  • 1. Data: 2010-04-30 08:13:45
    Temat: Zwrot towaru (korekta i cała procedura)
    Od: "human" <h...@w...pl>

    Witam,
    od niedawna prowadzę firmę i chciałbym się przygotować merytorycznie do
    przypadku, gdy klient zwróci towar.

    Na samym początku oczywiście wystawiamy fakturę i księgujemy ją do KPiR oraz
    ewidencji VAT.

    Faktura: http://img534.imageshack.us/img534/5449/faktura.jpg

    Klient informuje, że chce zwrócić towar, więc wystawiam korektę powyższej
    faktury:

    Korekta faktury: http://img16.imageshack.us/img16/4113/korekta.jpg

    1. Czy korekta dla zwrotu z faktury jest wystawiona poprawnie?
    2. Czy faktury korekty mają swoją oddzielną numerację?
    3. No i teraz jak zaksięgować taką fakturę korektę wpisując w KPiR w polu 7
    i 9 wartość 0? Wtedy suma strony nie zmniejszy się i przychód, więc nie
    powinno być nigdzie minusa? ;)

    4. Jak zaksięgować fakturę korektę w ewidencji VAT?
    5. I ostatnie pytanie: fakturę VAT korektę wysyłam nabywcy za potwierdzeniem
    odbioru, to potwierdzenie przychodzi mi z powrotem i przypinam je do korekty
    co upoważnia mnie w ten sposób do jej zaksięgowania?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi

  • 2. Data: 2010-04-30 09:00:44
    Temat: Re: Zwrot towaru (korekta i cała procedura)
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    human pisze:
    > Klient informuje, ?e chce zwróciae towar, wiec wystawiam korekte powy?szej
    > faktury:
    >
    > Korekta faktury: http://img16.imageshack.us/img16/4113/korekta.jpg

    Skoro zwrot towaru, to czemu przed i po korekcie masz taką samą ilość?
    :)
    Andrzej
    www.radom.ws

  • 3. Data: 2010-04-30 11:36:29
    Od: "human" <h...@w...pl>

    Użytkownik "ajt" <a...@u...com.pl> napisał w wiadomości

    > Skoro zwrot towaru, to czemu przed i po korekcie masz taką samą ilość?
> [...]

    Taką korektę wygenerował system ifirma.pl i dlatego pytam jak powinno to
    wyglądać bo coś mi się tu nie podoba. W takim razie kto wyjaśni? :)

  • 4. Data: 2010-04-30 11:43:55
    Od: "human" <h...@w...pl>

    Użytkownik "ajt" <a...@u...com.pl> napisał w wiadomości

    > Skoro zwrot towaru, to czemu przed i po korekcie masz taką samą ilość?
> [...]

    Dobra, czyli myślę, że powinno to być tak (dla faktury innej 100zł netto):
    http://img98.imageshack.us/img98/4113/korekta.jpg

    I wtedy by to miało sens przy księgowaniu ;-) Dobrze? ;)

  • 5. Data: 2010-04-30 12:50:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Apr 2010, human wrote:

    > Taką korektę wygenerował system ifirma.pl i dlatego pytam jak powinno to
    > wyglądać bo coś mi się tu nie podoba. W takim razie kto wyjaśni? :)

    Minister:
    ...paragraf 13.3 (dopiero stamtąd do 13.2 ;))

    pzdr, Gotfryd