    From: "weronika" <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Oprogramowanie - usluga czy towar?
    Date: Wed, 4 Aug 2004 22:12:00 +0200

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.60.0408041441130.-210053@Athlon.port
    ezjan.zabrze.pl...
    > On Wed, 4 Aug 2004, pix wrote:
    > [...]
    >
    > "Problem" (a dokładniej: wątpliwość) polega na określeniu czy
    > kupując "pudełko z programem" kupujesz licencję czy nabywasz
    > egzemplarz :[
    > Niegdysiejsze boje na innej płaszczyźnie (ale też VAT) dostarczyły
    > wskazań iż *możliwe* jest nabycie "samej licencji" (i ustawa
    > w prawach autorskich tego nie zabrania, mało - do części programów
    > można *tak właśnie kupić* - płaci się za "prawo"). Ale ta sama
    > ustawa "o prawach" wskazuje na możliwość nabycia "egzemplarza"
> [...]

    ----
    hmmm, zagwozdka w temacie jest- faktycznie nasuwa sie skojarzenie 'okna z
    montazem', niemniej chcac byc w miare w porzadku, zastanawiałabym się na
    rozdzieleniu licencji oprogramowania od tzw 'nosnika'. O wiele łatwiej
    byłoby np udostepnic program ' do sciagniecia' ze strony internetowej a
    sprzedawac licencje z tzw 'kluczem aktywującym'- mysle ze w takim przypadku
    byłoby mniej vatowskich dylematow? Jak myślicie?
    weronika
    "Pewnik: nie ma pewnika dla podatnika";)