  • 1. Data: 2003-01-23 18:26:23
    Temat: Pan minister informuje (DG a DWO)
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    http://www.mf.gov.pl/cgi-bin/news/show_news.pl?news_
    id=838

    --
    Stirlitz zobaczył jak banda wyrostków pompuje kota benzyną.
    Kot wyrwał się, przebiegł kilka metrów i upadł.
    "Benzyna się skończyła" - pomyślał Stirlitz.

  • 2. Data: 2003-01-23 18:46:31
    Temat: Re: Pan minister informuje (DG a DWO)
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org> napisał w wiadomości
    > http://www.mf.gov.pl/cgi-bin/news/show_news.pl?news_
    id=838

    Widzę jasność :)
    Sark

  • 3. Data: 2003-01-23 18:50:03
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    Czyli co? Po problemie??? Tak po prostu ???
    Nie wierze...... to by bylo zbyt piekne.

    W koncu ów "roznie" interpretowany punkt w ustawie o PDOF
    nie byl jedynym "hakiem" na samozatrudnienie. Jest jeszcze
    znowelizowany kodeks pracy i pewnie gdzies cos jeszcze jest...

    Nie wiem na ile takie orzeczenie rzecznika prasowego ministetstwa
    w ogole jest "prawomocne" :-)
    Ale załóżmy, ze jest.

    W takim razie - o ile dobrze rozumiem - nie trzeba juz sie bawic
    w uslugi dla ludnosci czy w zatrudnianie kogos,
    ALE
    chyba wciąż lepiej nie ograniczać się do 1 usługobiorcy,
    zwłaszcza jeśli jest nim nasz byly pracodawca.

    Mam racje?

    Pozdrawiam,

    Latet

  • 4. Data: 2003-01-23 19:18:24
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Widzę jasność :)

    A gdzie ?
    IMHO żaden przepis nie upoważnia rzecznika do wydawania
    urzędowej interpretacji przepisów - innymi słowy może sobie
    mówić co tylko ślina przyniesie na język, a i tak nie ma to większego
    znaczenia.
    Jak zresztą wiadomo nawet i oficjalne interpretacje potrafią się
    czasem zmienić gdy zachodzi taka potrzeba więc MSZ do
    momentu aż ktoś nie zmieni tego chorego przepisu lub TK
    go nie zlikwiduje takiej jasności raczej nie będzie :(

    pozd.Pix

  • 5. Data: 2003-01-23 19:38:36
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości news:b0pf59$is1$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > momentu aż ktoś nie zmieni tego chorego przepisu lub TK
    > go nie zlikwiduje takiej jasności raczej nie będzie :(

    Ale taki tekst
    "Wpis do ewidencji działalności gospodarczej nie ogranicza podatnika do świadczenia
    usług wyłącznie na rzecz jednego przedsiębiorcy
    czy kilku przedsiębiorców. Zatem fakt świadczenia usług dla jednego podmiotu wcale
    nie oznacza, że nie mamy do czynienia z
    pozarolniczą działalnością gospodarczą.

    Wobec tego nie zmieniły się również zasady odliczania podatku VAT u kontrahentów
    takich podatników. Kontrahenci ci nie muszą również
    płacić zaliczek na podatek dochodowy, ani składek ZUS takich podatników. Potwierdza
    to treść przepisu art. 41 ust. 2 ustawy, który
    zwalnia płatnika z obowiązku pobierania zaliczek na podatek w przypadku, gdy podatnik
    złoży oświadczenie, że wykonywane przez niego
    usługi wchodzą w zakres prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej. Gdyby
    intencją ustawodawcy było wyłączenie z
    pozarolniczej działalności gospodarczej działalności prowadzonej przez jednoosobową
    firmę na rzecz jednego podmiotu - np. na
    podstawie umowy zlecenia - wówczas odpowiedniej zmianie uległyby również
    postanowienia art. 41 ust. 2 ustawy."

    podpisany przez
    Dyrektora Biura Prasowego Ministerstwa Finansów
    Rzecznik Prasowy Ministra Finansów
    Jarosław Skowroński

    wystarczy by naczelnikowi a tym bardziej szeregowemu urzędasowi US wbić klin w mózg
    przed próbą wymierzenia kary za DG-DWO.
    Ochroni to być może jego kształtną buzię przed skancerowaniem.

  • 6. Data: 2003-01-23 19:55:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Jan 2003, pix wrote:
    [...]
    >+ Jak zresztą wiadomo nawet i oficjalne interpretacje potrafią się
    >+ czasem zmienić gdy zachodzi taka potrzeba [...]

    Dokładniej - to sąd przed który pójdzie ew. sprawa zacytuje
    sławetny wyrok SN (o literalnym stosowaniu prawa)...

    [...]
    >+ momentu aż ktoś nie zmieni tego chorego przepisu lub TK
    >+ go nie zlikwiduje takiej jasności raczej nie będzie :(

    IMHO słusznie. Owszem, "trafionych" będzie niewielu (to jest
    pewne, bo pół Polski nie "wsadzą"). Tylko.... ktoś może
    zostać tym "wyróżnionym" :]

    >+ pozd.Pix

    wzjm, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-01-23 20:15:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Jan 2003, Latet wrote:

    >+ Czyli co? Po problemie??? Tak po prostu ???
    >+ Nie wierze...... to by bylo zbyt piekne.

    Niewykluczone że jest to początek "prośby MF o naruszenie
    porządku prawnego RP przez niestosowanie w US obowiązujących
    ustaw", tak jak miało to miejsce przy "kratkach" :)
    [...]
    >+ Nie wiem na ile takie orzeczenie rzecznika prasowego ministetstwa
    >+ w ogole jest "prawomocne" :-)

    Jakby ci to powiedzieć.... Już kilka razy widziałem różne
    "zwracania się premiera/ministra do US/sądów/kolegiów [kiedy
    jeszcze były]" żeby się zdziwić.
    Co nie przeszkadza, że *można* się zdziwić.
    Ciekawe czy dałoby się wygrac sprawę cywilną o odszkodowanie
    od rzecznika "za wprowadzenie w błąd", jakby co ? ;)
    [...]
    >+ Mam racje?

    Masz, IMHO.

    >+ Pozdrawiam,

    wzajemnie, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-01-23 20:30:04
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > IMHO słusznie. Owszem, "trafionych" będzie niewielu (to jest
    > pewne, bo pół Polski nie "wsadzą"). Tylko.... ktoś może
    > zostać tym "wyróżnionym" :]

    Ano. Pół Polski "nie wsadzą", ale przez taki bzdurny przepis
    jakieś ćwierć Polski będzie się niepotrzebnie z tym szarpać,
    wykonywać zbędne ruchy, tracić czas i pieniądze :(

    pozd.Pix

  • 9. Data: 2003-01-23 21:53:14
    Od: zoil <p...@1...0.0.1>

    On Thu, 23 Jan 2003 19:26:23 +0100, "Maciej Bebenek"
    <m...@U...TO.komorka.org> wrote:

    >http://www.mf.gov.pl/cgi-bin/news/show_news.pl?news
    _id=838

    Sejm: Jednoosobowa działalność gospodarcza jest legalna:
    http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?articl
    e_id=610531

  • 10. Data: 2003-01-23 22:31:24
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    Latet <N...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Czyli co? Po problemie??? Tak po prostu ???
    > Nie wierze...... to by bylo zbyt piekne.

    Szczelili babola i zaczynaja go odkręcać

    > W koncu ów "roznie" interpretowany punkt w ustawie o PDOF
    > nie byl jedynym "hakiem" na samozatrudnienie. Jest jeszcze
    > znowelizowany kodeks pracy i pewnie gdzies cos jeszcze jest...

    A tu to uważam że działenie było świadome i

    > Nie wiem na ile takie orzeczenie rzecznika prasowego ministetstwa
    > w ogole jest "prawomocne" :-)
    > Ale załóżmy, ze jest.

    Samego rzecznika na pewno nie jest ale jeżeli za tym pójdą do USów papierowe
    intrprtacje podpisane przez ministra finansów to IMO(99%) tak. napisałem to
    na podstawie wielokrotnie oglądanych w moim uesie karteczek że interpretacja
    przepisów podakowych nalezy do ministra finasów.

    > W takim razie - o ile dobrze rozumiem - nie trzeba juz sie bawic
    > w uslugi dla ludnosci czy w zatrudnianie kogos,

    INHO tak ale jeżeli namierzą cie (może i z parę razy) inspektorzy PIP w
    miejscu twojego pracodawcy i stwierdzą znamiona zatrudnienia "na stałe" to na
    pewno zrobia z tego uzytek. Kiedys cytowałem stenogram sejmowy jak o takie
    prawo "walczyli"

    > ALE
    > chyba wciąż lepiej nie ograniczać się do 1 usługobiorcy,
    > zwłaszcza jeśli jest nim nasz byly pracodawca.
    >
    > Mam racje?

    Jeżeli jest taka możliwość i brak specjalnych komplikacji to mozna
    niebezpieczny okres przeczekać aż się sytuacja wyklaruje

    > Pozdrawiam,

    Ja też

    Sark