    From: "Baloo" <b...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Osobowy na ciężarowy a VAT
    Date: Mon, 27 Apr 2009 11:57:26 +0200

    "Mirek Ziolek" <m...@g...pl> napisał

    > Epica to sedan.. wiec jak moze byc ciezarowe?:)

    O tym, że auto jest uznane za ciężarowe nie świadczy jego konstrukcja
    tylko:
    a/ ładowność > 500 kg
    b/ homologacja producenta na aut ciężarowe

    > Aby odliczyc caly VAT od zakupu samochod musi miec HOMOLOGACJE CIEZAROWA
    > i LADOWNOSIC wieksza niz 500kg (takie info dostalem w US i KIP-e)
    > Panie nie potrafila powiedziec co musi byc w dowodzie rejestracyjnym (
    > czy 4 osoby+kratka + ladownosc czy wystarczy tylko homologacja i 500kg
    > ladownosci).

    Panie w UM na podstawie homologacji powinny wpisać, że samochód jest
    ciężarowy.

    > DLA US najwazniesza jest homologacja stwierdzajaca owa ladownosc ( wydaje
    > mi sie ze ladownosci pow.500kg jest tylko przy rejestracji na 4 osoby)

    Nie, bo zależy jaki to typ auta.

    > Nie ma mozliwosci powrotu do kratki w samochodzie ktory kiedys byl
    > ciezarowy ( mial kratke i MA homologacje) gdyz przepisy na to narazie
    > nie pozwalaja.

    Jakie przepisy nie pozwalają??
    Przecież sam napisałeś - jeśli samochód ma ładowność > 500 kg i ma
    homologację ciężarową, to można odliczać VAT. Nic poza tym nie ma
    znaczenia. No chyba, że źle Cię zrozumiałem.

    > Diagnosta OSKP nie moze stwierdzic ze taki samochod jest "ciezarowy" i
    > wydac taki kwit dla urze.komunikacji gdyz obowiazuja go... przepisy z
    > jeszcze nie zmienionej ustawy o VAT z 2005r (wzor Lisiaka)!!!!

    Nie ma już wydawania kwitów w TOS'ach ani wzorów Lisaka. Te czasy się
    skończyły, bo wróciły przepisy sprzed 1. maja 2004. Nie czytałeś wyroku
    ETS?

    > Najciekawsze jest to ze NIKT nie potrafil mi powiedziec co mam zrobic jak
    > nie mam kratki,mam HOMOLOGACJE, mam zareje.na 5 osob ,ladownosci nie mam
    > wpisanej w d.rejestracyjny...ale na homologacji mam ze powyzej 500kg.

    No to odliczaj, gdzie widzisz problem?
    Zakładam, że homologacja jest na auto ciężarowe.

    > Mozna ryzykowac i odliczyc vat od paliwa,ale przy kontroli moga powidziec
    > ze jest niezgodnosci z dowodem rejestracyjnym..wtedy klops.

    A co masz wpisane w dowodzie?
    Co to w ogóle za samochód?

    > IMHO trzeba czekac az beda zmiany w VAT.

    Jakie zmiany? Przecież już są. Nie zmieniono jeszcze zapisów w ustawie (bo
    politycy wolą napierdalać się wzajemnie, zamiast wziąć do roboty), ale
    wyrok ETS jest obowiązujący niezależnie od tego, co teraz jest w ustawie.