  • 1. Data: 2014-01-13 07:53:42
    Temat: PIT-36 przed 20.01.2014
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Wpadłem na pomysł aby rozliczyć PIT-36 z DG za 2013 rok w trybie "szybkie
    ostateczne rozliczenie roczne bez zaliczki za grudzień". Niestety dostaję
    (także w US) sprzeczne informacje jak należy w tym wypadku wypełniać druk
    PIT-36. Czy ktoś już może to przerabiał w ubiegłym roku i może
    odpowiedzieć, w której z rubryk 55, 185, 186, 187, 188 i 264 PIT-36
    hipotetyczną zaliczkę za grudzień uwzględniamy a w których nie?

  • 2. Data: 2014-01-17 22:33:38
    Temat: Re: PIT-36 przed 20.01.2014
    Od: "cac" <c...@p...onet.pl>

    Właśnie też się nad tym zastanawiam. Wychodzi mi "hipotetyczna" zaliczka (do
    wpłacenia do 20 stycznia 2014), a mam już gotowy PIT-36.

    Przejrzałem broszurę informacyjną, ale niewiele z niej dla mnie wynika.

    Ja uważam, że tam gdzie mowa o "NALEŻNEJ ZALICZCE" - uwzględniam
    hipotetyczną zaliczkę za grudzeń, tam gdzie mowa o "WPŁACONEJ/POBRANEJ
    ZALICZCE" - uwzgędniam te rzeczywiście przelane zaliczki do US = grudniowej
    nie uwzględniam.

    Proszę o podpowiedź, czy dobrze kminię?

    PS. Podajesz w swoim poście numery pozycji PITa - zwróć uwagę , że to numery
    z nieaktualnego formularza - za 2013 obowiązuje wersja (19).
    I tak chodzi Ci zapewne o pola: 57, 193-195, 196 i 272 PIT-36.

  • 3. Data: 2014-01-20 14:21:06
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    jureq <j...@x...to.z.adresu.xop.pl> wrote:
> [...]
    > odpowiedzieć, w której z rubryk 55, 185, 186, 187, 188 i 264 PIT-36
    > hipotetyczną zaliczkę za grudzień uwzględniamy a w których nie?

    Co prawda rozliczam się kwartalnie a nie miesięcznie, ale po prostu za
    ostatni okres wpisuję zaliczkę 0. Rok temu też tak zrobiłem i było ok.

    Warto składać dzisiaj szczególnie jak się np. ma dzieci, 1112zł od
    podatku mniej trzeba wpłacić za dziecko.

    Wysłałem właśnie przez edeklarację - program w celu autoryzacji prosi
    o podanie przychodu z PITa za 2010 i po podaniu mówi, że dane niepoprawne.
    Próbowałem podać za 2011 też źle. Okazało się, że chodziło im o przychód
    za poprzedni rok (2012), tak przeszło.

    a.