  • 1. Data: 2005-02-19 16:13:41
    Temat: PIT37 - zwiększenie KUP - praca poza m. zamieszk?
    Od: Piotr Nowaczyk <n...@m...majla.pl>

    Witam.

    Krótkie pytanie:
    Czy mogę "samowolnie" wpisać w PIT37 koszty uzyskania dochodu równe
    1533,84 zamiast 1227,00, jeżeli mieszkam w innej miejscowości, niż pracuję?
    Na PIT11 od pracodawcy (jedyne źródło dochodu) mam 1227,00.

    Dzięki i pozdrawiam,
    Piotr.

  • 2. Data: 2005-02-19 16:21:39
    Temat: Re: PIT37 - zwiększenie KUP - praca poza m. zamieszk?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Piotr Nowaczyk wrote:
> [...]
    > 1533,84 zamiast 1227,00, jeżeli mieszkam w innej miejscowości, niż pracuję?
    > Na PIT11 od pracodawcy (jedyne źródło dochodu) mam 1227,00.

    tak

  • 3. Data: 2005-02-19 19:40:29
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <W...@k...chip.pl_i_to_tez>

    Użytkownik "Piotr Nowaczyk" <n...@m...majla.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    pracuję?
    > Na PIT11 od pracodawcy (jedyne źródło dochodu) mam 1227,00.

    Powinieneś wystąpić do pracodawcy o skorygowanie PIT-11.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    W...@k...chip.pl_i_to_tez

  • 4. Data: 2005-02-19 19:59:50
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jerzy Wawrzyniak wrote:
    > Użytkownik "Piotr Nowaczyk" <n...@m...majla.pl> napisał w wiadomości

    > pracuję?

    > Powinieneś wystąpić do pracodawcy o skorygowanie PIT-11.

    A po co?

  • 5. Data: 2005-02-19 20:46:27
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <W...@k...chip.pl_i_to_tez>

    > A po co?

    Napisałem po co.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    W...@k...chip.pl_i_to_tez

  • 6. Data: 2005-02-19 21:08:47
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jerzy Wawrzyniak wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w
    > wiadomości news:cv85u7$hjv$1@inews.gazeta.pl...

    > Napisałem po co.

    No ale po jakiego grzyba.
    Sam sobie skoryguje na pit-37

    Niech to zgłosi pracodawcy teraz, to będzie dostawał parę złoty wypłaty
    więcej.

  • 7. Data: 2005-02-19 23:18:57
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <W...@k...chip.pl_i_to_tez>

    > No ale po jakiego grzyba.
    > Sam sobie skoryguje na pit-37

    Jak trafi na nadgorliwego urzędnika w US to będzie wzywany do wyjaśnienia
    różnicy między PIT11 i PIT37. To zajmuje więcej czasu niż upomnieć się o
    korektę i ją odebrać.

    > Niech to zgłosi pracodawcy teraz, to będzie dostawał parę złoty wypłaty
    > więcej.

    I to jest druga korzyść. Po co bezprocentowo ma kredytować tych, którzy na
    każdym kroku marnują pieniądze pochodzące z naszych podatków.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    W...@k...chip.pl_i_to_tez

  • 8. Data: 2005-02-19 23:28:49
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Jerzy Wawrzyniak
    <W...@k...chip.pl_i_to_tez> wystukał[a]:
> [...]
    > wyjaśnienia różnicy między PIT11 i PIT37. To zajmuje więcej czasu
    > niż upomnieć się o korektę i ją odebrać.

    ??
    Pracodawca nie może poprawić pit 11 - tzn w tym przypadku. Na tym picie
    są wykazane kup *faktycznie* uwzględnione przez pracodawcę - i nie może
    tu wpisywać kwotę tylko po to aby podatnik mogł odpowiednią kwotę wpisać
    do pit 37.
    Jeżeli np. pracodawca w jakims miesiącu nie wypłacił pensji, a w
    następnym byly dwie wypłaty (normalna i zaległa) to kup nie będą
    2*102,25 tylko 1*102,25. Czyli na pit 11, powinien wykazać 11*102,25. To
    podatnik sam powinien sobie to skorygować (wpisując odpowiednią wartość
    do pit 37) - czyli 12*102,25.
    Pracodawca nie musi nawet o tym informować pracownika.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 9. Data: 2005-02-20 00:10:33
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    ?

    > I to jest druga korzyść. Po co bezprocentowo ma kredytować tych, którzy
    > na każdym kroku marnują pieniądze pochodzące z naszych podatków.

    Ale to od teraz, a nie wstecz.
    A po drugie, to nie rozumiem dlaczego to państwo ma cię kredytować przez
    cały rok.
    Jakaś równowaga też jest potrzebna, a wyżyć to można się na ławce w parku.

  • 10. Data: 2005-02-20 07:30:09
    Od: Andrzej Smereka <a...@p...onet.pl>

    Jerzy Wawrzyniak napisał(a):

    >Użytkownik "Piotr Nowaczyk" <n...@m...majla.pl> napisał w wiadomości
    >
    >Powinieneś wystąpić do pracodawcy o skorygowanie PIT-11.

    1.Idąc Twoim tokiem rozumowania to kto powinien skorygować PIT-11 jeżeli
    podatnik uzyskał przychody od więcej niż jednego zakładu pracy? Każdy z
    nich ma obowiązek odliczyć koszty uzyskania a limit wynosi 1840,77 lub
    2300,94.
    2. Jeżeli pracownik nie zgłosi pracodawcy, że chce aby odliczano mu
    podwyższone koszty to pracodawca odlicza standardowe a podwyższenie
    należy do pracownika w rozliczeniu rocznym

    --
    Andrzej Smereka

    a...@p...onet.pl