    From: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PODATEK KATASTRALNY
    Date: Thu, 19 Aug 2004 12:02:29 +0200

    On 8/19/2004 10:38 AM, Gotfryd Smolik news wrote:

    > On Thu, 19 Aug 2004, Catbert wrote:
    [...]
    > Ha, było :) bo rozwiązanie wydaje się być oczywiste (a i niejaki
    > JKM od dawna propaguje):
    > http://tiny.pl/rgd

    Szkoda , że wiele osób traktuje te propozycje jak dziwactwa.

    > Mały margines dajesz :)
    > IMHO tyle (a nawet 40%) powinno się należeć w przypadku "uzasadnionych
    > potrzeb) - na dziś wywłaszczenia na cele publiczne. IMHO właściciel
    > powinien być jakoś chroniony przed widzimisię bogaczy których na to
    > stać: powinno być 70..100% zapasu :)

    No, to już kwestia techniczna - IMHO dostatecznym zabezpieczeniem byłby
    umiarkowny podatek, by właścicielowi opłaciło się zawyżyć cenę
    nieruchomości, gdy jest bardzo do niej przywiązany.

    BTW pewnien przymus sprzedaży, powiedzmy za dwukrotność ceny możnaby
    uznać za swoistą edukację ekonomiczną - jeżeli ktoś składa nam
    atrakcyjną propozycję, to należy ją przyjąć.

    [...]

    > ...i w obu moja argumentacja: "podwyższymu o trochę...i tak
    > trzydzieści razy".
    > Bynajmniej nie oparta o dywagacje - akcyzę na paliwo teżżeśmy ćwiczyli
    > *właśnie w ten sposób* - "35% obowiązkowo na drogi", dwa lata później
    > "30% obowiązkowo na drogi bo nie ma na nauczycieli" po czym: "no to
    > brakuje 300 milionów, trzeba podnieść o 5%" :>

    Owszem, weź jednak pod uwagę, że obywatele "hardzieją" i wierzgają - jak
    nasi milusińscy przegięliby pałę, to mogłoby się skończyć deklarowaniem
    symbolicznej złotówki + komplet fikcyjnych hipotek albo coś podobnego -
    jesteśmy bardziej zaprawieni w boju niż Amerykanie :-)

    Pzdr: Catbert