  • 1. Data: 2005-02-16 22:07:26
    Temat: PIT 50% - czy rzeczywiscie martwy przepis?
    Od: Mario <n...@o...pl>

    To że zakwestionowany przez TK to wiadomo.

    Trybunał uznał, że wprowadzenie 50-proc. podatku PIT jest niezgodne z
    konstytucją z powodu zbyt krótkiego vacatio legis. Zmiany w skali
    podatkowej powinny być wprowadzane z przynajmniej 30-dniowym
    wyprzedzeniem, a w przypadku zaskarżonego przepisu od jego wejścia w
    życie upłynęło 18 dni.

    No tak - ale zbyt krótkie vacatio legis dotyczyło tylko rozliczeń PIT za
    2005.

    Zatem IMO stawka PIT 50% obowiązuje w roku 2006. Tu vacatio legis trwa
    18 + 255 dni. W końcu artykuł z ustawy nie został wykreślony.

  • 2. Data: 2005-02-16 22:16:40
    Temat: Re: PIT 50% - czy rzeczywiscie martwy przepis?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Mario napisał(a):
> [...]
    >
    > Zatem IMO stawka PIT 50% obowiązuje w roku 2006. Tu vacatio legis trwa
    > 18 + 255 dni. W końcu artykuł z ustawy nie został wykreślony.

    Niby racja. Ale to byłby ewenement na skale kosmiczna gdyby w roku 2006
    obowiązywała ustawa w nie zmienionym kształcie.
    Na 100% bede znowu przy niej grzebać więc stawka 50% ma 50% szansy na
    pozostanie. :-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2005-02-16 22:22:23
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Maddy napisał(a):

> [...]
    > obowiązywała ustawa w nie zmienionym kształcie.
    > Na 100% bede znowu przy niej grzebać więc stawka 50% ma 50% szansy na

    Po namyśle - mam wrażenie że zakwestionowanie przez TK daje taki efekt
    jakby przepisu w ogóle nie było. Chyba jednak musieli by go ponownie
    przegłosować żeby zaczął działać w 2006 roku :-) Oczywiście z
    zachowaniem 30-dniowego vacatio legis :-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2005-02-16 22:29:02
    Od: a...@o...pl

> [...]
    > przegłosować żeby zaczął działać w 2006 roku :-) Oczywiście z
    > zachowaniem 30-dniowego vacatio legis :-)

    tak się zastanawiam, ile przepisów podatkowych możnaby zakwestionować
    z tego powodu i czy zaskarżaniu podlegają tylko nowe, czy stare też...

    moglibyśmy się dowiedzieć, że od iluś tam lat płacimy niekonstytucyjne
    podatki i należą nam się zwroty z ustawowymi odsetkami... :-)

    ech... rozmarzyłem się...

    pozdr
    Sebastian

  • 5. Data: 2005-02-16 22:43:22
    Od: Mario <n...@o...pl>

    Maddy wrote:

> [...]
    > przegłosować żeby zaczął działać w 2006 roku :-) Oczywiście z
    > zachowaniem 30-dniowego vacatio legis :-)

    No właśnie. Moim zdaniem TK powinien przesunąć datę wejścia w życie tego
    artykułu na 31.12.2005, a nie twierdzić że jego wprowadzenie było
    niezgodne z konstytucją. Przewertowałem pobieżnie Ustwę o TK i nie widzę
    delegacji do zmieniania terminów (czyli treści kwestionowanej ustawy).
    TK może tylko orzekać o zgodności przepisu lub nie (plus kilka innych
    kompetencji)

    Wg mnie TK dał plamę orzekając w ten sposób.

    Sędziowie to też urzędnicy którzy działają tylko w ramach nadanych
    kompetencji.

  • 6. Data: 2005-02-17 14:04:45
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <cv0h42$n6i$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

    > Po namyśle - mam wrażenie że zakwestionowanie przez TK daje taki efekt
    > jakby przepisu w ogóle nie było.

    Niezupełnie. TK unieważnił 1 stycznia 2005 jako datę wejścia w życie 50
    proc.

    > Chyba jednak musieli by go ponownie
    > przegłosować żeby zaczął działać w 2006 roku :-) Oczywiście z
    > zachowaniem 30-dniowego vacatio legis :-)

    A to by trzeba dokładnie w ustawę zajrzeć. Coś mi się widzi, że jest
    śmiesznie: 50 proc. obowiązuje, ale nie wiadomo, od kiedy :)

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 7. Data: 2006-02-15 00:29:52
    Od: Mario <n...@o...pl>

    Maddy napisał(a):

> [...]
    > przegłosować żeby zaczął działać w 2006 roku :-) Oczywiście z
    > zachowaniem 30-dniowego vacatio legis :-)

    Przypomniałem sobie nasz stary temat sprzed roku. Jak widać sprawa
    niezmiernie aktualna dziś, choć dotyczące jedynie nielicznych.

    http://wiadomosci.onet.pl/1261177,11,item.html

  • 8. Data: 2006-02-24 13:43:52
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    Już wszystko jasne: http://podatki.pl/artykuly/16_199.htm