eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiParę pytań początkującego przedsiębiorcy w sprawie odliczeń od podatku › Re: Parę pytań początkującego przedsiębiorcy w sprawie odliczeń od podatku
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Parę pytań początkującego przedsiębiorcy w sprawie odliczeń od
    podatku
    Date: Mon, 14 Nov 2005 12:57:28 +0100

    On Sun, 13 Nov 2005, Adam Faszcza wrote:

    > może będziecie mogli mi pomóc:

    Już się robi:
    http://groups.google.pl/advanced_search?q=group:*.po
    datki&num=100&hl=pl

    Nie żartuję - sam zacząłem od przeczytania 3000 postów z grupy.
    Tak "jak leci".
    A później wyszukania sobie wątków na zadane tematy... tam 100 postów,
    tam 200 postów...

    > 1. Pierwsza sprawa to wydatki na komputer - czy żeby odliczyć od podatku
    > papier i tusz do drukarki, rachunek za internet albo nawą pamięć czy mysz do
    > komputera to muszę wciągnąć komputer na firmę?

    Nie znam powodu.
    Ważne jest żeby zakup odbywał się "z zamiarem" - w odróżnieniu od ST
    nie ma podstaw prawnych dla odliczenia czegoś co nie zostało nabyte
    "z zamiarem" (osiągnięcia przychodów z DG).
    IMHO (zważ że nie jestem doradcą !) jedną z mocnych poszlak takiego
    "zamiaru" jest nabycie "na firmę" - czyli podanie nazwy DG
    i/lub REGONu przy danych odbiorcy.

    > 1.a Jeśli tak, to jak to zrobić?

    Co, wprowadzić do DG ?
    To jest FAQ, znajdziesz w archiwum :)
    Nie, NIE MA "grupowego FAQ".
    Samo pytanie jest FAQ - "często padającym pytaniem" !
    Więc i odpowiedzi...
    Przy okazji zostaniesz zmuszony do zapoznania się z pojęciami
    EST/EW, WP, amortyzacji (lub bez)... :)

    > 2. Rachunek za telefon, a w związku z tym i za Neostradę, wystawiany jest na
    > moją mamę, która jest właścicielką mieszkania. Czy żeby ewentualnie odliczać
    > te wydatki od moich dochodów - rodzice nie prowadzą działalności - musimy
    > przepisać telefon na mnie, czy jest może jakaś inna możliwość?

    Hmmm... mama też zacznie prowadzić DG i będzie refakturować ? ;)

    > 3. Czy żeby odpisać sobie rachunki za komórkę muszę jakoś ją
    > przerejestrować, żeby rachunki były wystawiane na mnie jako firmę, a nie na
    > mnie jako prywatną osobę?

    IMHO tak jest NAJLEPIEJ. Przychodzi faktura "na firmę"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)