  • 1. Data: 2006-02-02 12:09:26
    Temat: PIT 36 - czy to rzeczywiście nadpłata?
    Od: Paweł Sikorski <p...@l...ITOpl>

    Piszę, bo aż mi się wierzyć nie chce.
    Sytuacja wygląda tak:
    Pracuję na etacie i prowadzę działalność.
    Podatku wyszło mi [poz. 167 pita 36] - 2904,36
    Pracodawca w ciągu roku przelał USowi zaliczki na kwotę - 1004,50
    Tymczasem zdrowotnego [poz. 76 pita 11 + składki opłacone z
    działalności, ale w wysokości 7,75% danej podstawy] - 2477,64

    Rachunek wygląda niby tak: 2904,36-1004,50-2477,64=-577,78, ale aż mi
    się wierzyć nie chce, aby US był w takiej sytuacji skłonny oddać mi te
    niemal 600 zł.
    1. Jak to jest?
    2. Czy w takiej sytuacji opłaca sie jeszcze uwzględniać w rozliczeniu
    ulgę internetową?

  • 2. Data: 2006-02-02 17:02:26
    Temat: Re: PIT 36 - czy to rzeczywiście nadpłata?
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Paweł Sikorski" <p...@l...ITOpl> napisał w
    wiadomości news:drssq7$n7j$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > 1. Jak to jest?

    Moze to nie po dzentelmensku - ale w celu podywagowania musze wiedziec - ile
    zarobiles i jakie odprowadziles zaliczki z DG?

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 3. Data: 2006-02-02 18:07:14
    Od: "cim" <p...@p...net_usun_to>

    > Moze to nie po dzentelmensku - ale w celu podywagowania musze wiedziec -
    > ile
    > zarobiles i jakie odprowadziles zaliczki z DG?

    Moze wezmy to od strony rachunkowej i podyskutujmy :)

    Mozna zalozyc opodatkowanie indywidualnie i wtedy 2904,36 + 530,08 * 100 /
    19 = 18076 (podstawa obliczenia podatku)

    Nastepnie lecimy: podatek 2904,36 - 2477,64 (zdrowotne) = 426,72 = 427
    (podatek nalezny)

    Zaliczki pobrane przez platnikow: 1004,50 - 427 = 577,50 (nadplata)

    Moze zdarzyc sie tak ze nie placil zaliczek z pit-5 bo sobie odliczal do
    wysokosci podatku zdrowotne (7,75%) placone z tego tytulu.

    Bazujac na podanych danych jest sens odliczenia wydatkow z tyt. uzytkowania
    sieci internet bo obnizy sie dochod a co za tym idzie podatek nalezny i w
    efekcie nadplata bedzie wyzsza.

    cim

  • 4. Data: 2006-02-03 13:44:30
    Od: Paweł Sikorski <p...@l...ITOpl>

> [...]
    > (podatek nalezny)
    > Zaliczki pobrane przez platnikow: 1004,50 - 427 = 577,50 (nadplata)
    Dokładnie tak.

    > Moze zdarzyc sie tak ze nie placil zaliczek z pit-5 bo sobie odliczal do
    > wysokosci podatku zdrowotne (7,75%) placone z tego tytulu.
    Dokładnie.

    > Bazujac na podanych danych jest sens odliczenia wydatkow z tyt. uzytkowania
    > sieci internet bo obnizy sie dochod a co za tym idzie podatek nalezny i w
    > efekcie nadplata bedzie wyzsza.
    No i fajnie. Tym bardziej, że w ogóle nie spodziewałem się nadpłaty...

    Bo podsumowując - to wszystko jest zgodne z prawem, tak?

    Dzięki za pomoc.

  • 5. Data: 2006-02-03 17:52:16
    Od: "cim" <p...@p...net_usun_to>

    > Bo podsumowując - to wszystko jest zgodne z prawem, tak?

    Na to wychodzi ze tak :)

    cim