  • 1. Data: 2006-04-22 14:44:53
    Temat: PIT-36 i odliczenie składki na ubezp. zdrowotne
    Od: "Walenty Kusiak" <k...@g...pl>

    Wypełniam PIT-36 (wspólnie z małżonkiem).
    W części "I. ODLICZENIA OD PODATKU", poz. 168. ("Składka na ubezpieczenie
    zdrowotne"), wpisuję sumę dwóch kwot:
    1) Całą kwotę z PIT-11 poz. 76 ("Składki na ubezp. zdrowotne") - z mojej
    głównej pracy.
    2) 7,75% podstawy wymiaru ze składek, opłacanych w związku z prowadzoną
    dodatkową działalnością gospodarczą, od 12/2004 - 11/2005, przyjąłem kwotę =
    1721,64 zł.

    W części "I. ODLICZENIA OD PODATKU", poz. 169. ("Składka na ubezpieczenie
    zdrowotne"), wpisuję 0 (zero) - małżonek nie pracuje.

    Proszę o informację, czy prawidłowo to robię.

  • 2. Data: 2006-04-22 15:27:28
    Temat: Re: PIT-36 i odliczenie składki na ubezp. zdrowotne
    Od: <g...@n...pl>

    Użytkownik "Walenty Kusiak" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zdrowotne"), wpisuję 0 (zero) - małżonek nie pracuje.
    >
    > Proszę o informację, czy prawidłowo to robię.

    http://www.gazeta.pl/usenet/

    Prawidłowo.

  • 3. Data: 2006-04-22 15:29:25
    Od: "Walenty Kusiak" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    <g...@n...pl> napisał(a):
    > Prawidłowo.

    Dziękuję

  • 4. Data: 2006-04-22 23:52:27
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik <g...@n...pl> napisał w wiadomości

    > =

    Z jakiej racji????
    Co kwartal sie przeciez zmienia podstawa.

    > Prawidłowo.

    Prawidlowo przyjal jednolita podstawe (no chyba, ze byla to najmniejsza z
    podstaw - wowczas obliczyl zgodnie z ustawa /nie wiecej niz.../ ale wbrew
    zasadzie dbalosci o walsny portfel.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2006-04-23 00:09:31
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    SDD wrote:

    > Użytkownik <g...@n...pl> napisał w wiadomości

    > kwotę
    >
    > Z jakiej racji????
    > Co kwartal sie przeciez zmienia podstawa.

    chyba cos sie panu pomylilo albo niedouczony. stawiam, ze pomylilo z
    podstawa, a to suma jest...
    A powyzsza suma to suma skladek, jesli dobrze pamietam, suma do
    odliczenia zdrowotnego dla osoby placacej zus z racji np. DG. No i tak
    wychodzi. I nawet sprawdzielm u sie w notatkach - tyle ma wyjsc.

    --

    _____________________________________________r_e_k_l
    _a_m_a______

  • 6. Data: 2006-04-23 08:25:55
    Od: "Walenty Kusiak" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    SDD <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał(a):

    > Z jakiej racji????
    > Co kwartal sie przeciez zmienia podstawa.
    To wiadomo.

    > Prawidlowo przyjal jednolita podstawe (no chyba, ze byla to najmniejsza z
    > podstaw - wowczas obliczyl zgodnie z ustawa /nie wiecej niz.../ ale wbrew
    > zasadzie dbalosci o walsny portfel.

    Jako jasnowidz, to raczej kariery nie zrobisz ;)

    A oto dla jasności moje wyliczenia składki na ubezp. zdrowotne,
    7,75% podstawy wymiaru składki:

    za m-c pod.wym. 7,75%
    XII/04 1822,13 141,22
    I 1822,13 141,22
    II 1822,13 141,22
    III 1910,99 148,10
    IV 1910,99 148,10
    V 1910,99 148,10
    VI 1818,93 140,97
    VII 1818,93 140,97
    VIII 1818,93 140,97
    IX 1852,73 143,59
    X 1852,73 143,59
    XI 1852,73 143,59

    RAZEM 1721,61 (wg moich wyliczeń)

    Znalazłem także wg oficjalnych:
    http://www.pit.pl/pages/i/877.php

    1721,64zł.
    Różnica wynosi 3 gr, w stosunku do moich wyliczeń.
    Wynika pewnie z przyjętego sposobu zaokraglania po przecinku.

    Teraz chyba wszystko jasne?