  • 1. Data: 2006-04-22 10:39:56
    Temat: wycofanie wkładu mieszkaniowego ... a PIT37 :(
    Od: "<<Sławek>>" <m...@p...fm>

    Witam

    Przez 10lat odliczałem od podatku spłatę kredytu mieszkaniowego w
    mieszkaniu lokatorskim w spółdzielni mieszkaniowej.

    W zeszłym roku kupiłem dom do remontu.

    Wycofałem wkład mieszkaniowy, który niestety musiałem wpisać jako INNY
    PRZYCHÓD.
    I tu następuje bolesne rozczarowanie. ;-)

    Podatek od tego wkładu zjada mi całe odliczenie od kosztów remontu. Mało
    tego. Wskakuję na II stawkę podatkową (bo wycofany wkład zwiększył mój
    dochód o 24 k_zł). Tak więc ROZCZAROWANIE jest duże bo zamiast zwrotu
    podatku muszę naszemu kochanemu krajowi dopłacić ponad 1 k_zł :)

    Może jest jakiś "dynks", który pozwoli zmienić tę okrutną dla moich
    domowych finansów sytuację??

    pozdrawiam

    --
    Sławek