    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PayPal a Urząd Skarbowy - po rozmowie z US
    Date: Sat, 5 May 2007 07:41:07 +0200

    .

    > Trzeba, bo sytuacja dotyczy osoby prywatnej, a nie firmy.
    > Dlatego podkreślam uparcie
    > "materializację" tego dochodu w postaci przelewu z PayPala na konto w
    > polskim banku, gdzie jest to już rzeczywisty pieniądz, widoczny także
    > dla US, gdyby bardzo chciał. Całe nieporozumienie wynika z
    > osobliwości PayPala w naszych warunkach. PW

    Nieporozumienie wynika z faktu błędnego rozumienia
    przez Ciebie pojęcia dochodu. Dochodem nie jest wpływ na konto.
    I czy pieniądze przyjdą z PayPala, Monoybrokersa
    czy z jakiegokolwiek innego rachunku, to nie są automatycznie dochodem.
    Niezależnie czy wpływają do osoby prywatnej czy firmy -
    skoro juz tak uparcie chcesz się trzymać tego bezsensownego podziału.
    Cytuję Samotnika: "Wpłynięcie pieniędzy na rachunek bankowy
    jest co najwyżej przesłanką, że może jakiś dochód wystąpił".
    Ty musisz zadbać o to, żeby odeprzeć ewentualne
    próby uznania tych wpływów za dochód, jeśli już się tych wpływów US
    doszuka.
    Weź incydentalne zdarzenie: sprzedasz mi swoją starą książkę z półki
    za 100zł - zapłata dotrze do Ciebie przez Pay Pal. Czy uważasz, że od tego
    wpływu
    należy się Państwu jakiś podatek?