    From: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PODATEK KATASTRALNY
    Date: Wed, 18 Aug 2004 00:57:53 +0200
    Sender: l...@a...pl@aek210.internetdsl.tpnet.pl

    Dnia Tue, 17 Aug 2004 23:21:53 +0200, Gotfryd Smolik news naskrobał(a):

    > Moment.
    >
    > A "od czego" ma być, na zdrowy rozum licząc, ten podatek ?

    Jest to podatek od nieruchomości i jak wiekszość podatków powinien być od
    wartości rzeczy będącej opodatkowanej. Wcześniej był liczony od wielkości
    działki tylko z tego powodu, że nie było technicznej możliwości masowej
    wyceny nieruchomości.

    > Ja *wiem* od czego "ma być liczony" (ów docelowo katastralny).
    >
    > Mi chodzi o wskazanie powodu do takiego opodatkowania: patrząc
    > z przyczyn społecznych to właśnie "zawłaszczenie dobra rzadkiego"
    > (przestrzeni) i prawo do utrudnienia życia innym (przez ogrodzenie
    > powierzchni tudzież zacienianie Słońca :]) powinno być (znaczy:
    > MA SENS ŻEBY BYŁO) opodatkowane !

    > Jaki powód opodatkowania chałupy "od wartości" - jeśli jednocześnie
    > NIE opodatkowujemy posiadania złota w sztabkach ?

    nie wnikam w dywagacje - faktem jest że w całej (starej) UE i USA płaci sie
    od wartości.

    > O kwestiach "kto i za ile [ZA ILE :>] ma wyceniać" nie wspomnę :[

    wszystko jest w ustawie - i kto i jak i za ile i kto zapłaci za wycene.

    > Krótko mówiąc: mam własne zdanie na temat "kretyńskości".

    Kretynizm polega na tym że pan zdenek z budą i działką 5000m płaci taki sam
    podatek od nieruchomości jak pan Kulczyk z taką samą działką i domem za 20
    mln zł.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org