  • 1. Data: 2004-05-03 19:44:48
    Temat: Zakup od osoby prywatnej.
    Od: "Omulec" <s...@o...pl>

    Jak wyglada sprawa zakupu czegokolwiek od prywatnej osoby? Np. zajmuje sie
    renowacja i sprzedaza starych mebli. Czy moge kupic stara szafe od babci z
    Ciechocinka, odnowic ja i sprzadac na FV?

    Jak to wyglada w swietle przepisow i ksiegowania?

    Pozdrawiam
    Omulec

  • 2. Data: 2004-05-03 20:38:30
    Temat: Re: Zakup od osoby prywatnej.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 May 2004, Omulec wrote:

    >+ Jak wyglada sprawa zakupu czegokolwiek od prywatnej osoby? Np. zajmuje sie
    >+ renowacja i sprzedaza starych mebli. Czy moge kupic stara szafe od babci
    >+ z Ciechocinka, odnowic ja i sprzadac na FV?

    "a dlaczegóż by nie" ??
    Babcia wystawi ci (!) rachunek (jak jej nie przygotujesz to nie kupisz,
    ale to już sprawa twojej woli czy "dasz gotowy papier" czy wymusisz (?)
    na babci żeby "wystawiła" :]) i pójdzie on w KUP.
    Jak na mój gust - "koszt zakupu towaru".
    Potem patrzysz do ustawy o PCC i wychodzi ci że taka sprzedaż może
    podlegać pod PCC... no to liczysz to PCC (jak trzeba - zajrzyj jaki
    jest limit w ustawie !), wypełniasz PCC-coś-tam, lecisz do US (albo
    babcię posyłasz na co ci przydziela wykład co o tym myśli ;>), płacisz
    i patrzysz do UoPDoOF; nie znajdujesz zakazu zaliczenia w KUP...
    Jak na mój gust: "koszt uboczny zakupu" :)
    No i możesz sprzedawać, doliczając stosowny VAT.

    A jak już jesteśmy przy rozważaniach "ubocznych", to jakby na mnie
    padło to bym siadł sobie obok i przemyślał czy na pewno *mi* ta
    szafa jest potrzebna. Bo jakby tak klient zechciał ją odkupić od
    babci, płacąc za pośrednictwo (jak dotąd to nazywa się "komis" !)
    i takoż płacąc za renowację, to...to trzeba by przeliczyć co
    z VATem ;) (jakby było co liczyć oczywiście :>)
    [owszem, "komis" ma zdaje się większą "papierkologię"]

    >+ Jak to wyglada w swietle przepisow i ksiegowania?

    Hm... PK prowadzisz ? To niepotrzebnie się rozpisałem ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)