  • 1. Data: 2007-01-22 08:21:40
    Temat: PIT-28: czy nalezy zaokrąglać ryczałt do pełnego złotego ?
    Od: ilanek <i...@g...pl>

    Czy miesięczne kwoty ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych należy
    zaokrąglać do pełnego złotego ?

    Przy wypełnianiu PIT-28 może pojawić się wtedy niezgodność między "kwotą
    należnego ryczałtu" (część K, np. poz. 108) oraz "łączną kwotą ryczałtu"
    (część L, np. poz. 122), która jest sumą zaokrąglonych ryczałtów
    miesięcznych (bo oczywiście zaokrąglenia mogą się zsumować).

    Ilanek

  • 2. Data: 2007-01-22 08:24:42
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-01-2007 o 09:21:40 ilanek <i...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > (część L, np. poz. 122), która jest sumą zaokrąglonych ryczałtów
    > miesięcznych (bo oczywiście zaokrąglenia mogą się zsumować).

    Zaliczki isę zaokrągla, końcowy podatke też, więć może wyjśc pare groszy
    różnicy.

  • 3. Data: 2007-01-22 08:34:51
    Od: ilanek <i...@g...pl>

    t wrote:

    > Zaliczki isę zaokrągla, końcowy podatke też, więć może wyjśc pare groszy
    > różnicy.
    >
    > --Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

    Może wyjść nawet kilka złotych różnicy. Roczną kwotę ryczałtu oblicza
    się (w uproszczeniu) mnożąc roczne przychody razy stawkę podatkową.

    Natomiast jeśli ryczałty miesięczne zaokrąglamy, (powiedzmy co miesiąc
    różnica zaokrągleń wynosi 50 gr), to o ich zsumowaniu mamy 6 złotych
    różnicy.

    Która kwota należy się US ?

    --w

  • 4. Data: 2007-01-22 08:35:56
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-01-2007 o 09:34:51 ilanek <i...@g...pl> napisał(a):

    > Która kwota należy się US ?

    Ta z zeznania

  • 5. Data: 2007-01-22 08:47:55
    Od: ilanek <i...@g...pl>

    t wrote:

    > Ta z zeznania

    No tak, ale obydwie są w zeznaniu, tylko jedna w części "K",
    a druga w części "L", i co gorsza obydwie są opatrzone pouczeniem:
    "... niniejsze zeznanie stanowi podstawę do wystawienia tytułu
    wykonawczego ..."

    Oczywiście obydwie kwoty są różne (ze względu na różnice zaokrągleń).

    W szczególności w obydwu przypadkach wychodzi inna kwota do zapłacenia
    za grudzień. Chyba w tej sytuacji należy zapłacić tak, żeby zgadzała się
    całkowita kwota obliczona na podstawie przychodów i olać tę sumę
    ryczałtów miesięcznych ?

  • 6. Data: 2007-01-22 08:50:16
    Temat: Re: PIT-28: jak zaokrąglać ?
    Od: ilanek <i...@g...pl>

    Jeszcze jedno pytanie: jak zaokrąglać ?
    Przez pominięcie groszy ?

    Z czego wynika ten obowiązek zaokrąglania (nie znalazłem w ustawie) ?

  • 7. Data: 2007-01-22 09:13:24
    Od: opix <o...@o...eu>

    ilanek wrote:

> [...]
    > za grudzień. Chyba w tej sytuacji należy zapłacić tak, żeby zgadzała się
    > całkowita kwota obliczona na podstawie przychodów i olać tę sumę

    nie wiem jak liczysz ale zawsze się powinno zgadzać -zaliczka grudniowa
    powinna wypływać z zapłaconej zaliczki z listopada ,listoopadowa z
    pażdziernika itd i wszystko winno sie zgadzać bez wzgledu czy liczysz w
    groszach czy w pełnych złotych
    --
    ===opix===

  • 8. Data: 2007-01-22 09:38:17
    Od: ilanek <i...@g...pl>

    opix wrote:

> [...]
    > powinna wypływać z zapłaconej zaliczki z listopada ,listoopadowa z
    > pażdziernika itd i wszystko winno sie zgadzać bez wzgledu czy liczysz w

    Aha, czyli ryczałt za grudzień nie powinien wynikać z wysokości
    przychodu w grudniu, tylko być różnicą między całą należną wysokością
    ryczałtu w roku a wpłatami za poprzednie miesiące (1-11) tak ?
    Czyli ryczałt wpłacony z grudzień powinien uwzględniać i wyrównywać
    ewentualne niezgodności wynikłe z zaokrągleń w poprzednich miesiącach ?

    (no i z jakiego przepisu w ogóle wynika ten obowiązek zaokrąglania ?)

    --w

  • 9. Data: 2007-01-22 09:48:05
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-01-2007 o 09:50:16 ilanek <i...@g...pl> napisał(a):

    > Jeszcze jedno pytanie: jak zaokrąglać ?
    > Przez pominięcie groszy ?
    >
    > Z czego wynika ten obowiązek zaokrąglania (nie znalazłem w ustawie) ?

    Z Ordynacji Podatkowej, zapis jest koślawy jak osioł po biegunce ale
    jest.

  • 10. Data: 2007-01-22 10:06:17
    Od: opix <o...@o...eu>

    ilanek wrote:

> [...]

    > ewentualne niezgodności wynikłe z zaokrągleń w poprzednich miesiącach ?
    >
    > (no i z jakiego przepisu w ogóle wynika ten obowiązek zaokrąglania ?)

    1-zaokrąglanie wypływa z ordynacji podatkowej
    2-widzę że się nie orientujesz i dlatego masz róznicę -ryczał od przychodu
    jest ryczałtem od przychodu w roku podatkowym -zaliczki od przychodu
    płacisz w skali od poczatku roku z zaliczeniem odjecia od nich składki za
    ubezpieczenie społeczne z wyłaczeniem składki na Fundusz Pracy od poczatku
    roku od których liczysz należny podatek od poczatku roku minius zapłacona
    składka zdrowotna w wysokości 7,75% podstawy składki od poczatku roku

    przykład za marzec =przychody I-III minus składki na ZUS I-III =podstawa
    opodatkowania x stawka podatku =podatek nalezny MINUS składka na
    NFZ/7,75%/I-III = podatek do zapłaty w pełnych złotych

    i nie bedziesz miał zadnej róznicy

    --
    ===opix===