    Date: Fri, 25 Apr 2014 07:38:43 +0200
    From: cef <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Osoba chora i PIT37

    W dniu 2014-04-25 01:11, Borys Pogoreło pisze:

    > "Nie podlega karze za przestępstwo skarbowe lub wykroczenie skarbowe, kto
    > złożył prawnie skuteczną (...) korektę deklaracji podatkowej wraz z
    > uzasadnieniem przyczyny korekty i w całości uiścił (...) należność
    > publicznoprawną (...)".

    I myślisz, że korekta uwalnia od odpowiedzialności
    za fałszywe informacje w deklaracji?
    To chyba nieco inna odpowiedzialnosć niż z art 56a?
    Myślę, że do końca tak nie jest, tylko trudno udowodnić, że w pierwszej
    deklaracji podano świadomie fałszywe dane.
    Kwestia dowodów. IMHO kwestia świadomego podania np zer w deklaracji
    (łatwość wykazania intencji fałszywych danych)
    i złożenie deklaracji uwalnia od odpowiedzialnosci
    za kwestie związane z uszczupleniem i kwotami podatku - ale
    nie od zarzutu podawania fałszywych danych.
    Ale to intuicja tak mi podpowiada, bo doświadczeń nie mam żadnych.