    From: "Mirek Ziolek" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Osobowy na ciężarowy a VAT
    Date: Mon, 27 Apr 2009 14:18:53 +0200

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:gt3vin$28g$1@news.onet.pl...
    > "Mirek Ziolek" <m...@g...pl> napisał

    > O tym, że auto jest uznane za ciężarowe nie świadczy jego konstrukcja
    > tylko:
    > a/ ładowność > 500 kg
    > b/ homologacja producenta na aut ciężarowe

    Widziales kiedys "kratkowoz" sedana? Owszem,byly "bankowozy" ale te chyba
    nie byly ciezarowkami

    > Panie w UM na podstawie homologacji powinny wpisać, że samochód jest
    > ciężarowy.

    Pytalem w UM czy U.komunikacji, nie wpisza mi ze to samochod ciezarowy,BO
    NIE :) nawet na podstawie homologacji nie moga tego zrobic.
    Ba, nawet nie przerejstruja Ci go na ciezarowy, bo jak pytalem jeszcze
    miesiac temu, nie bylo do tego przepisow.
    Moga to zrobic pod warunkiem posiadania kwitu od diagnosty, a ten tego NIE
    WYDA bo nie moze ( patrz ustawa VAT,potwierdzone w 2 OSKP)

    > Nie, bo zależy jaki to typ auta.

    Uogolniam oczywiscie, moze o zwyklym samochodzie osobowym np astra II czy
    focus I/II, ew.kombi. Nie mam na mysli samochodow uzytkowych czy VAN-ow.

    > Jakie przepisy nie pozwalają??
    > Przecież sam napisałeś - jeśli samochód ma ładowność > 500 kg i ma
    > homologację ciężarową, to można odliczać VAT. Nic poza tym nie ma
    > znaczenia. No chyba, że źle Cię zrozumiałem.

    Niby tak, ale jak zadalem pytanie pani w US czy jak mam homologacje w ktorej
    jest napisane ze moj samochod ma dokladnie 523 kg ladownosci a w dowodzie
    rejestracyjnym mam ze to samochod osobowy i nie mam wpisanej ladnownosci i
    zarejestrowany jest na 5 osob ( a nie 4 jak w przypadku "kratki" z 2003r) to
    czy bede mogl odpisywac..po chwili milczenia powiedziala ze nie wie,ale
    raczej nie bo dokumenty rejestracyjny musza sie zgadzac ze stanem
    faktycznym.

    > Nie ma już wydawania kwitów w TOS'ach ani wzorów Lisaka. Te czasy się
    > skończyły, bo wróciły przepisy sprzed 1. maja 2004. Nie czytałeś wyroku
    > ETS?

    samego wyroku nie czytalem, ale wiem o co chodzi.Dokladnie to samo pytanie
    zadalem diagnoscie.. powiedziale ze wie o tym ale jego obowiazuje ustawa
    obecna o VAT i rozporzadzenie jest OK, ale nie dotyczy jego "obowiazku"
    potwierdzenia czy samochod jest ciezarowy jaka ma homologacje i ladownosci
    czy nie.Jedynie co moze potwierdzic to czy samochod jest zgody ze wzorem
    Lisiaka czyli kartka ze przednimi siedzeniami.

    > No to odliczaj, gdzie widzisz problem?
    > Zakładam, że homologacja jest na auto ciężarowe.

    Tak,ma homologacje N1 na ciezarowe... tradycyjnie to co bylo w 2003r.

    > A co masz wpisane w dowodzie?
    > Co to w ogóle za samochód?

    Honda Accord Kombi z 2003 z homologacja na ciezarowe, kratka zdjecia 2 lata
    temu + przerejestrowane na osobwe.

    pozdr
    mirek