  • 1. Data: 2008-02-28 15:33:59
    Temat: PIT-11
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    Witam
    mam takie pytanko,
    dostałem z zakładu PIT-11, czy zakład pracy przesyła jeszcze do jakiegoś
    urzędu (ZUS, urząd skarbowy) ten dokument lub inny, który podawałby nasz
    dochód???
    pytam, bo w związku z pomyłką mam 2 takie dokumenty na różne kwoty i ciekawi
    mnie, czy do PITu mogę wybrać "korzystniejszą" wersję?

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2008-02-28 15:39:40
    Temat: Re: PIT-11
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Tomek pisze:
> [...]
    > ciekawi
    > mnie, czy do PITu mogę wybrać "korzystniejszą" wersję?

    Drugi egzemplarz idzie do Twojego US.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2008-02-28 16:04:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomek wrote:
> [...]
    > dostałem z zakładu PIT-11, czy zakład pracy przesyła jeszcze do jakiegoś
    > urzędu (ZUS, urząd skarbowy) ten dokument lub inny, który podawałby nasz
    do US

    > pytam, bo w związku z pomyłką mam 2 takie dokumenty na różne kwoty i
    > ciekawi
    > mnie, czy do PITu mogę wybrać "korzystniejszą" wersję?

    datowaną później.

  • 4. Data: 2008-02-28 16:06:03
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    witek pisze:
    > do US

    > datowaną później.

    Na PIT11 nie ma miejsca na datę, więc chyba chodziło Ci o _otrzymany_
    później.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2008-02-28 16:08:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maddy wrote:

    > Na PIT11 nie ma miejsca na datę, więc chyba chodziło Ci o _otrzymany_
    > później.

    może być.

  • 6. Data: 2008-02-28 17:59:58
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    > Drugi egzemplarz idzie do Twojego US.

    a do ZUSu jakoś to trafia, bo jeżeli trafi drugi egzemplarz, to będę musiał
    zwrócić więcej (rentę rodzinna pobierałem i trochę za duzo zarobiłem),
    narazie nieświadomy niczego złożyłem do ZUS zaświadczenie o zarobkach,
    mniejsze o 1,5tys. od zarobków podanych na tym drugim picie,

    Tomek

  • 7. Data: 2008-02-28 22:08:37
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Tomek" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zarobiłem), narazie nieświadomy niczego złożyłem do ZUS zaświadczenie
    > zarobkach, mniejsze o 1,5tys. od zarobków podanych na tym drugim

    Do zusu nie trafia.
    Ale mam takie pytanie - czy jesteś pewien że dobrze zrobiłes?
    1. Jeżeli pracodawca wie, że pobierasz rentę, to powinien do końca
    lutego wysłać informację do zusu o twoim osiągniętym przychodzie.
    2. Przecież zus co miesiąc otrzymuje rca z twoimi zarobkami, a
    wyszukanie osoby bo peselu/nipie to dla systemu nie takie trudne.
    3. Czy aby na pewno każdy twój dochód musisz 'zgłaszać' do zus? Bo np.
    taki z umowy o dzieło nie trzeba.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 8. Data: 2008-02-28 22:26:49
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

> [...]
    > 2. Przecież zus co miesiąc otrzymuje rca z twoimi zarobkami, a
    > wyszukanie osoby bo peselu/nipie to dla systemu nie takie trudne.

    pracodawca wstawił mi zaświadczenie o zarobkach i ja osobiście je
    dostarczyłem do zusu,

    Tomek

  • 9. Data: 2008-02-29 07:34:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Feb 2008, Tomek wrote:

    > a do ZUSu jakoś to trafia, bo jeżeli trafi drugi egzemplarz, to będę musiał
    > zwrócić więcej (rentę rodzinna pobierałem i trochę za duzo zarobiłem),

    Sprawdź sobie, że gdzieś będzie informacja o konieczności powiadomienia,
    jeśliby się okazało że dane zawierają błąd. Osiągnięcie korzyści przez
    wprowadzenie błąd ma gdzieś numerek w Kodeksie Karnym, a na nieświadomość
    można się powołać tylko jak się było nieświadomym :>
    Skoro już wiesz że "wprowadziłeś w błąd"...

    > narazie nieświadomy niczego złożyłem do ZUS zaświadczenie o zarobkach,
    > mniejsze o 1,5tys. od zarobków podanych na tym drugim picie,

    Znaczy kasy nie liczysz i jakby 1,5 tys mniej zapłacili to też być
    nie zauważył ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-02-29 15:18:19
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    > Znaczy kasy nie liczysz i jakby 1,5 tys mniej zapłacili to też być
    > nie zauważył ;)

    nie o to chodzi - pracowałem w tej firmie do marca, czyli 3 miesiące i
    najpierw dali mi papier za te 3 miesiące, a później zrobili korektę i
    wliczyli w rok 2007 wypłatę za grudzień 2006 dlatego bo dostałem ją 10
    stycznia i powiedzieli (dla mnie to chore), że jak dostałem wypłatę za
    grudzień w styczniu to się juz liczy na nowy rok - czy oni mają
    rację, przecież te pieniądze de facto zarobiłem w 2006roku????????

    Pozdrawiam
    Tomek