  • 11. Data: 2010-12-03 20:14:23
    Temat: Re: PIT5 (ZPIT) za grudzien - pytanie
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    Maddy pisze:
    > Kolego, czy mógłbyś się najpierw obudzić i rozejrzeć, co się działo w
    > podatkach przez ostatnie 3 lata?
    > Dla przedsiębiorcy który się samodzielnie rozlicza 3-letnie zapóźnienie
    > to samobójstwo.

    a co dokładnie masz na myśli ? pytam tylko o DEKLARACJE rozliczeniowa
    zaliczki na podatek za grudzien, bo w listopadowej (na podstawie ktorej
    powinienem także wpłacić zaliczkę grudniową) wykazałem stratę i wynika z
    niej że za listopad mam do wpłaty zero.

  • 12. Data: 2010-12-03 20:46:29
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-12-03 21:14, news pisze:

> [...]
    > zaliczki na podatek za grudzien, bo w listopadowej (na podstawie ktorej
    > powinienem także wpłacić zaliczkę grudniową) wykazałem stratę i wynika z

    Od trzech lat nie składa się miesięcznych deklaracji PIT-5 więc po co o
    nią pytasz?

    --
    spp

  • 13. Data: 2010-12-03 20:48:18
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    news pisze:

> [...]
    > zaliczki na podatek za grudzien, bo w listopadowej (na podstawie ktorej
    > powinienem także wpłacić zaliczkę grudniową) wykazałem stratę i wynika z

    ok prostuję, nie chodzi o deklarację PIT-5 (bo faktycznie ta nie
    obowiązuje, chociaż ja dołączam formularz rozliczeniowy który generuje
    mi program księgujący), w każdym razie sytuacja u mnie jest taka jak
    przedstawiłem powyżej - z "deklaracji" listopadowej wynika, że mam
    nadpłatę zaliczek (tzn. za listopad nie wpłacam nic) - czy mam rozumieć
    że za grudzień także nic nie wpłacam (do 20 stycznia) ?

    wyszło tak, że praktycznie cały dochód który będę miał do opodatkowania
    wszedł mi w grudniu... czy zatem czekać mogę z rozliczeniem do kwietnia
    w ramach pitu rocznego ?

  • 14. Data: 2010-12-03 20:53:31
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 03-12-2010 21:48, news pisze:

    > ok prostuję, nie chodzi o deklarację PIT-5 (bo faktycznie ta nie
    > obowiązuje, chociaż ja dołączam formularz rozliczeniowy który generuje
    > mi program księgujący),

    Gdzie dolaczasz?

> [...]
    > nadpłatę zaliczek (tzn. za listopad nie wpłacam nic) - czy mam rozumieć
    > że za grudzień także nic nie wpłacam (do 20 stycznia) ?

    Nic nie wplacasz.

    > wyszło tak, że praktycznie cały dochód który będę miał do opodatkowania
    > wszedł mi w grudniu... czy zatem czekać mogę z rozliczeniem do kwietnia
    > w ramach pitu rocznego ?

    Tak.

    --
    Adam

  • 15. Data: 2010-12-03 21:04:11
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    elephanto pisze:
    > W dniu 03-12-2010 21:48, news pisze:
    >
    > Gdzie dolaczasz?

    przesyłam razem z deklaracją VAT-7, chyba to nie przestępstwo :) ?

    Dzięki.

  • 16. Data: 2010-12-03 21:15:18
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 03.12.2010 22:04, news wrote:

    > przesyłam razem z deklaracją VAT-7, chyba to nie przestępstwo :) ?

    Przestępstwo - nie, ale za to nie ta grupa -> pl.alt.masochizm :)

    --
    Tomek

  • 17. Data: 2010-12-03 22:49:08
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    tomek pisze:
    > On 03.12.2010 22:04, news wrote:
    > Przestępstwo - nie, ale za to nie ta grupa -> pl.alt.masochizm :)

    ojtam ojtam... co 3 mce potrzebuję zaświadczenie o niezaleganiu, jest
    pomocne zwłaszcza w okresach kiedy nie odprowadzam zaliczki. jak
    wspominałem, załączam do deklaracji vat więc... no problem.

  • 18. Data: 2010-12-03 23:01:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Dec 2010, news wrote:

    > czy mam rozumieć że za grudzień także nic nie
    > wpłacam (do 20 stycznia) ?

    Ja w kwestii formalnej.
    Nie bądź taki szybki bill - jak na dziś, zaliczkę za grudzień
    wpłaca się do 20 grudnia w wysokości "za listopad", przepis
    o zaliczce do 20 stycznia dopiero wejdzie w życie w przyszłości!

    pzdr, Gotfryd