  • 1. Data: 2009-08-31 06:55:17
    Temat: podatek u pracownika ambasady?
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>

    Witam serdecznie,

    Znajoma ostatnio zatrudniła się w szkole, która jest założona przez
    ambasadę i funkcjonuje przy ambasadzie.

    Niby wszystko na umowę o pracę, ale zaskoczyła mnie tym, że w kadrach
    szkolnych powiedziano jej, że o ile ZUS i chorobowe będą jej płacić, o
    tyle podatek musi odprowadzić sama bo oni tego nie robią.

    Jaka to forma zatrudnienia, i o co w tym chodzi? Kadrówki u mnie
    zgłupiały jak poszedłem podpytać...

    Jak się rozliczać z US? Co miesiąc jakimś odpowiednim formularzem?
    Google milczą...

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2009-09-05 21:42:11
    Temat: Re: podatek u pracownika ambasady?
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Mon, 31 Aug 2009 08:55:17 +0200, Tomek Głowacki napisał(a):

> [...]
    > zgłupiały jak poszedłem podpytać...
    >
    > Jak się rozliczać z US? Co miesiąc jakimś odpowiednim formularzem?

    ano trzeba się zapytać w ambasadzie !

    czasem bywa tak, że pracownicy techniczni ambasady, obcokrajowcy obywatele
    kraju w którym jest ambasada są zatrudnieni wg prawa tamtejszego tak jak za
    granicą i trzeba to traktować jak zatrudnienie zagraniczne, czyli w
    zależności od umów międzynarodowych.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Prywatna kolekcja antyków