  • 1. Data: 2006-10-19 11:40:33
    Temat: nowicjusz i pytanie
    Od: "Grzegorz" <g...@N...gazeta.pl>

    Witam na początek i pozdrawiam wszystkich, jako, że jestem tu nowy.
    I na początek od razu pytanie.
    Jak księgować w kpir zus. Wiem, że stosuje się tu metodę kasową. Tylko
    technicznie nie wiem jak wprowadzić to w księgę i w którą kolumnę.
    Jako wyjaśnienie dodam, że zaczynam wkrótce DG i postanowiłem się sam pobawić
    w "księgowego".

  • 2. Data: 2006-10-19 12:14:50
    Temat: Re: nowicjusz i pytanie
    Od: "As" <j...@o...pl>

    Mozna ZUS ksiegowac w KPiR dowodem wewnetrznym DW

  • 3. Data: 2006-10-19 13:08:55
    Od: "Grzegorz Malarczyk" <g...@g...pl>

    As <j...@o...pl> napisał(a):

    Rozumiem,
    czyli polecenie księgowania i w rubryke 14 - pozostałe koszty.
    Czy się mylę?
    Dzięki

  • 4. Data: 2006-10-19 13:21:46
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    As wrote:

    > Mozna ZUS ksiegowac w KPiR dowodem wewnetrznym DW

    To ja proszę o podstawę prawną. Rozporządzenie o prowadzeniu KPiR dość
    ściśle wymienia jakie koszty można księgować na podstawie DW. Nie
    przypominam sobie ZUS na tej liście.

    Natomiast bankowy dowód wpłaty/przelewu nie jest nigdzie wykluczony
    jako dokument umożliwiający księgowanie KUP.

    I uwagi dla grzegorza:
    1. Fundusz Pracy zawsze w KPiR
    2. Społeczne masz wybór KPiR lub bezpośrednio PIT-5
    3. Zdrowotne tylko w PIT-5.

  • 5. Data: 2006-10-19 13:30:32
    Od: "Grzegorz Malarczyk" <g...@g...pl>

    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > I uwagi dla grzegorza:
    > 1. Fundusz Pracy zawsze w KPiR
    > 2. Społeczne masz wybór KPiR lub bezpośrednio PIT-5

    Dzięki, nawet nie wiesz jak mi pomogłeś :)))))
    Bo właśnie zastanawiałem się nad zdrowotnym.
    Rozumiem to tak:
    1. Fundusz Pracy - w przelewu (wyciągu bankowego) w KPiR w kol. 14,
    2. Społeczne - wybieram: albo wprowadzam do KPiR (z przelewu/wyciągu
    bankowego) albo też pomijam KPiR i wprowadzam w PIT-% z przelewu,
    3. Zdrowotne - pomijam KPiR (i usłusznie, bo to nie KUP) i od razu z
    przelewu/wyciągu bankowego w PIT-5.

    Mam nadzieję, że się mylę.
    A pomyłki wybaczcie, bom bowiem jeno biedny prawniczyna - specjalista z
    zupełnie innej dziedziny niż prawo podatkowe. I życie skazało na DW...
    Pozdrawiam i dziękuję

  • 6. Data: 2006-10-19 14:49:50
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Grzegorz Malarczyk wrote:

    > 3. Zdrowotne - pomijam KPiR (i usłusznie, bo to nie KUP) i od razu z
    > przelewu/wyciągu bankowego w PIT-5.

    Oczywiście NIE razem ze społecznymi, tylko dalej jako odliczenie od
    podatku - jest na to odpowiednia rubryka.

  • 7. Data: 2006-10-19 15:08:17
    Od: "Grzegorz Malarczyk" <g...@g...pl>

    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał(a):

    > Oczywiście NIE razem ze społecznymi, tylko dalej jako odliczenie od
    > podatku - jest na to odpowiednia rubryka.

    Witam,
    wiem, wiem...
    społeczne - od dochodu/lub w koszty,
    zdrowie - od podatku

    Pozdrawiam
    GM

  • 8. Data: 2006-10-19 16:05:33
    Od: "As" <j...@o...pl>

    Doświadczenie :)

  • 9. Data: 2006-10-20 22:27:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Oct 2006, jureq wrote:

    > To ja proszę o podstawę prawną.

    :)

    > Natomiast bankowy dowód wpłaty/przelewu nie jest nigdzie wykluczony
    > jako dokument umożliwiający księgowanie KUP.

    wKF: mi się kontrola nie krzywiła na wpisanie do KPiR identyfikatora
    transakcji (z mBanku lub Inteligo), oczywiście mam wpisywane tylko
    to "za kreską" (numer transakcji na koncie).

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2006-11-10 15:22:20
    Od: "As" <j...@o...pl>

    Podstawy prawnej rzeczywiscie nie ma, ale sugerujac sie doslownie pojeciamy
    mozemy stwierdzic ze dokumentem jest ZUS DRA (tak jak WB jest dokumentem do
    wrzucania kosztow utrzymanai sr. pienieznych na rachunku bankowym), ktorego
    nawet nie trzeba wysylac jak ma sie DG i inne tam. W zwiazku z tym czy do
    KPiRu nalezy pisac nr dokumentu - ZUS DRA 01.2006 ? - nie ma takiej
    potrzeby - chociaz takie rzeczy tez sie spotyka. IMO dowod wewnetrzy moze
    sluzyc do wrzuciania wszystkiego co nie ma dokladnie okreslonej dokumentacji
    w pozostalych przepisach ustawowych - np. w VAT mamy fakture a w Ordynacji
    rachunek itd. W kazdym razie US lubi porzadek, i wyniku kontroli zaden
    inspektor nie przyczepil sie ze ZUS FP jest wrzucany w kolumienke KPiR
    dowodem wewnetrznym. Ale jak komu wygodnie - czy woli wyciagac wyciag
    bankowy z zakreslonym zaplaconym ZUSem i pokarzywac kontrolujacym, czy w
    segregatorze jest ladnie podpiety DW to juz wybor ksiegujacego :). Tak jak u
    Golfryda jedni sie nie czepiaja a inni sie czepiaja podczas kontroli :)

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0610210025450.2232@athlon64...