywaja licencje z usa?
    > czyżby umowa obowiązywała tylko jedna stronę? :)

    Mówiąc szczerze, to nie mam na ten temat własnego zdania :-)
    Napisałem czego się dowiedziano na miejscu, w IRS-sie.

    Przy czym w moim przypadku zastosowanie ma raczej paragraf 8 a nie 13.
    Chociaż gdyby ktoś się uparł to pewnie by znalazł elementy związane z
    IP, do których ewentualnie miałby zastosowanie paragraf 13.

    A swoją drogą, to z czego konkretnie wynika "obowiązek potrącania tego
    podatku w przypadku, gdy nabywają licencje z usa"?
    Czytając Twojego e-maila zastanawiam się, czy niechcący nie zostałem
    jakimś strasznym przestępcom podatkowym ;-)

    Piotrek

  • 14. Data: 2007-02-27 15:22:15
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    > Mówiąc szczerze, to nie mam na ten temat własnego zdania :-)

    a ja to co piszę, poprzedzam krótkim "imho" :)

    > Napisałem czego się dowiedziano na miejscu, w IRS-sie.
    >
    > Przy czym w moim przypadku zastosowanie ma raczej paragraf 8 a nie 13.

    autor wątku pisał wyraźnie o licencji
    i nie sądze, by mial w USA jakis oddział swojego przedsiębiorstwa -
    przynajmniej nie wspominał :)

> [...]
    >
    > A swoją drogą, to z czego konkretnie wynika "obowiązek potrącania tego
    > podatku w przypadku, gdy nabywają licencje z usa"?

    jesli kupujesz od osoby prawnej - art. 26 w powiązaniu z 21 ust.1 updop
    jesli od osoby fizycznej - nie chce mi sie szukać ;)

    > Czytając Twojego e-maila zastanawiam się, czy niechcący nie zostałem
    > jakimś strasznym przestępcom podatkowym ;-)

    ja Cie nie osądzę :)

    pozdrawiam

  • 15. Data: 2007-02-28 09:08:54
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    my way wrote:
    > jesli kupujesz od osoby prawnej - art. 26 w powiązaniu z 21 ust.1 updop
    > jesli od osoby fizycznej - nie chce mi sie szukać ;)

    Wtedy art. 29 PDOF

    > ja Cie nie osądzę :)

    :-)

    Sprawdziłem, że szczęśliwie MF rozróżnia nabycie majątkowych praw
    autorskich od nabycia licencji na używanie programu.

    Jeśli kogoś by to interesowało, to KIP powołuje się tu na pismo MF z
    2001/05/16, sygnatura PD-7/033/NAL.LIC/2001/49

    Piotrek

  • 16. Data: 2007-02-28 09:16:12
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Piotrek wrote:
> [...]
    >
    > Jeśli kogoś by to interesowało, to KIP powołuje się tu na pismo MF z
    > 2001/05/16, sygnatura PD-7/033/NAL.LIC/2001/49

    Autokorekta: PB-7/033 NAL.LIC/2001/49

  • 17. Data: 2007-02-28 15:39:39
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    > Autokorekta: PB-7/033 NAL.LIC/2001/49

    jeżeli interesuje Cię ten temat i udało Ci się znaleźc w całości pismo MF, o
    którym piszesz lub inne (PB7/033-0344-2558/02/TK) to przeczytaj sobie
    jakiego prztyczka w nos Ministerstwu (i nie tylko) zafundowal WSA

    http://www.monitorpodatkowy.pl/index.php?mod=m_aktua
    lnosci&cid=24&id=344

    mnie ta tematyka ani grzeje ani ziębi ale pewne uwagi :) Sądu są
    całkiem-całkiem

    pozdrawiam

  • 18. Data: 2007-02-28 18:45:50
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    my way wrote:

> [...]
    lnosci&cid=24&id=344

    > mnie ta tematyka ani grzeje ani ziębi ale pewne uwagi :) Sądu są

    Dziękuję.

    BTW, dzisiaj pojawił się na ten temat artykuł:
    http://podatki.pl/artykuly/4_65.htm

    Jest w nim w szczególności odniesienie do poprzedniej części:
    http://podatki.pl/artykuly/4_58.htm

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 19. Data: 2007-03-01 14:52:18
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    > BTW, dzisiaj pojawił się na ten temat artykuł:
    > http://podatki.pl/artykuly/4_65.htm

    ciekawy artykuł
    mam jedno zastrzeżenie - w zakresie zwolnień od pobierania podatku przy
    zakupie licencji od podmiotów powiązanych
    ktos, kto czyta ten artykuł może miec wrażenie że juz dziś nie ma obowiązku
    poboru tego podatku
    a to nie całkiem tak - pełne zwolnienie będzie dopiero od 1.7.2013 a na dziś
    jest to jedynie 10%

    wiem, że ten komentarz powinnam umieścić na stronie "podatki" a nie tutaj
    ale ogarnęło mnie dziś lenistwo :) a może i tu komus się przyda

    pozdrawiam

  • 20. Data: 2007-03-15 08:04:15
    Od: t...@g...com

    Dla wszystkich zainteresowanych zakończeniem sprawy: amerykańska
    strona po długim namyśle zdecydowała się nie wstrzymywać żadnej kwoty
    po swojej stronie na poczet podatku ani na żaden inny i zapłacić kwotę
    w całości, taka jaka wynikała z faktury. Dodatkowo spytałem w US i ich
    stanowisko było podobne ze względu na to, że działalność prowadzę w
    Polsce, jestem tu rezydentem i nie mam odziału w US.
    Pozdrawiam
    Tadeusz