    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Opodatkowanie faktury do USA
    Date: Mon, 26 Feb 2007 14:22:26 +0100

    question wrote:
    > tak, ale ma?o kto w USA o tym wie.
    >
    > <t...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Witam,
    > Wystawiam klientowi z USA faktur? na licencj? swojego oprogramowania.
    > Klient twierdzi, ?e na podstawie polsko-ameryka?skiego traktatu (US-
    > Polish Treaty) - nie precyzuj?c jakiego - musi wstrzyma? 10% kwoty
    > jako podatek (withhold tax). Dodatkowo twierdzi, ?e normalnie jest
    > 30%, a 10% dopiero po wype?nieniu formularza W4-BEN. Czy faktycznie
    > co? takiego ma zastosowanie?
    >
    > Pozdrawiam,
    > Tadeusz

    Piszesz zapewne o konwencji z 1974 roku.

    Ale czy jesteś pewien, że to dotyczy sytuacji kiedy firma z Polski albo
    osoba fizyczna (nie będąca rezydentem w US) wystawią fakturę za licencje
    lub usługi wykonywane zdalnie?

    Bo mnie się osobiście wydaje, że nie. Zaś kolega jest po prostu
    "ładowany" przez kontrahenta.

    Czy możesz zatem przybliżyć temat?

    Pozdrawiam

    Piotrek