    From: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pelna ksiegowosc - podstawy wiedzy o...
    Date: Fri, 16 Jul 2004 08:29:33 +0100

    Witam.

    > Od tej jednej się zacznie ;P

    :-)

    > Nie nie - nie mam zamiaru zostać w najbliższym tygodniu doradcą
    > podatkowym, biegłym rewidentem ani niczym w tym stylu. Sytuacja jednak
    > zmusza mnie do tego, żebym mniej więcej umiał się poruszać po księgach
    > handlowych, planach kont, bilansach etc strasznych rzeczach a w rozmowie
    > z prawdziwym księgowym żebym wiedział, przynajmniej z grubsza, o czym ów
    > mówi. Znaczy nie tylko to, że mówi o pieniądzach ;)
    > Można powiedzieć, że szukam zajmującej lektury na kilkudniowy urlop ;P
    Zacznij od ustawy o rachunkowosci i planu kont z komentarzem. Potem
    przeczytak swoj zakladowy plan kont i polityke rachunkowosci (chodzi o
    poznanie logicznych powiazan miedzy kontami, sposobu kalkulacji kosztow
    itd...).
    To wystarczy zebys orientacyjnie wiedzial o czym mowi, a o czym nie mowi
    ksiegowy. Potem moze przyda sie tez krotki kurs analizy finansowej i
    odniesienie tego na plan kont (bedziesz wiedzial jakie grupy kont
    odpowiadaja za przychod, koszty itp... oraz poznasz praktyczne powiazania
    miedzy kontami).

    Ale na prawde nie licz, ze weekend Ci wystarczy. Jezeli chcesz cos wiecej
    wiedziec o swojej firmie nie tylko na podstawie "ogarniania" tematu, ale na
    podstawie suchych liczb, to mysle, ze jakies trzy miesiace pracy powinny
    zaczac rozjasniac temat.

    Pozdrawiam
    LG