  • 1. Data: 2005-02-03 06:29:04
    Temat: PIT 4 - kiedy i czy musze ??
    Od: "Wojtas" <w...@i...pl>

    Witam wszystkich grupowiczow :-)

    Czy musze skladac PIT 4 za pracownika, ktory jest u mnie zatrudniony na 1/2
    etatu za 412 zl brutto ?? (wie, teraz juz sie najnizsza zmienila)
    Zaliczka na podatek wychodzi 0 zl.

    Jesli musze lub nie, to prosze podajcie mi gdzie to mozna wyczytac :-)

    Pozdro, Wojtas

  • 2. Data: 2005-02-03 12:27:18
    Temat: Re: PIT 4 - kiedy i czy musze ??
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ctsgjf$2aj$1@nemesis.news.tpi.pl>,
    "Wojtas" <w...@i...pl> wrote:

    > Witam wszystkich grupowiczow :-)
    >
    > Czy musze skladac PIT 4 za pracownika, ktory jest u mnie zatrudniony na 1/2
    > etatu za 412 zl brutto ?? (wie, teraz juz sie najnizsza zmienila)
    > Zaliczka na podatek wychodzi 0 zl.

    Jak to wyliczyłeś? U mnie było bodaj 18,30 zł.

    > Jesli musze lub nie, to prosze podajcie mi gdzie to mozna wyczytac :-)

    Może w art. 42 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 3. Data: 2005-02-03 13:05:44
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Jarek Spirydowicz napisał(a):

    > Jak to wyliczyłeś? U mnie było bodaj 18,30 zł.

    Może tak:
    brutto 412
    ZUS (18,71%) 77,08
    Bto - ZU 334,92
    koszty 102,25
    podstawa opodatkowania 233
    podatek (233 * 19%)- 44,17 = 0,10
    Zdrowotne 7,75% 25,96
    Zdrowotne do zapłaty 0,10
    podatek do zapłat 0,00 (zero)

    Teraz sprawdź co masz nie tak ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2005-02-03 18:34:25
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > podstawa opodatkowania 233

    Skąd wynika zaokrąglenie do pełnych złotych podstawy? Szukam i nie mogę
    znaleźć

    --
    PawełJ

  • 5. Data: 2005-02-03 19:21:30
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    PawełJ wrote:

    > Skąd wynika zaokrąglenie do pełnych złotych podstawy? Szukam i nie
    > mogę znaleźć

    Chyba w ordynacji art 63

  • 6. Data: 2005-02-03 20:26:31
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > Chyba w ordynacji art 63
    No faktycznie jest takie coś w ordynacji podatkowej.
    Znalazłem tutaj http://www.lex.pl/podatki/op.html
    Tylko czy to czasem nie uległo zmianie i czy ma zastosowanie do płac?
    Dzięki

    --
    PawełJ

  • 7. Data: 2005-02-04 10:51:06
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ctt7s3$e57$1@nemesis.news.tpi.pl>, Maddy <m...@e...com.pl>
    wrote:

    > Może tak:
    > brutto 412
    > ZUS (18,71%) 77,08
    > Bto - ZU 334,92
    > koszty 102,25
    > podstawa opodatkowania 233
    > podatek (233 * 19%)- 44,17 = 0,10
    > Zdrowotne 7,75% 25,96
    > Zdrowotne do zapłaty 0,10

    Czy dobrze rozumiem, że w tym przypadku "do zapłaty" oznacza tylko
    odpowiednią rubrykę w deklaracji, a do przelania na konto ZUS jest
    25,96*8,25/7,75?

    > podatek do zapłat 0,00 (zero)
    >
    > Teraz sprawdź co masz nie tak ;-)

    Hm. Wygląda na to, że mam kadrową (teściowa) do zamordowania. Zwłaszcza
    że od października dla 1,5 etatu liczy :)
    Kurczę, było sprawdzić, co jeszcze mamie koleżanka główna księgowa
    doradza, zamiast tylko zignorować zalecenia typu "ZUS za pracowników na
    dowodzie wewnętrznym", "składka zdrowotna (bez wzmianki o 7,75% - J.) do
    deklaracji".

  • 8. Data: 2005-02-04 12:56:09
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Jarek Spirydowicz wrote:

    > Czy dobrze rozumiem, że w tym przypadku "do zapłaty" oznacza tylko
    > odpowiednią rubrykę w deklaracji, a do przelania na konto ZUS jest
    > 25,96*8,25/7,75?

    Zle rozumiesz...

    Zdrowotne 7,75% 25,96
    jest "odpowiednia rubryczka
    a do przelania jest

    Min (podatek ;Zdrowotne 7,75)

    min oznacza wartosc mniejsza...

    > Hm. Wygląda na to, że mam kadrową (teściowa) do zamordowania. Zwłaszcza
    > że od października dla 1,5 etatu liczy :)

    czyli dla 3 osob od 1/2 etatu ?

    Boguslaw

  • 9. Data: 2005-02-04 13:41:00
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ctvrcv$7rv$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>,
    bo <a...@a...edu.pl> wrote:

    > Zle rozumiesz...
    >
    > Zdrowotne 7,75% 25,96
    > jest "odpowiednia rubryczka
    > a do przelania jest
    >
    > Min (podatek ;Zdrowotne 7,75)
    >
    > min oznacza wartosc mniejsza...

    E, teraz to my się nie rozumiemy :)

    > czyli dla 3 osob od 1/2 etatu ?

    Dla dwóch (1 i 0,5). Ale nie sądzę, żeby algorytm zmieniła. Przypuszczam
    (bo w tej chwili nie mam jak sprawdzić, a przez telefon nie ma sensu
    napadać), że nie odejmuje kwoty wolnej od podatku.

  • 10. Data: 2005-02-04 14:01:48
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Jarek Spirydowicz wrote:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > E, teraz to my się nie rozumiemy :)

    doprzelania na konto zus jest
    Min (podatek od podstawy ; Zdrowotne)
    tu 10 gr.

    > Dla dwóch (1 i 0,5). Ale nie sądzę, żeby algorytm zmieniła. Przypuszczam
    > (bo w tej chwili nie mam jak sprawdzić, a przez telefon nie ma sensu
    > napadać), że nie odejmuje kwoty wolnej od podatku.

    Moze sie nie nalezy....

    Nie ma "kwoty wolnej"

    Sa zryczaltowane koszty uzyskania i jest
    Podatekod podstawy ktoy wynosi % minus....
    i tylko jeden podniot jest uprawniony do odjecia...
    wskazany przez pracownika...

    jesli ktos ma gdzies etat, a gdzies pol...
    i odlicza przy tym calym to ten pol juz bez minus...

    Boguslaw