  • 1. Data: 2005-03-23 19:07:50
    Temat: Paragon fiskany
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Jako potwierdzenie zapłaty dostałem wydruk ze zwykłej drukarki. W nagłówku
    wydruku była nazwa "paragon fiskalny". Czy sprzedawca nie popełnił
    wykroczenia?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/
    zatrudnię hakera do grządek

  • 2. Data: 2005-03-23 20:34:22
    Temat: Re: Paragon fiskany
    Od: "opix" <m...@v...pl>

    wiadomości news:d1sf2n$bts$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Jako potwierdzenie zapłaty dostałem wydruk ze zwykłej drukarki. W
    nagłówku
    > wydruku była nazwa "paragon fiskalny". Czy sprzedawca nie popełnił
    > wykroczenia?

    a domagałeś się faktury ?-na pewno nie .

    --
    == opix ==

  • 3. Data: 2005-03-23 21:00:46
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "opix" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w
    > wiadomości news:d1sf2n$bts$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >>
    > a domagałeś się faktury ?-na pewno nie .

    nie potrzebuję bo to wydatki niezwiazane z moją działalnością
    ale chodzi mi o to, czy sobie ot tak moze wydrukowac slowa "paragon
    fiskalny" na zwyklej drukarce niefiskalnej? czy to sformułowanie nie jest
    jakość zastrzeżone?
    chodzi o usługi zwolnione z obowiązku kasy

  • 4. Data: 2005-03-23 21:08:20
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    wiadomości news:d1slmk$ogu$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > jest jakość zastrzeżone?
    > chodzi o usługi zwolnione z obowiązku kasy

    No bez jaj, rzeczownikow pospolitych i przymiotnikow chyba nie mozna
    sobie zastrzec nawet w tym smiesznym panstwie. :-)

    marekz

  • 5. Data: 2005-03-23 21:13:47
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > No bez jaj, rzeczownikow pospolitych i przymiotnikow chyba nie mozna
    > sobie zastrzec nawet w tym smiesznym panstwie. :-)

    Wydaje mi się, że to może być wprowadzenie w błąd. Nie powinno być skreślone
    słowo "fiskalny"? Jeżeli ktoś nie ma (bo nie musi) kasy fiskalnej, to chyba
    nie jest uprawniony do wystawiania paragonów fiskalnych?

  • 6. Data: 2005-03-23 21:35:51
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    wiadomości news:d1smes$mt$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > skreślone słowo "fiskalny"? Jeżeli ktoś nie ma (bo nie musi) kasy
    > fiskalnej, to chyba nie jest uprawniony do wystawiania paragonów

    Zapewne ten wydruk nie jest paragonem fiskalnym. Byc moze przy zlej
    woli mozna by probowac to podciagac pod wprowadzanie w blad, cos w tym
    moze byc. Jednakze sugerowanie, ze jest wykroczeniem samo wydrukowanie
    tych dwoch wyrazow wydaje mi sie przesada. To tak jakby ktos mi
    zabronil wydrukowac na kartce slowo "paszport" i uznal to za
    zmierzanie do nielegalnego przekroczenia granicy.

    marekz

  • 7. Data: 2005-03-23 21:38:59
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > zabronil wydrukowac na kartce slowo "paszport" i uznal to za
    > zmierzanie do nielegalnego przekroczenia granicy.

    ale drukowanie takich paragonow i wreczanie klientom???

  • 8. Data: 2005-03-23 22:02:49
    Od: "opix" <m...@v...pl>

    wiadomości news:d1snul$aot$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał w wiadomości

    1. paragon fiskalny drukowany przez kasę musi zawierać następujące
    informacje:

    a) imię i nazwisko lub nazwę podatnika, adres punktu sprzedaży, a dla
    sprzedaży prowadzonej w miejscach niestałych - adres siedziby
    podatnika,

    b) numer identyfikacji podatkowej podatnika (NIP),

    c) numer kolejny wydruku,

    d) datę i czas (godzinę i minutę) sprzedaży,

    e) nazwę towaru lub usługi,

    f) cenę jednostkową towaru lub usługi,

    g) ilość i wartość sprzedaży,

    h) wartość sprzedaży i kwoty podatku według poszczególnych stawek,

    i) wartość sprzedaży zwolnionej z podatku,

    j) łączną kwotę podatku,

    k) łączną kwotę należności,

    I) kolejny numer paragonu fiskalnego,

    m) kolejny numer kasy i oznaczenie kasjera - przy więcej niż jednym
    stanowisku kasowym,

    n) logo fiskalne oraz numer unikatowy pamięci fiskalnej kasy,

    2. informacje zawarte na paragonie powinny znajdować się w kolejności
    podanej wyżej , z wyjątkiem informacji zawartej w pkt 1. d), a logo
    fiskalne i numer unikatowy muszą być umieszczone centrycznie w linii i
    obowiązkowo kończyć paragon fiskalny,

    3. wysokość znaków na paragonie nie może być mniejsza niż 2,50 mm,
    ilość znaków w linii nie mniejsza niż 17, a dla nazwy towaru lub
    usługi - nie mniejsza niż 12,

    4. szerokość taśmy paragonowej nie może być mniejsza niż 28 mm,

    5. paragon fiskalny musi być czytelny i zawierać wszystkie dane,
    pozwalające nabywcy na sprawdzenie prawidłowości dokonanej transakcji.

    -paragon fiskalny nie jest jakąś nazwą abstrakcyjną a stosowana jest
    powszechnie ale nie przymusowo

    --
    == opix ==

  • 9. Data: 2005-03-23 22:09:37
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > -paragon fiskalny nie jest jakąś nazwą abstrakcyjną a stosowana jest
    > powszechnie ale nie przymusowo

    To wszystko wiadomo, ale pytanie jest odwrotne. Czy może widnieć nazwa
    "paragon fiskalny" na dokumencie wręczanym klientowi, który paragonem nie
    jest choćby z powodu braku modułu fiskalnego w drukarce? Niby przepisy
    nigdzie tego nie zabraniają, ale...

    Są przepisy określające uprawnienia do wystawiania dokumentów sprzedaży
    noszących w nagłówku słowa "paragon fiskalny"? Znane mi określają tylko jak
    mający obowiązek wystawiania paragonów mają to robić. W moim pytaniu jest
    odwrotna zależność i dotyczy sprzedawcy nie mającego takiego obowiązku.

  • 10. Data: 2005-03-23 22:26:03
    Od: "opix" <m...@v...pl>

    wiadomości news:d1spnj$m1r$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    jest
    > odwrotna zależność i dotyczy sprzedawcy nie mającego takiego

    paragon fiskalny nie jest zastrzezony dla dokumentu VAT i sprzedawcy
    będącego VATowcem -fiskalny oznacza rejestrowany podatkowo -mogą
    stosować go również nie będacy podatnikami VAT -.jako dowód sprzedaży
    i jej dokumentowanie w obrocie .

    wydruk z nierejestrowanej transakcji musi za to zawierać nazwę
    "niefiskalny " jako obowiązkowy

    --

    == opix ==