    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PIT37 i RODO
    Date: Thu, 30 Mar 2023 20:27:12 +0200

    On Thu, 30 Mar 2023 19:41:35 +0200, Kviat wrote:

    > Tak. Jeżeli dotyczy to bieżącego (tegorocznego pita za zeszły rok).

    Niby czas jest ... ale myslisz, ze urzednik zauwazy znikniecie tego
    krzyżyka?
    No chyba, ze celem jest wyciągnięcie odszkodowania ... dobra metoda?

    Chyba bezpieczniej byłoby to skorygować przez internet ... albo
    wyraznie napisac o który krzyżyk chodzi ...

    > Jeżeli tegoroczny, to złóż korektę i tyle.
    > Nie sądzę (ale może się mylę), że dane są przekazywane w momencie zwrotu
    > nadpłaty do podatnika. Raczej w momencie przekazywania zadeklarowanej
    > kwoty do OPP.

    Raczej tak, a to gdzies od maja ..

    > Jestem prawie pewien (ale może się mylę...), że pieniądze
    > dla OPP (i wraz z nimi te nieszczęsne dane) są przekazywane zbiorczo już
    > po terminie składania wszystkich deklaracji, a ten jeszcze nie upłynął.

    a teraz Nowy Ład

    https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/po
    datek-dochodowy-od-osob-fizycznych-16794311/art-45-c

    "4.
    Kwotę, o której mowa w ust. 1, naczelnik urzędu skarbowego przekazuje
    w terminie od maja do lipca roku następującego po roku podatkowym, za
    który składane jest zeznanie podatkowe, na rachunek bankowy właściwy
    do przekazania 1,5% podatku podany przez organizację pożytku
    publicznego zgodnie z przepisami ustawy o działalności pożytku
    publicznego.
    Kwota ta jest pomniejszana o koszty przelewu bankowego."

    No i zagadka - podsumowuje kwoty w ramach swojego urzędu,
    czy zgodnie z ust 1 przekazuje kwotę od kazdego podatnika ... osobnym
    przelewem.

    A ust 5 mówi, ze dane przekazuje osobowe przekazuje OPP we wrzesniu.

    > Ale jeżeli ten problem dotyczy jakichś wcześniejszych pitów, nie
    > tegorocznych, gdzie zapewne urząd już te dane przekazał, to... nie wiem :)
    > Mi by się nie chciało z tym walczyć :)
    > W końcu ten procent przekazałem na organizację, którą sam wybrałem,
    > czyli uznałem za godną zaufania żeby przekazać im pieniądze.

    A jak do organizacji przyjdzie kontrola?.

    Co prawda panstwowa kontrola latwiej obrobi dane z US :-)

    J.