  • 1. Data: 2010-04-30 16:25:37
    Temat: Pełnomocnictwo
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    Jedna osoba będąca za granica udzieliła drugiej będącej u nas w kraju
    pełnomocnictwa w sprawę wszystkich spraw związanych ze spadkiem.
    Na mocy tego pełnomocnictwa przeprowadzono postępowanie spadkowe przed
    sądem, ale Urzad Skarbowy nie respektuje tego ogólnego pełnomocnictwa,
    domagając sie "szczegółowego unormowania zakresu pełnomocnictwa"

    Czy w zakresie spraw skarbowych sa inne unormowania, niż w przypadku
    pełnomocnictwa służącego sprawom cywilnym?

    Jeśli tak, jakie to akty prawne, jesli nie, to jak postapic z takim
    urzedem skarbowym?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-04-30 18:27:38
    Temat: Re: Pełnomocnictwo
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-04-2010 o 18:25:37 VoyteG <V...@h...com> napisał(a):

> [...]
    > pełnomocnictwa służącego sprawom cywilnym?
    >
    > Jeśli tak, jakie to akty prawne, jesli nie, to jak postapic z takim

    To raczej nie urząd tylko konkretna Pani Gienia lub Pan Zenon i jej
    przełożony(-a),
    którzy zwyczajnie boją się i chcą mieć tzw. dupochron.

    Miałem podobny problem i gdyby nie to że wyposażyłem pełnomocnika
    w ściągawkę z przepisów, a pełnomocnik to wykorzystał i przygasił
    zapędy urzędnika, to bym miał dodatkowe 5000km do zrobienia..

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-05-04 10:27:24
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 30 Kwi, 20:27, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    >to raczej nie urząd tylko konkretna Pani Gienia lub Pan Zenon i jej
    >przełożony(-a),

    Tez odnosze wrazenie, ze to stosowanie prawa zwyczajowego "pani
    Gieni..."
    Tu "urzędowa pani Gienia" zażyczyła, aby pełnomocnictwo dla spraw
    skarbowych było notarialne i potwierdzone przez sekretarza stanu...
    Ten wymóg jest nierealny...

    > Miałem podobny problem i gdyby nie to że wyposażyłem pełnomocnika
    > w ściągawkę z przepisów, a pełnomocnik to wykorzystał i przygasił
    > zapędy urzędnika, to bym miał dodatkowe 5000km do zrobienia..

    A nie mógłbyś opisać tej ściągawki, bo sytuacja analogiczna i to
    bardzo, tyle ze do zrobienia jest dwukrotnie wiecej km.. :-(

  • 4. Data: 2010-05-04 10:51:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 May 2010, VoyteG wrote:

> [...]
    > Tu "urzędowa pani Gienia" zażyczyła, aby pełnomocnictwo dla spraw
    > skarbowych było notarialne i potwierdzone przez sekretarza stanu...

    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkow
    a-1_2_129.html
    +++
    Art. 137
    § 1. Pełnomocnikiem strony może być osoba fizyczna majšca pełnš
    zdolnoœć do czynnoœci prawnych.
    § 2. Pełnomocnictwo powinno być udzielone na piœmie lub zgłoszone
    ustnie do protokołu <korekta litrówki ;)>
    § 3. Pełnomocnik dołšcza do akt oryginał lub urzędowo poœwiadczony
    odpis pełnomocnictwa. [...]
    § 4. W zakresie nieuregulowanym w § 1-3a stosuje się przepisy
    prawa cywilnego.
    -->>
    _117.html

    Pytanie jest o ew. "urzędowe poświadczenie" ew. odpisu oryginału,
    kto miałby je zrobić. Z tego powodu chyba prościej mieć oryginał
    "do dania".

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2010-05-04 10:55:02
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-05-2010 o 12:27:24 VoyteG <V...@h...com> napisał(a):

> [...]
    >
    > A nie mógłbyś opisać tej ściągawki, bo sytuacja analogiczna i to
    > bardzo, tyle ze do zrobienia jest dwukrotnie wiecej km.. :-(

    To było odnośnie innej sytuacji, więc nawet gdybym to znalazł to dla
    Ciebie byłoby nieprzydatne.

    Co do samej treści, to po prostu na kartce A4 wydrukowałem zestaw
    odpowiednich
    przepisów z komentarzem. Wystarczyło żeby "zielony" w sprawach prawnych
    pełnomocnik
    przekonał urzędników nowo nabytym autorytetem.

    --
    Tomek