eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPIT-28: czy nalezy zaokrąglać ryczałt do pełnego złotego ? › Re: PIT-28: czy nalezy zaokrąglać ryczałt do pełnego złotego ?
  • Data: 2007-01-22 10:41:36
    Temat: Re: PIT-28: czy nalezy zaokrąglać ryczałt do pełnego złotego ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 22 Jan 2007, ilanek wrote:

    > Aha, czyli ryczałt za grudzień nie powinien wynikać z wysokości przychodu w
    > grudniu, tylko być różnicą między całą należną wysokością ryczałtu w roku a
    > wpłatami za poprzednie miesiące (1-11) tak ?

    Prawdę mówiąc stoję w kolejce po przepis :) - z ciekawości.
    Ja tam mam KPiR, ale rzuciłem okiem do ustawy o ryczałcie i widzę zgryz
    w postaci braku jawnego przepisu, nakazującego "różnicowe" wpłacanie
    podatku, tak jak jest na zasadach ogólnych.
    Z jednej strony widzę przepisy nakazujące liczenie zaliczek
    "miesięcznie", z drugiej stwierdzenie że "Ryczałt od przychodów
    ewidencjonowanych wynikajšcy z zeznania jest podatkiem należnym
    za dany rok podatkowy...".
    Hm...

    > (no i z jakiego przepisu w ogóle wynika ten obowiązek zaokrąglania ?)

    Zaokrąglanie wynika z Ordynacji.

    pzdr, Gotfryd