  • Data: 2014-09-24 12:40:15
    Temat: Re: Osoba współpracująca i ZUS
    Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-09-24 o 12:22, Piotrek pisze:

    > Poszedłem na łatwiznę i posłużyłem się wyrokiem SN, który już wcześniej
    > cytowałem.
    >
    > Sygn. akt III AUa 51/12
    >
    > Click --> <http://tinyurl.com/osoba-wspolpracujaca>

    > No ale IMHO myk polega na tym, że ażeby się zakwalifikować to trzeba się
    > nieco postarać i spełnić *łącznie* kilka warunków. I ZUS został już parę
    > razy "przeczołgany" na tę okoliczność.
    >
    > A jak się nie kwalifikujesz to nic nie stoi na przeszkodzie, ażeby się
    > umawiać na zlecenie, dzieło albo i inną umowę.

    Z zacytowanego wyroku wynika, że umowa zlecenie nie wyklucza z
    kwalifikacji osoby współpracującej. A dodatkowo z pierwszych postów
    wynika, że prowadzący DG nie może pracy wykonać samodzielnie i w tym
    celu zatrudnia żonę. Ergo spełnione są wszystkie przesłanki do opłacania
    całości składki za żonę.

    --
    Pete