    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PODATEK KATASTRALNY
    Date: Thu, 19 Aug 2004 10:38:30 +0200

    On Thu, 19 Aug 2004, Catbert wrote:

    > + On 8/18/2004 5:02 PM, Artur Ch. wrote:
    > + > Dnia 18 sie o godzinie 01:01, na pl.soc.prawo.podatki, Sebol napisał(a):
    > + >
    > + > > Poza tym właściciel nawet nie będzie wiedzał kto wycenia jego
    > + > > nieruchomość
    > + > > bo go na oczy nie zobaczy :).
    > + >
    > + > To w jaki sposób dokona _wyceny_ nieruchomości?

    Słuszne pytanie. Obie strony mogą być "kryte": "przecież to nie moja
    wycena, to wyceniał fachowiec" - "przecież ja nawet nie widziałem
    budynku, z dokumentacji w UM wynika..." :> Kwestia w jakich warunkach
    "się im będzie opłacało"... :[

    [...]
    > + Ciekawa metoda wyceny jest wycena przez samego właściciela

    Ha, było :) bo rozwiązanie wydaje się być oczywiste (a i niejaki
    JKM od dawna propaguje):
    http://tiny.pl/rgd
    ^->->-V
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&sa
    fe=off&selm=Pine.WNT.4.58.0406011459060.4016%40athlo
    (i cały wątek "Info: podatek katastr(of)alny - GP", crosspost na .prawo)

    > + kupić za cenę np. o 20 - 30% wyższą.

    Mały margines dajesz :)
    IMHO tyle (a nawet 40%) powinno się należeć w przypadku "uzasadnionych
    potrzeb) - na dziś wywłaszczenia na cele publiczne. IMHO właściciel
    powinien być jakoś chroniony przed widzimisię bogaczy których na to
    stać: powinno być 70..100% zapasu :)

    > + Sytuacja taka zabezpiecza przed zaniżaniem cen nieruchomości do celów
    > + opodatkowania, nie wymaga udziału "wyceniaczy", daje klarowny obraz struktury
    > + cen nieruchomości

    Oczywiście.
    Ale logiki nie przetłumaczysz :(, w ogóle matematykę na maturze
    wycofali "bo za trudna była" :>
    Prostych rozwiązań się nie stosuje :] :(
    Nie można później potencjalnym wyborcom nic obiecywać...

    BTW: nie odmawiam pewnej logiki istnienia "katastralnego" - post
    BaLaba np. podaje argumenty. Tyle iż obawiam się skutków podanych tu:

    http://tiny.pl/rgp
    ^->->-V
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&sa
    fe=off&selm=Pine.WNT.4.58.0312302347280.-1057043%40k
    6-2.portezjan.zabrze.pl

    ...czyli podatku katastr[OF]alnego właśnie.
    Komentarze o przeliczeniu tegoż np. na "wartość czynszową" (wg art. z GP)
    zapodałem kiedyś przyuważywszy artukuł tu:
    http://tiny.pl/rgl
    ^\\\\v
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&sa
    fe=off&th=b1c24c61f5e7b12d&rnum=8

    ...i w obu moja argumentacja: "podwyższymu o trochę...i tak
    trzydzieści razy".
    Bynajmniej nie oparta o dywagacje - akcyzę na paliwo teżżeśmy ćwiczyli
    *właśnie w ten sposób* - "35% obowiązkowo na drogi", dwa lata później
    "30% obowiązkowo na drogi bo nie ma na nauczycieli" po czym: "no to
    brakuje 300 milionów, trzeba podnieść o 5%" :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)