  • 1. Data: 2004-05-03 19:36:45
    Temat: Pelna ksiegowosc - kilka pytan ;)
    Od: "news.tpi.pl" <s...@o...pl>

    Czesc w UE ;)

    W zwiazku z optymistycznym pogladem na rzeczywistosc pytanie:
    Czy mozna zlecic prowadzenie ksiag handlowych firmie uslugowej w dowolnym
    momencie roku? Jakos cos mi lata po glowie, ze nie za bardzo... Ale moze sie
    myle.

    Omulec

  • 2. Data: 2004-05-03 19:48:44
    Temat: Re: Pelna ksiegowosc - kilka pytan ;)
    Od: "Omulec" <s...@o...pl>

    > Ty masz skladac deklaracje i placic podatki - kto Ci je obliczy i kiedy -
    > nikogo nie interesuje

    Znaczy, jesli firma prowadzi mi uslugowo ksiegi, to np. kontrola z US
    przylazi i tak do mnie? Znaczy wiem, ze za ksiego i tak odpowiedzialny
    jest zarzad, ale wydawalo mi sie, ze firmy prowadzace ksiegowosc
    maja pelnomocnictwo do reprezentowania spolek przed organami
    podatkowymi.

    A co do zmiany miejsca prowadzenia ksiag, to jestem prawie pewnien,
    ze kiedys byl przepis, ze zmiana miejsca ich prowadzenia moze miec
    miejsce od poczatku nastepnego roku rachunkowego.

    Pozdrawiam
    Omulec

  • 3. Data: 2004-05-03 19:49:13
    Od: "gasper" <g...@p...com>

  • 4. Data: 2004-05-03 20:11:07
    Od: "gasper" <g...@p...com>

    Użytkownik "Omulec" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > A co do zmiany miejsca prowadzenia ksiag, to jestem prawie pewnien,
    > ze kiedys byl przepis, ze zmiana miejsca ich prowadzenia moze miec
    > miejsce od poczatku nastepnego roku rachunkowego.

    to znając polskie realia w lutym wszystkie biura podnosiłyby opłaty
    kilkukrotnie, bo i tak nie mógłbyś zmienić .....

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-05-03 20:43:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 May 2004, Omulec wrote:

> [...]
    >+ > nikogo nie interesuje
    >+
    >+ Znaczy, jesli firma prowadzi mi uslugowo ksiegi, to np. kontrola z US

    A nie może ? Nie trzeba na PK prowadzić "co najmniej ewidencji
    sprzedaży" w "miejscu prowadzenia" ?
    Ponadto jak widziałem wyroki do ustaleń US "ST znajdował się bez
    uzasadnienia poza miejscem prowadzenia DG", to oni tego ST raczej
    w biurze podatkowym nie szukali :]

    >+ Znaczy wiem, ze za ksiego i tak odpowiedzialny
    >+ jest zarzad, ale wydawalo mi sie, ze firmy prowadzace ksiegowosc
    >+ maja pelnomocnictwo do reprezentowania spolek przed organami
    >+ podatkowymi.

    Przyznam że myślałem iż pełnomocnitwo to *osobna* sprawa. Może
    ktoś stwierdzić że to jest *związane* z mocy prawa ??

    >+ A co do zmiany miejsca prowadzenia ksiag, to jestem prawie pewnien,
    >+ ze kiedys byl przepis, ze zmiana miejsca ich prowadzenia moze miec
    >+ miejsce od poczatku nastepnego roku rachunkowego.

    Przed chwilą (no, dzień w te czy wewte...) był post od kogoś
    kto "zabrał księgi z biura" (i użera się o dane).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-05-03 21:36:28
    Od: "Omulec" <s...@o...pl>

> [...]
    > Ponadto jak widziałem wyroki do ustaleń US "ST znajdował się bez
    > uzasadnienia poza miejscem prowadzenia DG", to oni tego ST raczej

    Po pierwsze chodzilo mi o sam fakt "tysiaca pytan do". Jesli ktos prowadzi
    mi uslugowo ksiegi to us chyba z nim powinien rozmawiac.

    Poza tym w kwestii twoich dywagacji szukania ST w biurze podatkowym.
    Miejsce wykonywania dzialalnosci gosp. a miejsce prowadzenia ksiag,
    przynajmniej w przypadku spolek prawa handlowego moze byc inne.

    > Przyznam że myślałem iż pełnomocnitwo to *osobna* sprawa. Może
    > ktoś stwierdzić że to jest *związane* z mocy prawa ??

    A mnie sie ciagle wydawalo, ze tak jak kancelaria adwokacka moze
    reprezentowac mnie przed sadem, agencja celna przed urzedem celnym,
    tak biuro podatkowe moze mnie reprezentowac przed urzedem skarbowym.
    Kurcze, czy ja jestem jutrzejszy i za duzo oczekuje? ;)

    Omulec

  • 7. Data: 2004-05-04 06:35:59
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik Omulec napisał:

> [...]
    > tak biuro podatkowe moze mnie reprezentowac przed urzedem skarbowym.
    > Kurcze, czy ja jestem jutrzejszy i za duzo oczekuje? ;)
    ..

    Fakt prowadzenie ksiąg przez biuro nie jest w żaden sposób związane z
    ewentualnym reprezentowaniem przed US. Dasz pełnomocnitwo to
    reprezentują, nie dasz to nie reprezentują.

    A co do terminu przekazania ksiąg to można to zrobić w ciągu roku
    obrotowego. W trakcie roku nie należy zmieniać zasad prowadzenia ksiąg a
    to jest trochę co innego.

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 8. Data: 2004-05-04 07:51:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ >
    >+ > A nie może ? Nie trzeba na PK prowadzić "co najmniej ewidencji
    >+ > sprzedaży" w "miejscu prowadzenia" ?
    [...]
    >+ Po pierwsze chodzilo mi o sam fakt "tysiaca pytan do". Jesli ktos prowadzi
    >+ mi uslugowo ksiegi to us chyba z nim powinien rozmawiac.

    Nie wiem, ale chyba z tobą też *może* chcieć :)

    >+ Poza tym w kwestii twoich dywagacji szukania ST w biurze podatkowym.

    Umówmy się że mógł to być mało szczęśliwy przykład. Co z ewidencją
    sprzedaży ?

    >+ Miejsce wykonywania dzialalnosci gosp. a miejsce prowadzenia ksiag,
    >+ przynajmniej w przypadku spolek prawa handlowego moze byc inne.

    Na KPiR też. Za to ES lub kasa fiskalna musi być "w miejscu
    prowadzenia"...

> [...]
    >+ reprezentowac mnie przed sadem, agencja celna przed urzedem celnym,
    >+ tak biuro podatkowe moze mnie reprezentowac przed urzedem skarbowym.
    ^^^^

    MOŻE. O ile stosowne pełnomocnictwo MA.
    Jak CHCESZ, co dokumentujesz odpowiednim "papierem" (może być
    załącznik do umowy) - to IMHO przeciwwskazań nie ma. Ale "samo
    z siebie"... powiem że byłoby dziwne jakby miało być przedstawicielem
    "tylko dlatego" że prowadzi ci księgi :) no i mnie zaintrygowało
    dlaczego uważasz za oczywiste iż umowa o prowadzenie ksiąg daje
    pełnomocnictwo do czegokolwiek !
    Przecież urzędnik nie ma obowiązku rozmawiać na twój temat z kimkolwiek
    "bo ja temu Panu coś robię" :) Jak ów "ktoś" wyciągnie papier: "o, zarząd
    uczynił mnie pełnomocnikiem do spraw podatkowych"... to co innego.

    >+ Kurcze, czy ja jestem jutrzejszy i za duzo oczekuje? ;)

    Nie, ty sugerujesz że coś się stanie bez twojej woli i wiedzy ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)