    From: "Emka" <e...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Osobowy na ciężarowy a VAT
    Date: Mon, 27 Apr 2009 15:20:49 +0200

    "Mirek Ziolek" <m...@g...pl> napisał

    > Pytalem w UM czy U.komunikacji, nie wpisza mi ze to samochod ciezarowy,BO
    > NIE :) nawet na podstawie homologacji nie moga tego zrobic.

    Bo są głupsze niż ustawa przewiduje :(
    Poproś o podstawę prawną odmowy takiego przerejestrowania. Ew. zaskarż ich
    decyzję powołując się na wyrok ETS i przepisy dotyczące podatku VAT z
    30/04/2004 roku.

    > Ba, nawet nie przerejstruja Ci go na ciezarowy, bo jak pytalem jeszcze
    > miesiac temu, nie bylo do tego przepisow.

    Nie ma, ale kobity widać nie rozumieją prostego faktu, że istnieje przewaga
    wyroku ETS nad obecną ustawą. Albo nie chcą zrozumieć, bo dostały takie
    wytyczne :/

    > Moga to zrobic pod warunkiem posiadania kwitu od diagnosty, a ten tego NIE
    > WYDA bo nie moze ( patrz ustawa VAT,potwierdzone w 2 OSKP)

    Boże co za totalna bzdura :(
    Co ten diagnosta miałby niby stwierdzić i na podstawie czego?
    Jest homologacja i tego wymaga fiskus, a nie pisemka z TOS'u.

    > Niby tak, ale jak zadalem pytanie pani w US czy jak mam homologacje w
    > ktorej jest napisane ze moj samochod ma dokladnie 523 kg ladownosci a w
    > dowodzie rejestracyjnym mam ze to samochod osobowy i nie mam wpisanej
    > ladnownosci i zarejestrowany jest na 5 osob ( a nie 4 jak w przypadku
    > "kratki" z 2003r) to czy bede mogl odpisywac..po chwili milczenia
    > powiedziala ze nie wie,ale raczej nie bo dokumenty rejestracyjny musza sie
    > zgadzac ze stanem faktycznym.

    I dlatego najpierw trzeba to załatwić w UM, a tam nie mają prawa odmówić Ci
    zarejestrowania samochodu ciężarowego jako samochód ciężarowy.

    > samego wyroku nie czytalem, ale wiem o co chodzi.Dokladnie to samo pytanie
    > zadalem diagnoscie.. powiedziale ze wie o tym ale jego obowiazuje ustawa
    > obecna o VAT i rozporzadzenie jest OK, ale nie dotyczy jego "obowiazku"
    > potwierdzenia czy samochod jest ciezarowy jaka ma homologacje i ladownosci
    > czy nie.Jedynie co moze potwierdzic to czy samochod jest zgody ze wzorem
    > Lisiaka czyli kartka ze przednimi siedzeniami.

    Olej diagnostę, bo nie jest Ci teraz do niczego potrzebny.
    Masz homologację producenta na samochód ciężarowy? Masz. Masz ładowność >
    500 kg? Masz. Kratkę sobie wstawisz.
    To idziesz z tym do UM i robisz awanturę, bo pipy grochowe mają obowiązek
    przerejestrować Ci ten samochód na samochód ciężarowy zgodnie z homologacją,
    a nie ich widzimisię. Prawdopodobnie konieczna będzie zmiana liczby osób z 5
    na 4. Jak Ci przerejestrują, to idziesz z tym do US pokazujesz, zostawiasz
    kserokopię dowodu rejestracyjnego i dodatkowo pisemko, że od dnia takiego a
    takiego będziesz odliczał VAT od samochodu takiego a takiego na podstawie
    wyroku ETS z dnia takiego a takiego). I koniec.

    Czyli jak najbardziej spełnia warunki.