  • 1. Data: 2006-01-27 11:55:26
    Temat: PIT 11, pomozcie sprawdzic czy prawidlowy
    Od: "Vei" <g...@g...pl>

    Witam,

    Dostalam PIT 11 od pracodawcy i nie jestem pewna czy jest OK. A zanim pojde
    meczyc ksiegowosc, prosze pomozcie sparwdzic - moze ja cos zle wyliczam.

    1) KUP - jak policzyc KUP, jesli: 12 miesiecy pracuje caly czas grzecznie u
    tego samego pracodawcy poza miejscem zamieszkania. Ponadto od wrzesnia - czyli
    4 ostatnie miesiace roku dodatkow znalazlam druga prace tez poza miejscem
    zamieszkania.
    Ile wyniosa KUP za caly rok? Czy od razu moge uznac, ze 2300,94 zł (jako koszty
    uzyskania przychodu dla dojeżdżających - kilka zakładów) czy jakos inaczej to
    policzyc? Jesli inaczej, to nie mam pojecia jak, bo na stronach Gazety Prawnej
    znalazlam wskazniki, ale nie ma slowa o dojezdzajacych do kilku zakladow i
    kosztach miesiecznych.
    Co ciekawe w PIT 11 od pracodawcy pierwszego mam KUP = 1406,02. Nie wiem skad
    wyszla ta kwota.

    2) Przychod - rozumiem, ze przychod to wynagrodzenie brutto + ewentualne premie
    za rok 2005, ale tylko te wyplacone w 2005. Czyli jak za grudzien dostaje w
    styczniu - to go nie podajemy w PIT 11, ani potem w PIT36/37.
    Czy do wynagrodzenia dodaje sie diety wyjazdow sluzbowych krajowych i
    zagranicznych.

    Bede wdzieczna za komentarz.

  • 2. Data: 2006-01-27 12:56:04
    Temat: Re: PIT 11, pomozcie sprawdzic czy prawidlowy
    Od: "mgma" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Vei" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > styczniu - to go nie podajemy w PIT 11, ani potem w PIT36/37.
    > Czy do wynagrodzenia dodaje sie diety wyjazdow sluzbowych krajowych i

    Pierszy PIT-11 to 12 x 127,82 = 1533,84
    Drugi PIT-11 to 4x 127,82 = 511,28
    RAZEM: 2045,12
    A 11x 127,82 = 1406,02. Zakład policzył za 11 miesięcy, bo uznał, że jeśli
    pracowałaś u niego od 01.01.2005 i wypłat było 11 to i uznał, że tyle
    kosztów, ato jest błędne.
    W PIT rocznym możesz sama wstawić prawidłowe koszty.

  • 3. Data: 2006-01-27 15:44:42
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "mgma" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

    > A 11x 127,82 = 1406,02. Zakład policzył za 11 miesięcy, bo uznał, że
    jeśli
    > pracowałaś u niego od 01.01.2005 i wypłat było 11 to i uznał, że tyle
    > kosztów, ato jest błędne.

    Sprostowanie. To nie jest błędne. Po prostu w pit 11, pracodawca podaje
    taką wysokość kosztów jaka faktycznie była odliczona przez niego. Jeżeli
    w roku 2005 było tylko 11 wypłat to pracodawca tylko 11 razy odliczył te
    koszty. I tyle wpisał do pit 11.

    > W PIT rocznym możesz sama wstawić prawidłowe koszty.

    Fakt. Tu możesz wstawić koszty za 12 miesięcy.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 4. Data: 2006-01-27 15:50:16
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

> [...]
    > kosztów, ato jest błędne.
    > W PIT rocznym możesz sama wstawić prawidłowe koszty.
    ========================
    Wg objaśnień do PIT-11, wykazuje się tam koszty rzeczywiście potrącone, a
    więc wg mnie zakład pracy zrobił pita dobrze. Było 11 przychodów i do
    każdego z nich przypisano odpowiednie koszty. Natomiast czy w zeznaniu można
    wykazać koszty za 12 miesięcy, tego nie wiem, w ustawie koszty określone sa
    miesięcznie a roczny jest jedynie ich limit. może ktoś coś napisze w tej
    sprawie?

    Atomek

  • 5. Data: 2006-01-27 17:00:22
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Atomek wrote:
    > Natomiast czy w zeznaniu
    > można wykazać koszty za 12 miesięcy, tego nie wiem

    Można, jeśli pracowało się przez 12 miesięcy. Albo chociaż 1 dzień w
    danym miesiącu.

  • 6. Data: 2006-01-27 20:56:29
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    w wiadomości <news:drdjj6$n4t$4@inews.gazeta.pl> wstukał:

    > Można, jeśli pracowało się przez 12 miesięcy. Albo chociaż 1 dzień w
    > danym miesiącu.

    Na pewno trzeba przepracować choćby jeden dzień -- nie można być na urlopie
    wypoczynkowym? ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2006-01-28 02:50:44
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    'Tom N' wrote:
    > Użytkownik witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    > w wiadomości <news:drdjj6$n4t$4@inews.gazeta.pl> wstukał:

    > Na pewno trzeba przepracować choćby jeden dzień -- nie można być na urlopie
    > wypoczynkowym? ;-)

    zdaje się, że urlop wypoczynkowy przechodzi.
    Natomiast zwolnienie lekarskie na pewno już nie, o czym rzadko która
    księgowa pamięta, a osoba wypełniająca pity to już na pewno.

  • 8. Data: 2006-01-28 10:04:51
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w
    wiadomości
    > zdaje się, że urlop wypoczynkowy przechodzi.
    > Natomiast zwolnienie lekarskie na pewno już nie, o czym rzadko która
    > księgowa pamięta, a osoba wypełniająca pity to już na pewno.

    Musi być 'wynagrodzenie' w danym miesiącu. Dlatego urlop przechodzi.
    A co do zwolnienia, to zwolnienie też przechodzi, o ile to jest pierwsze
    33 w roku tego zwolnienia, za które to pracodawca wypłaca
    _wynagrodzenie_ chorobowe. Dopiero jak ktoś cały miesiąc był na
    zwolnieniu płaconym przez zus - tzw. zasiłku chorobowym, opiekuńczym
    itp. - dopiero wtedy nie ma kup. Tak samo jak przez cały miesiąc urlop
    bezpłatny.

  • 9. Data: 2006-01-28 17:40:55
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Nikiel ;-) wrote:

    > Musi być 'wynagrodzenie' w danym miesiącu.

    Wynagrodzenie w sensie zarobienia pieniędzy, ale nie koniecznie w sensie
    wypłaty tych pieniędzy.

  • 10. Data: 2006-01-28 20:57:42
    Od: g...@g...pl

> [...]
    > styczniu - to go nie podajemy w PIT 11, ani potem w PIT36/37.
    > Czy do wynagrodzenia dodaje sie diety wyjazdow sluzbowych krajowych i

    Dzieki wszystkim za komentarze. W miedzyczasie poczytalam inne watki na grupie
    i troche mi sie rozjasnilo. Co do KUP - to rzeczywiscie pracodawca dobrze
    wypelnil.
    Natomiast nadal mam watpliwosci co do przychodu i drugiej czesci mojego
    pierwszego posta.
    Co wlicza sie do przychodu? Premie w brutto na pewno. A delegacje sluzbowe -
    diety?