  • 11. Data: 2009-08-30 10:43:13
    Temat: Re: Paragon a faktura
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotrek wrote:

    > Ale jakich wyjaśnień?

    Cel zakupu w momencie zakupu.

    > Coś w tym rodzaju:
    > "Klient uparcie domagał się faktury. Broniłem się jak mogłem i uległem
    > dopiero jak mi pogroził kontrolą z US. Ale w odwecie zrobiłem mu jakiś
    > debilny dopisek. Byłem dzielny! Prawda?"
    >
    > Czy to miałeś na myśli?

    Nie.

    > Może jeszcze, żeby była jasność.
    > Nie pochwalam kombinowania z niby sprzedażą konsumencką i zamianą
    > paragonów na faktury jak mi się towar spodoba. Ale tego typu działania
    > to raczej trzeba sobie wpisać w ryzyko działalności, skoro już ktoś
    > zajmuje się sprzedażą wysyłkową. A recydywistów zawsze można
    > "przeczołgać" wystawiając fakturę do odbioru w siedzibie.

    Ryzyko, przeczołganie - po co to. Trzymajmy się przepisów,
    a co z tego sobie kto wywnioskuje, to już jego sprawa.

  • 12. Data: 2009-08-30 11:54:55
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    cef wrote:
    > Cel zakupu w momencie zakupu.

    A jaki *wiarygodny* wniosek co do celu zakupu można Twoim zdaniem
    wyciągnąć z faktu wzięcia paragonu, a nie od razu faktury?

    Niejednokrotnie kupując w Castoramie brałem paragon (bo przy kasie nie
    ma innej opcji), natomiast po fakturę przyjeżdżałem za dzień czy dwa.
    Zwłaszcza, kiedy nie chciało mi się danego dnia stać w kolejce po fakturę.

    Piotrek

  • 13. Data: 2009-08-30 11:55:49
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    s...@a...pl pisze:

    > Całość. A druga sprawa, że jeśli chciałbyś na firmę, to bym Ci odmówił
    > jej wystawienia lub dopisał, że zakupy były "na cele nie związane z DG".

    tak z ciekawości - na jakiej podstawie jesteś wyrocznią, że coś _NIE_
    służy mi osiągnięciu przychodu ? Bo nie rozumiem ... ?

    Wojtek

  • 14. Data: 2009-08-30 14:47:45
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotrek wrote:

    > A jaki *wiarygodny* wniosek co do celu zakupu można Twoim zdaniem
    > wyciągnąć z faktu wzięcia paragonu, a nie od razu faktury?

    Ale rozpatrujemy przypadek, gdzie nie ma procedury
    z fakturą w okienku, tylko przy wydaniu towaru
    decydujesz się na paragon albo fakturę.
    I w zależności jak decydujesz, taki jest cel zakupu.
    (nie ma kolejki :-)) Przecież można sobie zgodny z prawem
    regulamin kupowania wystawić publicznie, ale nie badałem
    jaki to ma wpływ na obrót :-)

    A jak Ci ktoś na fakturze dopisze: "Ten Pan kupił te duperele
    na potrzeby osobiste, ale potem pomyslał, że może upchnie to w kosztach,
    albo coś tam innego" to może to mieć wpływ na klasyfikację tego dokumentu
    przez jakąś tam kontrolę, albo i nie musi.
    Niestety dopisek nie chroni od omówionych przez Was praktyk (wykorzystania
    ochrony sprzedaży konsumenckiej), bo pojawia się już po fakcie.

    Jakoś trzeba z tym walczyć.

  • 15. Data: 2009-08-30 17:16:31
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik cef napisał:

    > Ale rozpatrujemy przypadek, gdzie nie ma procedury
    > z fakturą w okienku, tylko przy wydaniu towaru
    > decydujesz się na paragon albo fakturę.
    > I w zależności jak decydujesz, taki jest cel zakupu.

    od kiedy paragon świadczy o celu zakupu?
    a może w sytuacji "jedengo okienka", kiedy po raz pierwszy w danej
    jednostce dokonałam zakupu nie mam czasu czekać, aż bardziej lub mniej
    obeznana z klawiaturą istota wpuka moje dane do programu?

    > (nie ma kolejki :-)) Przecież można sobie zgodny z prawem
    > regulamin kupowania wystawić publicznie, ale nie badałem
    > jaki to ma wpływ na obrót :-)

    a gdzie jest niezgodność z prawem wystawienia faktury nie później niź w
    7 dniu od dnia zakupu, przy zwrocie sprzedawcy paragonu fiskalnego?;>

> [...]
    > albo coś tam innego" to może to mieć wpływ na klasyfikację tego dokumentu
    > przez jakąś tam kontrolę, albo i nie musi.

    a na jakiej podstawie ten ktoś ma prawo coś takiego wpisać? i tym
    bardziej, jaki skutek prawny taki dopisek ma wywrzec? ktos już o
    rózyczkach i aniołkach w ramach dopisków wspominał;> równie dobrze, mogą
    byc kwiatki zamiast kropek nad literką i;>

    > Niestety dopisek nie chroni od omówionych przez Was praktyk (wykorzystania
    > ochrony sprzedaży konsumenckiej), bo pojawia się już po fakcie.
    >
    > Jakoś trzeba z tym walczyć.

    z czym?

    a teraz proszę nie odbierać tego personalnie....

    ale jak czytam wypowiedzi typu, że lepiej na zimne dmuchać, to
    przypominają mi się czasy kontroli po ministrze finansów, który
    wprowadził osławioną ustawę....i kontrole, które odmawiały prawa do
    zwrotu, bo było brak kodu, bo kropka w nazwie była po spacji, a po
    spacji miał być cudzysłów

    i to wszystko kojarzy mi sie z jednym słowem

    paranoja;>

  • 16. Data: 2009-08-30 17:34:29
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    rezist pisze:

    > Oczywiscie minus taki ze rachunek jest w tym momencie jedynym
    > dowodem zakupu, a biorac fakture rachuneczek zostawiasz
    > w Saturnie.

    w Tesco i MediaMarkcie jak poprosisz, to ci skserują paragon i
    podstemplowany oddadzą. Oryginału nie, bo muszą go podpiąć pod fakturę.

    Wojtek

  • 17. Data: 2009-08-30 17:37:27
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    cef pisze:

> [...]
    > (nie ma kolejki :-)) Przecież można sobie zgodny z prawem
    > regulamin kupowania wystawić publicznie, ale nie badałem

    a przypadek:
    - poproszę fakturę
    - proszę o dane
    - o kurcze, zapomniałem NIPu ! - miałem go zapisanego, ale zapomniałem
    karteczki. wezmę paragon a po fakturę przyjadę jutro.

    i Twoja teoria legła w gruzach ...

    Wojtek

  • 18. Data: 2009-08-30 18:21:30
    Od: molla <m...@g...com>

    On 30 Sie, 19:16, gonia <g...@w...pl> wrote:

> [...]
    > spacji miał być cudzysłów
    >
    > i to wszystko kojarzy mi sie z jednym słowem

    Pierwszego rozpoczynam dzialalność firmy i mam tysiące watpliwości,
    pytań, obaw itp. Włosy mi się stanęły na głowie dęba z wrażenia
    czytając kolejne posty w tym wątku. Wyszlo na to że jak chcę wysłąć
    męża po fakturę za zakupiony statyw do aparatu służący działności,
    który kupił z przyzwyczjenia na paragon (biedak jeszcze sie nie może
    przyzwyczaić do żony biznełuman) to jestem kombinatorka, prowokatorką,
    bóg wie czym jeszcze?
    Gonia dzięki za bardzo racjonalną wypowiedź!!!!

  • 19. Data: 2009-08-30 18:42:13
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    gonia wrote:

    > od kiedy paragon świadczy o celu zakupu?
    > a gdzie jest niezgodność z prawem wystawienia faktury nie później niź
    > w 7 dniu od dnia zakupu, przy zwrocie sprzedawcy paragonu
    > fiskalnego?;>

    Ale dlaczego przeginacie w tę drugą stronę?
    Przecież tu chodzi o ewidentny przypadek.
    Pytam klienta w jakim celu kupuje i tak klasyfikuję sprzedaż.
    Nikomu nie odmawiam faktury do 7 dni za paragon, ale jak powiedział,
    że kupował jako konsument, to wystawię fakturę na dane konsumenta i tyle.

    > a na jakiej podstawie ten ktoś ma prawo coś takiego wpisać?

    No przecież dobrze wiesz, ze bezpodstawnie.
    Równie dobrze mogę wpisać pozdrowienia dla cioci Frani.

    > jaki skutek prawny taki dopisek ma wywrzec?

    A to sprawdź sama jaki wywrze.

    > z czym?

    To o czym rozmaiwamy?

> [...]
    > spacji miał być cudzysłów
    >
    > i to wszystko kojarzy mi sie z jednym słowem

    Nie bardzo wiem o co Ci chodzi z tym przypomnieniem.
    To chyba tak obok tematu

    W ramach podsumowania:
    nie ma skutecznego sposobu na ukrócenie praktyk
    kupowania wysyłkowo jako konsument, a potem żadania faktury na firmę -
    bo do tego sprowadził się wątek Nie chodzi przecież o samo wystawienie
    faktury po kilku dniach na postawie paragonu.
    Dopiski wiadomo, że są głupie i niewiele mogą,
    ale skoro "pomagają" sprzedawcy i nie ma zakazu...

  • 20. Data: 2009-08-30 18:43:12
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    crazy bejbi wrote:

> [...]
    > - o kurcze, zapomniałem NIPu ! - miałem go zapisanego, ale zapomniałem
    > karteczki. wezmę paragon a po fakturę przyjadę jutro.

    Ale ten przypadek akurat potwierdza moją teorię.