    From: "Latet" <N...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PIT-5
    Date: Tue, 8 Apr 2003 08:42:50 +0200

    > Czy to prawda, że PIT-5 składa się do US dopiero po osiągnięciu pewnej
    > granicy dochodu i jaka to jest kwota?
    > Czy ta granica dotyczy każdego źródła dochodu osobno czy łącznie?

    Pierwszy (w danym roku) PIT-5 skladasz dopiero, gdy masz
    do zaplacenia pierwsza zaliczke na pdof. Nie ma przelewu, nie ma PIT-a.
    Jednak jesli juz raz zlozysz, to potem (do konca roku) skladac musisz,
    niezaleznie od tego czy jest zaliczka czy nie.

    Jesli chodzi o zrodla, to nie wiem, ale zapewne jest tak, ze jesli
    osobne zrodla rozliczasz na osobnych PIT-ach 5, to traktujesz
    je osobno. A jesli twoje zrodla sie sumuja na jednym PIT-5,
    to traktujesz to razem.

    P.S.
    Obecnie obowiazuje PIT-5 w wersji 12.

    P.S.2.
    Dzialanosc prowadze od listopada ub.r. i wszystko wskazuje na to,
    ze pierwszy PIT-5 bede skladal gdzies w okolicy lipca :-))
    Ale co miesiac wypelniam sobie go na brudno, aby nie wyjsc z wprawy ;-))

    Pozdrawiam,

    Latet
    (1-od DG, KPiR, VAT, EŚT)