  • 1. Data: 2006-02-02 10:14:49
    Temat: faktura na nieistniejąca firmę ?
    Od: "Krzysiek M." <chris14305@_usunto_o2.pl>

    Co grozi za wystawienie faktury na zamknietą działalnośc gospodarczą
    osoby fizycznej ?

    --
    Krzysiek M.

  • 2. Data: 2006-02-02 10:22:12
    Temat: Re: faktura na nieistniejąca firmę ?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <chris14305@_usunto_o2.pl> napisal(a):
    > Co grozi za wystawienie faktury na zamknietą działalnośc gospodarczą
    > osoby fizycznej ?

    W praktyce to pewnie nic oprócz tego, że taka sprzedaż "wpada" w
    sprzedaż dla osób nieprowadzących działalności (temat kasy).

    Gdyby takich faktur było więcej, to pewnie ktoś mógłby się zainteresować
    w jakim celu tak kręcisz i zrobić jakieś większe postępowanie.
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2006-02-02 10:47:42
    Od: "Krzysiek M." <chris14305@_usunto_o2.pl>

    Samotnik napisał(a):

> [...]
    >
    > Gdyby takich faktur było więcej, to pewnie ktoś mógłby się zainteresować
    > w jakim celu tak kręcisz i zrobić jakieś większe postępowanie.

    A jeśli wystawiającym jest UG ?:)

    --

    Krzysiek M.

  • 4. Data: 2006-02-02 10:58:11
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > A jeśli wystawiającym jest UG ?:)

    To pewnie go nie ruszą :) Mój kolega uciekał przed kasą fiskalną wystawiając
    osobom fizycznym faktury na nieistniejące firmy. Wpisywał po prostu jakiś
    NIP z czapki i myślał, że nikt się nie zorientuje. Nie było tego jakoś dużo,
    kilkanaście faktur na kilkadziesiąt tysięcy złotych, ale jak US przyszedł na
    kontrolę, to jakoś to zweryfikował i potem było ostro :)
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2006-02-02 17:04:28
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > <chris14305@_usunto_o2.pl> napisal(a):

    zorientuje. Nie było tego jakoś dużo,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > kilkanaście faktur na kilkadziesiąt tysięcy złotych, ale jak US przyszedł
    na
    ^^^
    > kontrolę, to jakoś to zweryfikował i potem było ostro :)

    No coz - duzo, nieduzo - pojecie wzgledne.
    Gdyby bylo na pare mln - pewnei do tej pory by spokojnie dzialal :)

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 6. Data: 2006-02-02 22:11:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Krzysiek M. chris14305@_usunto_o2.pl ...

    > Co grozi za wystawienie faktury na zamknietą działalnośc gospodarczą
    > osoby fizycznej ?

    a czy wystawca faktury ma obowiazek weryfikacji danych które zostana mu
    podane przez osobe fizyczna dla której wykonuje jakies usługi?
    A czym sie rózni faktura która zostanie wystawiona jezeli powiem ze:
    a) ma byc wystawiona na mnie: jan Kowalski, 777-777-77-77
    b) ma byc wystawiona na moja firme: jan kowalski, 777-777-77-77?

    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć
    między nimi. I cóż ty na to fizyko???

  • 7. Data: 2006-02-03 07:49:17
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Budzik wrote:

> [...]
    > a) ma byc wystawiona na mnie: jan Kowalski, 777-777-77-77
    > b) ma byc wystawiona na moja firme: jan kowalski, 777-777-77-77?

    Bezpieczna metoda dla sprzedawcy w takim niejednoznacznym wypadku to
    dołączone na dole faktury oświadczenie odbiorcy, że jest to zakup "na
    cele"/"nie na cele" DG.
    Metoda stosowana zazwyczaj to: jest NIP => DG, brak NIP => nie DG

  • 8. Data: 2006-02-03 10:49:34
    Od: "Krzysiek M." <s...@o...pl>

    > a czy wystawca faktury ma obowiazek weryfikacji danych które zostana mu
    > podane przez osobe fizyczna dla której wykonuje jakies usługi?

    Niby chyba nie ma - ale śmieszne jest to, ze wystawia je UG w którym to ta
    działalność została rozpoczeta, a następnie zlikwidowana :)

    --
    Krzysiek M.