  • 1. Data: 2011-01-08 13:27:58
    Temat: Sprawozdanie do Marszałka za 2 półrocze 2010
    Od: tomek <t...@o...pl>

    1657

    Art. 2. W ustawie z dnia 17 lipca 2009 r. o systemie
    zarządzania emisjami gazów cieplarnianych i innych
    substancji (Dz. U. Nr 130, poz. 1070 i Nr 215, poz. 1664)
    art. 60a--62 otrzymują brzmienie:

    ,,Art. 60a.

    1. Do opłaty za wprowadzanie gazów lub
    pyłów do powietrza, o której mowa
    w art. 273 ust. 1 pkt 1 ustawy zmienianej
    w art. 56, należnej za okres do dnia
    31 grudnia 2012 r. stosuje się przepisy
    art. 285--288 ustawy zmienianej
    w art. 56, w brzmieniu obowiązującym
    przed dniem wejścia w życie niniejszej
    ustawy.

    2. Opłatę za wprowadzanie gazów lub py-
    łów do powietrza za pierwsze półrocze
    2013 r. wnosi się w wysokości 50 % su-
    my opłat za wprowadzanie gazów i py-
    łów do powietrza należnych za pierwsze
    i drugie półrocze 2012 r.

    Art. 61. Przepisy wykonawcze wydane na podstawie
    art. 286 ust. 3 ustawy zmienianej w art. 56
    zachowują moc do dnia wejścia w życie
    przepisów wykonawczych wydanych na
    podstawie art. 286 ust. 10 ustawy zmienia-
    nej w art. 56.

    Zdaje się że zrobili częściowe undo odnośnie sprawozdania gazowych w
    ramach sprawozdania z opłatami za korzystanie ze środowiska,
    ale nowe sprawozdanie gazowe trzeba chyba (??) wypełnić:

    0004&min=1

    Zapraszam do dyskusji co tak właściwie trzeba składać i do kiedy...

    @cef: jeśli Cię nie "ścigną" to stawiam skrzynkę, bo mi się odechciało
    współpracy z Marszałkiem po przeczytaniu tych nowelizacji do nowelizacji :-)

    --
    Tomek

  • 2. Data: 2011-01-08 23:08:54
    Temat: Re: Sprawozdanie do Marszałka za 2 półrocze 2010
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    tomek wrote:

    > @cef: jeśli Cię nie "ścigną" to stawiam skrzynkę, bo mi się odechciało
    > współpracy z Marszałkiem po przeczytaniu tych nowelizacji do
    > nowelizacji :-)

    Prędzej Ciebie ścigną za te nie wydrukowane DRA :-)

    Przestrzegam przepisów, płacę podatki, a olewam tylko wszystkie statystyczne
    obowiązki (ostatnio ścignęli mnie za "nierozpoznanie"
    jakiegos tam obowiązku sprawozdawczego do NBP) a jak sprawdzałem czego mi
    jeszcze
    brakuje np w pracowniczych sprawach czy BHP/ppoż, to myślałem, że zawału
    dostanę.
    Ale jak spojrzę na innych, to widzę, że się przepisami nie przejmują
    (nadużywanie sprzetu firmowego do celów niezwiązanych, lewizny, fuchy, na
    czarno itp)
    przynajmniej ich nie boli, tak bardzo to, że Państwo nas na każdym kroku
    okrada.

  • 3. Data: 2011-01-08 23:26:54
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-01-09 00:08, cef wrote:
    > a olewam tylko wszystkie > statystyczne
    > obowiązki

    No risk, no fun jak rozumiem ;-)

    Piotrek

  • 4. Data: 2011-01-08 23:41:50
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-01-08 14:27, tomek wrote:
    > @cef: jeśli Cię nie "ścigną" to stawiam skrzynkę, bo mi się odechciało
    > współpracy z Marszałkiem po przeczytaniu tych nowelizacji do nowelizacji
    > :-)

    Swoją drogą to czy w przypadku sankcji "środowiskowych" działają jakieś
    czynne żale albo inne magiczne zaklęcia? Bo zgaduję, że obowiązki
    statystyczne wypełnia pewnie tak z 10% zobowiązanych albo i to nie ...

    Piotrek

  • 5. Data: 2011-01-09 00:22:58
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 09.01.2011 00:08, cef wrote:

> [...]
    > na czarno itp)
    > przynajmniej ich nie boli, tak bardzo to, że Państwo nas na każdym kroku

    :-)

    Zazdroszczę spokoju ducha. Osobiście jakoś nie umiem tego "wyluzować",
    a przydałoby się..

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2011-01-09 00:30:10
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 09.01.2011 00:41, Piotrek wrote:

    > Swoją drogą to czy w przypadku sankcji "środowiskowych" działają jakieś
    > czynne żale albo inne magiczne zaklęcia? Bo zgaduję, że obowiązki
    > statystyczne wypełnia pewnie tak z 10% zobowiązanych albo i to nie ...

    W przepisach nic takiego jeszcze nie znalazłem, w sieci też nie trafiłem
    na żadne info o KKS, więc zgaduję że nie ma tutaj żadnego czynnego żalu.

    Zresztą, te sankcje to są w coraz większej części sprawy czysto
    administracyjne a nie karne (czyt: władza wykonawcza karzącą ręką
    sprawiedliwości, prawie jak u bolszewików..).

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2011-01-09 08:13:42
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    tomek wrote:

    > Zazdroszczę spokoju ducha. Osobiście jakoś nie umiem tego "wyluzować",
    > a przydałoby się..

    Większość wyluzowuje, bo nawet nie wie, że coś musi.
    Zapytaj bezpośrednio przedsiębiorców, albo w biurach, które
    ich rozliczają.

  • 8. Data: 2011-01-09 11:58:31
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 09.01.2011 09:13, cef wrote:

    > Większość wyluzowuje, bo nawet nie wie, że coś musi.
    > Zapytaj bezpośrednio przedsiębiorców, albo w biurach, które
    > ich rozliczają.

    Pytałem pytałem - i wiem że masz rację :-)

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2011-01-09 12:23:56
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    tomek w <news:ig9op9$5m1$1@news.onet.pl>:

> [...]

    0004&min=1

    > Zapraszam do dyskusji co tak właściwie trzeba składać i do kiedy...

    Tam do kiedy nieistotne, ważne jaką drogą:

    Na podstawie art. 7 ust. 7 ustawy z dnia 17 lipca
    2009 r. o systemie zarządzania emisjami gazów cieplarnianych
    i innych substancji (Dz. U. Nr 130,
    poz. 1070, Nr 215, poz. 1664 i Nr 249, poz. 1657) zarządza
    się, co następuje:
    [...]
    "6. Raport wprowadza się przez wypełnienie formularza
    raportu, w trybie bezpośredniego połączenia
    z siecią teleinformatyczną, po zalogowaniu się do Krajowej
    bazy, za pomocą identyfikatora (loginu) i hasła
    dostępu."

    Art. 7 ust. 7 rzeczonej ustawy (podkreślenie moje):

    Minister właściwy do spraw środowiska określi, w drodze rozporządzenia, wzór
    formularza raportu oraz sposób jego wprowadzania do Krajowej bazy, kierując
    ^^^^^^^^
    się potrzebą zapewnienia sprawnego funkcjonowania Krajowej bazy oraz
    ^^^^^^^^^^^
    jednolitości i kompletności danych zawartych w tej bazie.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Raczej nie kierował się tym podkreślonym, wydając rozporządzenie :O

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2011-01-09 13:38:59
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 09.01.2011 13:23, 'Tom N' wrote:

    > Raczej nie kierował się tym podkreślonym, wydając rozporządzenie :O

    To akurat to żadna nowość :)

    --
    Tomek