  • 1. Data: 2005-02-19 13:59:06
    Temat: ksiegowa - czy sluszne sa moje obawy?
    Od: "Vei" <g...@g...pl>

    Witam,

    Ostatnio pojawilo se pare moich pytan dot. podatkow, DG itd.
    Prowadze DG (uslugi edukacyjen zwolnione z VAT + handel - przewaznie 22% VAT),
    KPiR, VAT, kilometrowka. Zdecydowalam, ze nie jestem biegla w przepisach, nie
    mam za duzo czasu, wiec zlece prowadzenie KPiR Biuru rachunkowemu. I po styczniu
    mam obawy, czy dobrze wybralam. Dwie sprawy mnie niepokoja.
    Otoz:
    1) Pytalam wczesniej na grupie o VAT w przypadku prowadzenia dwojakiego rodzaju
    dzialalnosci (w sensie VATu), przestudiowalam art. 90-91 ustawy o VAT. Art 90
    pkt. 8 troche mnie przerazil, bo ksiegowa nic z naczelnikiem US w sprawie
    proporcji nie ustalala - a ma moje upowaznienie do zalatwiania wszelkich spraw
    przed US, a moj obrot rok wczesniej byl mniejszy niz 30 tys, poza tym
    prowadzilam dzialalnosc tylko zwolniona z VAT (edukacja).
    Wiem, ze nikt tu nie wywrozy co zrobila ksiegowa, a dzis juz za pozno, bym mogla
    sie z nia skontaktowac i zapytac, ale moza ja cos zle doczytalam i jest inny
    sposob liczenia proporcji?
    2) Faktura za telefon komorkowy - nie zostala wprowadzona do KPiR w styczniu, bo
    platnosc wypadala na 2 lutego. Mimo, ze data wystawienia faktury to 19.01, a
    zaplacilam za nia bodajze 28 stycznia. Czy tak moze byc?

    Czy niepotrzebnie sie przejmuje?

  • 2. Data: 2005-02-19 17:17:38
    Temat: Re: ksiegowa - czy sluszne sa moje obawy?
    Od: "Małgorzata i Eugeniusz" <e...@o...pl>

    Na drugie pytanie odpowiadam zaraz; f-rę można rozliczyć w miesiącu
    następnym.
    ME

  • 3. Data: 2005-02-19 22:19:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Feb 2005, Vei wrote:
    [...]
    >+ dzialalnosci (w sensie VATu), przestudiowalam art. 90-91 ustawy o VAT. Art 90
    >+ pkt. 8 troche mnie przerazil, bo ksiegowa nic z naczelnikiem US w sprawie
    >+ proporcji nie ustalala

    ...no tu to może być zgryz...

> [...]
    >+ platnosc wypadala na 2 lutego. Mimo, ze data wystawienia faktury to 19.01, a
    >+ zaplacilam za nia bodajze 28 stycznia. Czy tak moze byc?

    ...na to to Maddy tak kilkadziesiąt razy odpowiadała :)
    "nie znamy przepisu zabraniajacego uznać KUP później - byle we
    właściwym roku i mieć stosowne dokumenty".
    BTW: najczęściej też tak robię. Coby mi się f-ry telekomunikacyjne
    nie "rozłaziły" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)